اخبار و رویدادها: تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱- ۱۴:۰۰:۴۰

تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

به مناسبت گراميداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام ا... دهه مبارک فجر و نيز ياد و خاطره شهدای انقلاب اسلامي، مزار شهید گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود گلباران شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز چهارشنبه 19 بهمن ماه جاری با عنايت به فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر و چهل و چهارمین بهار پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و همچنین در راستاي اجراي برنامه هاي كميته ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان شاهرود، مراسم گلباران و اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي برگزار شد و هئیت رئیسه دانشگاه ، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور در یادمان شهدای گمنام با آرمان‌های شهدای انقلاب تجدید میثاق نمودند.

معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه انقلاب اسلامی بنیان های نظری معاصر را بر هم ریخت، گفت: این نشانگر عظمت انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود حجت الاسلام حمید حسینی وردنجانی تاکید کرد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران در دنیا اتفاق بزرگی رخ داد که شاید قرن ها بگذرد که دوباره شاهد چنین رخدادی باشیم.این انقلاب به فرج امام زمان(عج) منتهی خواهد شد و این اعتقاد شیعیان است زیرا آنقدر دور از ذهن نیست که اتفاقی بزرگتر از انقلاب اسلامی رخ دهد.

 

وی بیان نمود ؛با بیان اینکه وقتی اولین دایره المعارف گلدزیهر در قرن نوزدهم نوشته می شد حتی یک خط درباره اسلام و شیعه در آن نوشته نشد اما امروز دایره المعارف جهان حدود 70 مدخل فقط درباره انقلاب اسلامی و شیعه دارد، ودر تمام این مداخل، موضوعات مختلف شکل می گیرد و عملا در دنیا از انقلاب اسلامی نام برده می شود.

حسینی وردنجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام بنیان های نظری را بر هم ریخت، تاکید کرد: تا قبل از قرن بیستم و انقلاب اسلامی اصلا پژوهشگاهی درباره اسلام در غرب وجود نداشت و به تعداد انگشتان یک دست در دپارتمان های دانشگاه های بزرگ، پژوهشگرانی وجود داشت اما امروز فقط در شهر نیویورک 1400 موسسه پژوهشی درباره شیعه مطالعه می کند و بزرگترین موسسات شیعه شناسی در رژیم اشغالگر قدس ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار موسسه فقط درباره اسلام مطالعه می کند، افزود: اوایل انقلاب اسلامی تنها 800 هزار شیعه در اندونزی وجود داشت اما امروز جمعیت این جمعیت، 9 میلیون نفر است از سوی دیگر در کشوری مانند نیجریه اصلا کسی نمی دانست تشیع چیست اما یک طلبه مرید امام(ره) به نام زکزاکی 20 میلیون نفر شیعه را در این کشور تریبت کرده و 9 شهید را در راه امام و انقلاب تقدیم کرده است.

حسینی وردنجانی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا در فضاهای مجازی و ... تمام اقدامات و آثار انقلاب اسلامی فراموش شود و گویا امام(ره) هیچ کار بزرگی در دنیا نکرده است، بیان کرد: آنانی که می دانند و به خصوص آگاهان و پژوهشگران آنها، اذعان دارند که امام (ره) دنیا را به چنان خودآگاهی رسانده که دیگر تحمل استبداد و استعمار را ندارد و جنبش هایی که در سراسر دنیا رخ داده گواه این مدعی است.

وی افزود: جمعیتی که پشت سر انقلاب اسلامی در فرای مزرهای ایران اسلامی است، حتی بیشتر از جمعیت درون مرزها است و این تاثیرات بین المللی انقلاب اسلامی است که همه آنها نیز متفقاً به این امر ادعان دارند و می گویند که باید با انقلاب اسلامی مقابله کرد این تنها به دلیل درخشش خورشید انقلاب و پیشبرد نور درخشان آن تا بینهایت است.

 

12345