اخبار و رویدادها: انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت برق منطقه ای استان سمنان

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت برق منطقه ای استان سمنان
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱- ۱۰:۵۳:۳۵

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت برق منطقه ای استان سمنان

تفاهم نامه همکاری با موضوع استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه صنعتی شاهرود و همچنین بهره گیری از توان دانشگاهی این مجموعه بین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت برق منطقه ای سمنان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، تفاهم نامه همکاری بین شرکت برق منطقه ای سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود با هدف استفاده از ظرفیت طرفین و همچنین بهره مندی از توانمندی های علمی، آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه روز دوشنبه دهم بهمن سال جاری در تالار کوثر دانشگاه، امضا شد.

این تفاهم نامه با توجه به پتانسیل های علمی دانشگاه صنعتی شاهرود به خصوص در زمینه علوم مرتبط با برق، در حالی به امضا رسید که همکاری های بین سازمانی در زمره راهبردهای توسعه ای در این دانشگاه محسوب می شود.

5D-(1)5D-(72)

دکتر مرتضی ایزدی فرد؛ رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود؛ در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تقویت ارتباطات صنعتی با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از اهداف انعقاد چنین تفاهم نامه های همکاری است، گفت: در استان سمنان دانشگاه هایی با ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که این دانشگاه در کنار دیگر دانشگاه های استان به دلیل فعالیت تخصصی در بخش صنعت خدمات شایسته ای در طی سالهای اخیر در راستای توسعه پژوهش و فناوری مرتبط با مسائل صنعت و جامعه داشته و اهتمام ویژه در نقش آفرینی بیشتر و تقویت جایگاه خود در حل معضلات صنعت است.

ایزدی فرد با بیان اینکه در سند علمی کشور و در افق 1404 در خصوص سهم دانشجویان دانشگاه های کشور هرم دانشجویی به صورت 60 درصد در مقطع کارشناسی، 30 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 10 درصد مقطع دکترا پیش بینی شده است که در دانشگاه صنعتی شاهرود تقریباً هم اکنون این میزان محقق شده است، تاکید کرد: اعداد نشان می هد که رشد کمی دانشگاه صنعتی شاهرود از برنامه ریزی جلوتر بوده است اما تاثیرگذاری این رشد در صنعت کشور و در حل مسائل مبتلابه جامعه هنوز برای خودمان رضایتبخش نیست و این نیازمند همکاری و تلاش بیشتر دو طرف دانشگاه و صنعت حداقل در منطقه و استان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود تنها دانشگاه صنعتی بین تهران تا مشهد است، بیان کرد: این دانشگاه از حیث آزمایشگاه های تحقیقاتی و از لحاظ دانشجویان تحصیلات تکمیلی وضعیت خوبی دارد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما با هدایت اساتید خبره و توانمند می توانند پروژه ها، پایان نامه ها و رساله هایشان را به شکل تقاضا محوری در ارتباط با صنعت به کارگیرند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه توانسته تفاهم نامه های همکاری خوبی را با دانشگاه های اروپایی و آسیایی داشته باشد، بیان کرد: از همه ظرفیت های دانشگاه به دلیل معذوریت ها و تحریم ها استفاده نشده اما همین میزان هم به نسبت دانشگاه های کشور، قابل قبول است. با همه موانع موجود، دانشگاه با عضویت در شبکه راهبردی آزمایشگاه های کشور و سرویس دهی 30 آزمایشگاه دانشگاه در این شبکه توانسته علاوه بر انجام خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی به اساتید و دانشجویان کشور، به متقاضیان از کشورهای همجوار هم سرویس دهی نماید.

مهندس مجید وفایی؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان؛ نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این تفاهم نامه همکاری به منزله نزدیک تر شدن شرکت برق منطقه ای و اقدام مشترک با دانشگاه صنعتی شاهرود به امضا رسیده است.

مهندس وفایی با بیان اینکه از منظر ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان سمنان ویژگی هایی وجود دارد که از جمله آنها می توان به تاکید بر تعاملات همه جانبه اشاره کرد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری کردند و این نشان از اهمیت جایگاه دانش دارد و از سوی دیگر علیرغم تحریم های ظالمانه ای که بر مردم ایران اعمال شده، همواره شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های کشور راهگشای بسیاری از مسائل در داخل استان سمنان و ایران اسلامی بوده اند و این نشان می دهد که چشم و چراغ امید مردم ایران دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان هستند.

وی با بیان نقش و جایگاه دانشگاه ها به عنوان موتور پیشران صنعت، افزود: استان سمنان دو مزیت نسبی و رقابتی دارد که نخستین آنها مقوله مزیت نسبی صنعت است تا جایی که 70 درصد برق استان در این بخش صرف می شود و دومین مزیت نسبی، دانشگاه ها و دانشجو محوری است که نشان از جایگاه محافل علمی در این استان دارد. بنابراین با وجود این دو مزیت همکاری مشترک این دو بخش سبب پیشرفت و توسعه استان به ویژه در صنعت برق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از دانشگاه های تراز اول در منطقه است، تاکید کرد: این تفاهم نامه به زعم شرکت برق منطقه ای، نقطه عطفی در راستای تعامل بیشتر صنعت به خصوص صنعت برق و دانشگاه های استان سمنان خواهد بود.

وفایی با بیان اینکه ما در صنعت استان سمنان و به صورت خاص در شرکت برق منطقه ای سمنان طی سال های اخیر، توفیقات بسیار خوبی را شاهد بودیم و شبکه استان نسبت به سال های گذشته بسیار رشد خوبی را داشته است، گفت: با توجه به رشد و بزرگ شدن شبکه توزیع در استان برخی مسائل ایجاد می شود که برای حل آنها نیاز به همکاری بین دستگاهی به خصوص با دانشگاه ها است لذا این موضوع اساس و ماهیت امضای تفاهم نامه همکاری بین برق منطقه ای و دانشگاه صنعتی شاهرود محسوب می شود.

دکتر جواد قالیبافان مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز در این نشست ضمن اشاره به سوابق دانشگاه در مشارکت با صنعت و قراردادهای همکاری، گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود چه در حوزه بین المللی و چه در داخل کشور توانسته جایگاه خود را ارتقاء و اقدامات بسیار خوبی را به انجام برساند.

قالیبافان با بیان اینکه در همین ایام اخیر تفاهم نامه های همکاری با دومین دانشگاه بزرگ بنگلادش به امضا رسید که نشان از توان علمی دانشگاه صنعتی شاهرود دارد، بیان کرد: تفاهم همکاری بین صنعت برق استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود نشان از ظرفیت ها و توان خوب علمی دانشگاه دارد.

مهندس مجید خطیبی؛ مدیر دفتر تحقیقات  شرکت برق منطقه ای سمنان؛ نیز در سخنانی کوتاه به استراتژی این شرکت در بازه زمانی چهار ساله آتی اشاره کرد و بیان داشت: در چهار ساله منتهی به 1401 می بایست ما ظرفیت نیروگاهی استان را افزایش می دادیم که این امر با همراهی متخصصان داخلی رقم خورده است.

خطیبی با بیان اینکه به کارگیری از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه های مطرح استان سمنان در کمیته ای موسوم به کمیته تحقیقات و فناوری شرکت برق منطقه ای استان سمنان از دیگر راهبردهای شرکت در برنامه ریزی بوده است، بیان کرد: تفاهم نامه همکاری که امروز بین دانشگاه صنعتی و برق منطقه ای سمنان منعقد می شود در راستای تحقق همین موضوع است.

درپایان اعضاءجلسه از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشکده برق بازدید نمودند.

5D-(55)5D-(70)


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #تفاهم نامه #برق منطقه ای...2
12345