اخبار و رویدادها: نقش دانشگاه ها در رسیدن به اهداف شعار سال پر رنگ است.

نقش دانشگاه ها در رسیدن به اهداف شعار سال پر رنگ است.
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱- ۱۱:۲۴:۴۱

نقش دانشگاه ها در رسیدن به اهداف شعار سال پر رنگ است.

دکتر ایزدی فرد در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه با بیان شعار پژوهش سال تحت عنوان "پژوهش و فناوری موتور پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین"؛ نقش دانشگاه ها را در رسیدن به این هدف پر رنگ عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه، در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیش از ظهر دوشنبه 8 آذرماه  با گرامیداشت  هفته پژوهش و تقدیر از همه اعضای هیأت علمی با بیان  شعار پژوهش سال تحت عنوان "پژوهش و فناوری موتور پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نقش دانشگاه ها را در رسیدن به این هدف و عملیاتی سازی شعار سال  پر رنگ عنوان کرد که لازمه آن تلاش بی وقفه و هدفمند است.

photo_2022-12-20_11-35-20

ایشان با اشاره  به تحریم ها چندین ساله کشور افزود: برای حفظ استقلال تحمل این مشکلات اجتناب ناپذیر است و باید از این گونه تهدیدات و مشکلات فرصت پیشرفت ایجاد کرد. ایشان دستیابی به حل مشکلات و معضلات جامعه را در اثر تلاش هماهنگ و هدفمند اساتید، یاوران علمی و دانشجویان عنوان نمود.

مرتضی ایزدی فرد با بیان اینکه در یکسال اخیر  فعالیت های زیادی برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام شده است که نتیجه آن ان شاءالله با همت و تلاش و پیگیری طرفین در آینده محقق خواهد شد.

ایشان در پایان، چشم انداز پژوهش و فناوری دانشگاه را در چهار محور؛افزایش کیفیت فعالیت های پژوهشی، افزایش وانطباق فعالیت های پژوهشی با نیازهای کشور، توسعه فرهنگ پژوهش و کارآفرینی، بهبود تولیدات علمی، کتب و نشریات علمی در راستای نیازمندی جامعه عنوان کرد که در بازنگری برنامه راهبردی دانشگاه مد نظر است و با تلاش همه جانبه محقق خواهد شد.

دکتر محمدحسین احمدی رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه نیز در مراسم هفته پژوهش؛ در سخنرانی خود به اهمیت حضور دانشگاه در رتبه بندی های جهانی اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در پذیرش دانشجویان خارجی موفق باشیم، باید جایگاه دانشگاه را در رتبه بندی شانگهای، تایمز، سایماگو و کیواس ارتقاء دهیم. دانشجو برای تحصیل در کشورهای خارجی به جایگاه دانشگاه در نظام رتبه بندی نگاه دارد و توجه ویژه تمامی همکاران دانشگاهی در این خصوص ضرورت دارد.

Binder1_Page_57

محمد حسین احمدی محورهای تأثیرگذار در رتبه بندی های جهانی شانگهای را درچهار محور کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، بروندادهای پژوهشی، سرانه عملکرد دانشگاه و حوزه های تخصصی عنوان کرد و افزود: نقش تولیدات کیفی علمی اساتید، نقش پررنگ و ویژه است و خواستار تلاش بیشتر همکاران در برنامه های بین المللی شد.   

 پژوهشگر برتر یک دهم درصد سال 2022 جهان؛ در ادامه شرایط و الزامات ارتقای رتبه بندی های جهانی تایمز، کیو اس و سایماگو را تشریح کرد.


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #تقدیر ازپژوهشگران برتر....2
12345