پوریا اکبرزاده

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و مکاترونیک

دكتري تخصصي مهندسي مكانيك - تبديل انرژي

دانشگاه محل فارغ التحصیلی: دانشگاه تهران
زمینه ها و علایق پژوهشی: ديناميك سيالات محاسباتي (CFD) - توربوماشين‌ها - توربين‌هاي آبي - جریان‌های كاويتاسيون
عضویت در مجامع علمی: عضو بنياد ملي نخبگان كشوري
افتخارات علمی و اختراعات: مدال نقره المپياد رياضي كشوري - اخذ همزمان مدرک کارشناسی در دو گرایش حرارت-سیالات و طراحی جامدات - رتبه دوم دانشگاهی دوره كارشناسي (گرایش حرارت و سیالات)- رتبه اول آزمون دكتري دانشگاه تهران
شرح مختصر:
اینجانب فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی در رشته مهندسی مکانیک، تبدیل انرژی از دانشگاه تهران می باشم. پیش از آن مقطع کارشناسی ارشد را در سال 1384 در دانشگاه تهران و مقطع كارشناسي را در سال 1382 در دانشگاه صنعتي اميركبير به پایان رساندم. ديناميك سيالات محاسباتي در جريانهاي كاويتاسيون، نيروگاه‌ها، توربين‌هاي آبي و جريانهاي گذرا از جمله علایق پژوهشی اینجانب است.

تلفن تماس:
تلفن داخلی:

تابلوی اعلانات

Tribology - Bearing and Lubrications (1397/2/31)

تمرینهای سری چهارم-کارشناسی -تاریخ تحویل هفته دوم خرداد

Tribology - Bearing and Lubrications (1397/2/31)

تمرینهای سری سوم-کارشناسی -تاریخ تحویل هفته دوم خرداد

Turbomachinery (1397/2/15)

تمرینهای سری دوم و سوم-کارشناسی -تاریخ تحویل هفته آخر اردیبهشت

Tribology - Bearing and Lubrications (1397/1/20)

تمرینهای سری دوم-کارشناسی -تاریخ تحویل هفته چهارم فروردین

Turbomachinery (1397/1/20)

تمرینهای سری اول-کارشناسی -تاریخ تحویل هفته چهارم فروردین

CFD (1397/1/20)

تمرینهای سری سوم-کارشناسی ارشد و دکتری-تاریخ تحویل هفته سوم اردیبهشت

CFD (1397/1/20)

تمرینهای سری دوم-کارشناسی ارشد و دکتری-تاریخ تحویل هفته اول اردیبهشت

CFD (1397/1/20)

تمرینهای سری اول-کارشناسی ارشد و دکتری-تاریخ تحویل هفته اول اردیبهشت

CFD (1397/1/18)

Handout

ریاضی مهندسی (1396/7/3)

سری کامل تکلیف ها

زمینه‌های تدریس

کارشناسی

سرپرستی پایان‌نامه‌ها

تعداد کل 16
احسان لکزیان (1396)، "شبیه‌سازی جریان ضربانی خون در شریان‌های انحنادار دچار گرفتگی "، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]،
حمید اسمعیلی خوشمردان (1396)، "شبیه‌سازی و تحلیل عملکرد آئرودینامیکی جریان حول پره‌های توربین بادی همراه با تزریق سطحی ایرفویل"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]، علی صلواتی پور[استاد/ اساتید مشاور]
سمانه صفی جهانشاهی (1396)، "بهینه‌سازی انتقال حرارت نانوسیال در کانال ها با دیواره های موج‌دار با استفاده از الگوریتم ازدحام ذرات"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]، مرتضی رحیمیان[استاد/ اساتید مشاور]
هادی گریوانی (1395)، "بررسی عددی جریان گذرای آرام، در حضور ماده تغییر شکل پذیر"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، محسن نظری، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]،
حسن پناه دوست (1395)، "جریان مگنتوهیدرودینامیک یک نانوسیال در کانال منحنی با دیواره موج‌دار به همراه چشمه حرارتی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]،
فاطمه موحّد (1394)، "تحلیل عددی سیستم مبدل حرارتی پیش‌گرمایش آب ورودی به ساختمان‌های مسکونی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی عباس نژاد[استاد/ اساتید راهنما]، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید مشاور]
نریمان کامرانی (1394)، "بررسی عددی انتقال حرارت و جریان نانوسیال در کانال حاوی موانع متخلخل"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، محسن نظری، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]،
سید داود سادات رسول (1394)، "بررسی افزایش بازده دیگ بخار به روش بالا بردن کارایی پیش‌گرم‌کن هوای ورودی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، سیدمجید هاشمیان[استاد/ اساتید راهنما]، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید مشاور]
میلاد سوری (1394)، "شبیه‌سازی جریان عبوری از استوانه با حل دستگاه معادلات سه قطری روی GPU"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، پوریا اکبرزاده، محسن نظری[استاد/ اساتید راهنما]،
سیده زهرا میکائیلی (1394)، "بهینه سازی پارامتر های طراحی یاتاقان های ژورنال"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید راهنما]، مرتضی رحیمیان[استاد/ اساتید مشاور]
حجت رازنهان (1393)، " بررسی تلفات انرژی در جریان داخلی کوپلینگ‌های هیدرولیکی و راهکارهای کاهش آن"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، سیدمجید هاشمیان[استاد/ اساتید راهنما]، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید مشاور]
محمد مهدی رضاپور (1393)، "بررسی فنی و اقتصادی سیستم پیش گرمایش آب ورودی به ساختمان‌های مسکونی به روش تجربی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی عباس نژاد[استاد/ اساتید راهنما]، پوریا اکبرزاده[استاد/ اساتید مشاور]

مقالات و کتب

پروژه‌های تحقیقاتی

سوابق پژوهشی و اجرایی

دانشجویان دکتری

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی 8-10 10-12 12-14 14-16 16-18 18-20
شنبه
یک‌شنبه
دوشنبه
سه‌شنبه
چهارشنبه
پنج‌شنبه
توضیحات:

پرسش و پاسخ

پاسخ: با سلام. ببخشید دیر به پروفایل مراجعه کردم و سوال شما را تازه دیدم. من در دانشگاه تربیت مدرس درس نخوانده و اطلاع زیادی ندارم. به نظرم هر دو دانشگاه دانشگاههای تراز اول کشور هستند. بهتره با توجه به آمار سالهای گذشته ببینی که رتبه های خوب کدوم دانشگاه را زودتر انتخاب کرده اند. موفق باشید.
پاسخ: با سلام. انتقاد شما بجا و درست است. ان شاء ا... این اتفاق در آینده رخ بدهد و جنبه های کاربردی هم به دروس اضافه گردد. البته من کماکان معتقدم تنها جایی که میتوان دانش تئوری را به دانشجویان انتقال داد همین دوران حضور در دانشگاه است...با افزایش سن و درگیر شدن با کار و زندگی انگیزه برای فراگیری علوم تئوری بشدت کاهش می‌یابد. ممنون و سپاسگزار بابت درج نظرات.
پاسخ: با سلام. ممنون. نظر شما هم برای من قابل احترام است. البته چون دانشجوی خودم هستی نمی خواستم این نظر را بگذارم ولی چون خودت خواستی این کار را می کنم.
پاسخ: با سلام. در مورد من هر نقد و انتقادی داشته باشید پذیرا هستم و دست شما را می بوسم (حتی واژه پارتی‌بازی که انشاءا... شما هم در بیان آن خداوند را درنظر داشته اید) و البته دوست دارم بجای حمله و ابراز کینه حداقل راهکار مناسبی برای بهبود کیفیت و افزایش رضایت دانشجویان از کلاس درسی ارائه دهید تا به بنده کمک کرده باشید. اما حداقل ازنظر شرعی فکر نمی‌کنم شما اجازه تهمت به همکاران دیگر را داشته باشید (که انشاء ا... این رفتار را در خود اصلاح کنید). در مورد خودم نمیگم (چون خودم را لایق معلمی نمیدونم و هنوز شاگرد و جویای دانش هستم) ولی بیاد حدیث حضرت امیر المومنین باشید که فرمود: ( من علمني حرفا فقد صيرني عبدا - هركس به من كلمه اي بياموزد مرا بنده خود ساخته است ).

در پایان از صمیم قلب درخواست دارم و خوشحال می‌شوم راه حل ارائه دهید و مرا (فارغ از مسائلی نظیر سخت بودن سیلابس تدریس، سخت بودن سوالات امتحانی، کم بودن نمره شما در درس و ..) در بهبود کیفیت تدریس و افزایش رضایت دانشجویان بعدی کمک واقعی رسانید.
پاسخ: با سلام. ممنون از اظهارنظر ارسالی. بهر حال هر انسانی کامل نیست. من هم ایرادات و نقایصی داشتم و خواهم داشت و در تدریس هم کامل کامل نیستم و نخواهم بود. و امیدوارم سال به سال به تجربیاتم در حوزه تدریس و بالا بردن کیفت تدریس افزوده شود.
با این وجود تا حالا سعی کردم نسبت به همه عدالت را در نمره رعایت کنم. اگر هم این گونه نشده باشد امیدوارم همگی مرا ببخشید و حلال کنید.
با سپاس و تشکر از بیان انتقاد شما
پاسخ: با سلام. یادم میاد. ترم خیلی خوبی بود. واقعا همه تلاش می کردند و خوب درس می‌خواندند. ایشا..هرجا هستی موفق و پایدار باشید.
پاسخ: با سلام. ممنون از ارسال نظرات خود. خوشحال می شم برای بهبود نحوه درس دادن و بهتر شدن نمرات راهکارهای خود را در همین سایت یا حضوری اعلام فرمایید.
قطعا همانگونه که شما فرمودید آقای دکتر نظری از بهترین اساتید این دانشگاه هستند و بنده به عملکرد مثبت ایشان احترام می گذارم.
درخصوص کتاب محیط پیوسته باید عرض کنم هدف من تدوین کتاب نیست بلکه تدوین یک جزوه درسی که برای کاهش یادداشت برداری دانشجویان در سر کلاس.

درخصوص پروژه درس CFD متاسفانه در دوره های قبل کپی برداری فاحش و در این ترم هم کم کاری فاحش وجود داشت که باز هم از آن چشم پوشی کردم و امیدوارم در پیشگاه خداوند بتوانم پاسخگوی حق تضییع شده شما دانشجویان باشم. بهر حال من هم از خطا مستثنی نیستم و اگر قصوری در درس دادن یا اعلام نمره داشته ام از شما عزیزان عذرخواهی کرده و حلالیت می طلبم.
پاسخ: با سلام. ممنون از توجه شما و حمایتی که داشتید. البته من هم به نظرات مثبت و هم به نظرات منتقدانه احترام گذاشته و تلاش می کنم کمبود ها را تاجایی که می توانم برطرف نمایم. موفق و پاینده باشید.
پاسخ: با سلام. ممنون از ارسال نظرات خودتون. اگر راه حلی برای بهتر شدن روش تدریس، افزایش علاقه مندی دانشجویان و کاهش فشار درسی دارید خوشحال میشم حضوری به من منتقل کنید. ولی اگر منظور شما فقط بحث نمره و سختگیری در نمره است این انتقاد بر من وارد است...چون دوست دارم نمره بالا به دانشجویی تعلق بگیرید که کیفیت و استاندارد مطالعه و انجام پروژه بالایی داشته باشد.....البته هیچگاه از ارفاق در نمره دریغ نکردم...در این خصوص هم خوشحال میشم حضوری به من مشاوره دهید.
پاسخ: با سلام. پیشنهاد می‌کنم برای ملاحظه ریز نمرات و نحوه محاسبه نمره به دفتر اینجانب مراجعه نمایید تا زود قضاوت نکنید. باز هم ممنون از ارائه نظر خود.
پاسخ: با سلام. نگران نباشید. باید پروژه ها را تحویل بدید تا بتونم نمره نهایی را اعلام کنم
پاسخ: با سلام.
1- اگر این احساس در شما ایجاد شده که رفتار و برخورد من باعث استرس شما شده عذرخواهی می کنم. ولی باور کنید اگر فشار و پیگیری اساتید را بردارید نتیجه خوبی از پایان نامه ها حاصل نمی شود. با این وجود از تذکر شما سپاسگذارم
2-در خصوص اینکه ما از کنار دانشجوها نون می خوریم را هم ادبیات خوبی نمی دونم. اما وظیفه ما آموزش و انتقال داشته ها به شما عزیزان است که امیدوارم بتونم در این زمینه موفق باشم.
پاسخ: با سلام. این مشکل ممکنه برای هر کسی پیش بیاد. ان شاء ا.. که همتون سلامت باشید.
پاسخ: دوست عزیز با سلام.
دورانی که ما دانشجو بودیم. برای همه انتخاب واحد و حذف و اضافه باید تو صف می ایستادیم (تازه بازم احترام معلم و استاد و داشتیم) در حالی که شما تو خونه پای کامپیوتر نشستید و انتخاب واحد می کنید.
دورانی که ما دانشجو بودیم چنین تابلو اعلاناتی نبود که هرچی دل تنگمون بخواد به راحتی بگیم.
دورانی که ما دانشجو بودیم با گچ و تخته سیاه سرو کار داشتیم نه ماژیک وایت بورد.
دورانی که ما دانشجو بودیم هفته اول تو نمازخونه اسکان داشتیم
دورانی که ما دانشجو بودیم برای حذف و اضافه باید اول تو صف امضا استاد راهنما معطل می شدیم و .....
اینها را نگفتم که بگم اینجا شرایط ایده‌ال است ولی بالاخره خیلی برای شما راحت تر شده البته نقصهایی هم داره که ان شاء ا.. با همفکری شماها حل خواهد شد. بازم از نظرات سازنده شما سپاسگزارم.
پاسخ: با سلام. متاسفانه در این خصوص اطلاعاتی ندارم. پیشنهاد میکنم تو اینترنت جسنجو کنید حتما اطلاعات خوبی بدست خواهید آورد
پاسخ: با سلام. با توجه به اینکه استقبال زیادی از دروس جدید توسط دانشجویان انجام نمی شود، فکر نمی کنم ارائه دهم.
پاسخ: با سلام.
واقعیت این است که ادامه تحصیل باید با عشق و علاقه همراه باشد. بخصوص در مورد دکتری. اگر عشق یادگیری توانست بر علاقه به مادیات و مسائل اقتصادی غلبه کند به نظرم حتما باید ادامه تحصیل داد. مطمئن باشید درآمد دکتری خیلی بالاتر از یک مهندس خوب نیست شاید کمتر هم باشد (من نمونه های زیادی را دیده ام). اگر می خواهید قدم در راه تحصیل علم بردارید تا حد بسیار زیادی باید از مسائل مادی دوری کنید (حداقل در 5 سال دوران تحصیل).
پاسخ: با سلام. از این همه قدر شناسی ممنونم. واقعیت این است که تلاش شما برای من در ورقه امتحانی مشخص می شود. در حقیقت راهی جز این وجود ندارد. امیدوارم شما هم مرا ببخشید و اگر راه حل دیگری دارید مرا راهنمایی کنید.
پاسخ: با سلام. اگر حضوری تشریف بیاورید خواهید دید که تا به حال در هیچ درسی اینقدر ارفاق نکرده ام. فقط نمی دانم چرا در امتحان پایان ترم را اینقدر بی دقتی شده است.
پاسخ: با سلام. من تمام تلاشم را کردم که هر کس به حقش برسد. اگر هم نشده عمدا نبوده. امیدوارم شما هم مرا ببخشید.
پاسخ: با سلام.
ان شاء الله تلاش می‌کنم نظرات شما را در ترمهای آینده درنظر بگیرم. اگر هم فکر میکنید در نمره شما عدالت رعایت نشده است عمدی در کار نبوده. با این وجود امیدوارم مرا ببخشید.
پاسخ: با سلام. متاسفانه تو این زمینه هیچ تجربه ای ندارم.
پاسخ: با سلام،
گزارش تايپ شده + اصل برنامه و كد عددي
پاسخ: با سلام. ممنون از ارسال نظرتون. واقعا براي من رفاقت در نمره هيچ اثري نداره. اگه بگم يكي از دانشجويان خوب كه حل تمرين من هم است نمره بسيار كمي گرفته شايد باور نكنيد. بهر حال تلاش ميكنم اشتباهاتم را كمتر كنم. باز هم از شما بابت راهنمايي سپاسگزارم.
پاسخ: دانشجوي عزيز. با سلام. ممنون از اينكه نظر خودتون را اعلام كرديد. دكتر هاشميان يكي از اساتيد بسيار خوب اين دانشكده هستند و من كوچكتر از آن هستم كه درمورد روش تدريس ايشان صحبت كنم. اما در خصوص مواردي كه فرموديد بايد عرض كنم كه تمام مباحث درس داده شده جز سرفصل هاي وزارت علوم بوده و حتي من حداقل 10 دانشگاه معتبر دنيا رو بررسي كردم و ديدم دقيقا همين سرفصلها و همين روابط و همين فرمولها و چه بسا بسيار سنگينتر (سه بعدي) تدريس ميشه. كافيه شما هم در اينترنت يك سري به اين دانشگاهها بزنيد. از طرف ديگر من خودم 8 سال در صنعت توربوماشين كاركردم و از اينكه اين سرفصلها را در دانشگاه صنعتي اميركبير فرا گرفتم واقعا خوشحالم. چون در حوزه طراحي و تحليل آكادميك بسيار ارزشمند و كاربردي بود. ان شاء ا... اگر شماهم در چنين صنايعي (بخصوص در دفاتر فني طراحي) مشغول به كار بشويد به حرف من پي خواهيد بود.جنبه‌هاي كاربردي و عملي را با 2 ماه بودن در يك كارخانه ميتوان فراگرفت اما جنبه‌هاي تئوريك در زمان جواني و در دانشگاه فقط فرصت آموزش پيدا خواهيد كرد. كشور ما در اين شرايط تحريم نياز به طراحان قوي دارد كه شايد يكي از شما عزيزان باشيد. با اين وجود من به نظر شما احترام ميگذارم و اين موارد را براي عوض كردن راي شما اعلام نكردم. خوشحال ميشم بازهم مرا راهنمايي فرماييد.
پاسخ: اولا مطمئن هستيد خودتون و كشتيد براي نوشتن برنامه؟ ثانيا شما مطمئن هستيد كه به اندازه زحمتي كه كشيدين! من نمره به شما ندادم؟ ثالثا اگر راضي نيستيد خوب از ايشون قبول نميكنم.
پاسخ: خیر. ولی میتوانید به یکی از دانشجویان بدهید تا بیاورد. البته اگر حضور نداشته باشید امکان دفاع از پروژه را از دست خواهید داد.
پاسخ: با سلام. ان شاء الله شنبه تا سه شنبه هفته آینده
پاسخ: با سلام. ان شاء الله شنبه تا سه شنبه هفته آینده
پاسخ: با سلام. متاسفانه شنبه و یک شنبه برای اعضا هیات علمی در ساختمان مرکزی کلاس پژوهشی برگزار میشود.
پاسخ: روز امتحان بجز برگه امتحانی تحویل هر برگه دیگری غیر قانونی است. لطفا روز قبل از امتحان تحویل دهید یا بندازید زیر در اتاق
پاسخ: با سلام. امتحان از همه مباحث میباشد. بخش حذفی نداریم. با دقت و حوصله مطالعه کنید. سوالات در حد متوسط میباشد. موفق باشید.
پاسخ: با سلام. خوشحال ميشم بفرماييد چه روشي را شما قبول داريد. اگر شد حتما ايرادات را اصلاح مي كنم.
پاسخ: با سلام. من هم به شما دانشجویان خوب و قدرشناس افتخار میکنم.
پاسخ: سلام آقاي مهندس حامدي عزيز. ممنون و سپاسگزار. موفق و پيروز باشيد
پاسخ: سلام آقا رضا. خوشحالم از اينكه نوشته شما رو مي‌خوانم. واقعا يكي از دانشجويان فعال و باهوشي بوديد كه تا به حال ديدم. اميدوارم در ادامه تحصيلات هم به خوبي گذشته پرتلاش ظاهر بشي و خبرهاي خوبي از موفقيت شما بشنوم.
پاسخ: با سلام خدمت شما. من هم به شما دانشجویان عزیز و پرتلاش بسیار افتخار می‌کنم.
پاسخ: با سلام. در x=0. گامهاي محاسباتي بايد از مقدار زياد تا مقدار كم تغيير كند. نمونه گراف اين مساله در handout براي شما ترسيم شده است.
پاسخ: با سلام. سال نو شما هم مبارك. شنبه مي‌توانيد سوالات خود را بپرسيد. D:
پاسخ: با سلام. یکی از اهداف کوییز اینه که دانشجویان از مباحث قبلی مطلع باشند تا در بحث جدید انتقال مفاهیم بهتر و مناسب تر صورت پذیرد. اگر تو این 25 روز تعطیلی مطالعه نکرده باشید واقعا ادامه تدریس هم برای من و هم برای شما مشکل میشود. فکر نمی کنم یک مرور 2 ساعته خیلی وقت شما رو بگیرد. موفق باشید.
پاسخ: با سلام. سال نو شما هم مبارک. بله 19/1 کوئیز هست. میان ترم را با هم سر کلاس تعیین میکنیم.
پاسخ: با سلام. واحد چگالی درست است. ثانیا 9 تقسیم بر 5 صحیح است. ثالثا می توانید این اطلاعات را در اینترنت هم چک کنید. در اینترنت بسیاری از این اطلاعات موجود است. موفق باشید. عید نوروز هم مبارک
پاسخ: با سلام. برای سوال 2 اشتباه چاپی رخ داده است: لزجت هوا برابر است با
5-^10*2.08 . ضمنا چگالی درست است.برای سوال 3 می توانید درجه سانتی گراد را به فارنهایت تبدیل کنید: Tf = (9/5)*Tc+32; Tc = temperature in degrees Celsius, Tf = temperature in degrees Fahrenheit موفق باشید.
پاسخ: با سلام.
جدول ها در کامپیوتر دانشگاه است. اگر برم دانشگاه حتما دوباره در بخش تابلو اعلانات قرار میدهم.
پاسخ: با سلام. آيا نمره پايان ترم هم خوب شدي؟ آيا پروژه درسي را تحويل دادي؟ كوئيز، ميان ترم، پايان ترم و پروژه هر كدام درصدي از نمره نهايي شما را تشكيل داده است. آيا حق شما در خصوص ميان ترم و كوييز داده نشده است؟ لطفا منطقي قضاوت كنيد. آيا اين حق بود كه اكثر دانشجويان پروژه درسي را دقيقا كپي كرده و تحويل دادند و بعضي هم اصلا تحويل ندادند؟ با اين وجود اگر قصوري از من سر زده از شما دانشجوي عزيز عذرخواهي مي كنم. كاش حضوري مراجعه مي كرديد و هر بخش از نمره شما رو با هم چك ميكرديم. اميدوارم موفق باشيد.
پاسخ: با سلام. به نظر شما دوستانی که نمره 17 تا 20 میگیرند چگونه به این نمره می‌رسند. آیا سوالات سخت و غیرقابل حل بود؟ یا کم دقتی بعضی از عزیزان نمره خوبی نصیبشان نکرد؟ شاید انتظار دارید 2 الی 3 نمره به همه ارفاق بشه؟ به نظر شما باید بیشتر از حقشان نمره بگیرند؟ واقعا من نمره کم می‌دهم یا خود دانشجویان به دلیل کم دقتی یا مطالعه کم به این نمره می‌رسند؟ D:
پاسخ: با سلام. از قدردشناسی شما سپاسگزارم.1- من درس توربوماشین را یک ترم در میان ارائه می دهم. اما درخصوص یاتاقان حق با شماست.2- به نظر من همه درسها مهم و کاربردی هستند. بخصوص درسهای تخصصی که در حقیقت مخلوطی از دانش‌های اندوخته شما در ترم‌های اول است.3- ضمنا به نظر من همه اساتید دانشکده باسواد و در زمینه تخصصی خود در رده بالایی هستند. لذا بهتر است در زمینه تخصصی خود درس ارائه بدهند.
پاسخ: با سلام. قانونا باید تشکیل بشود. من حضور دارم. اگر بچه ها تشریف بیاورند تشکیل می شود.
پاسخ: با سلام. مهلت شنبه 8 بهمن ميباشد- باید حضوری و مطابق برنامه مراجعه دانشجویی (نصب شده در پشت درب اتاق) برای تحویل پروژه اقدام نمایید.
پاسخ: با سلام. شما هم خسته نباشید. پیروز و پاینده باشید.
e.z - 18/10/1390، 21:28:48)
مشاهده پاسخ
پاسخ: با سلام. احتمالا سه شنبه 10 صبح در دفترم باشم
پاسخ: با سلام. باور كنيد پاسخ به اين پرسش از طريق اين فضاي اينترنتي مشكل است. بهتر است چند نمونه مثال حل شده از يك كتاب و جزوه درسي را مرور بفرماييد. اين مطلب قبلا در كلاس مفصل توضيح داده شده است. اگر هم موضوع حل نشد بهتر است حضوري مراجعه فرماييد. موفق باشيد.
پاسخ: با سلام. به نظر من هر رشته‌ای جذابیت و زیبایی خاص خودش را دارد. فقط باید با رشته مورد نظر و مباحث آن دوست و رفیق شد.
پاسخ: با سلام. وزن سوالات بیشتر به سمت اعداد و توابع مختلط می باشد. اما از مباحث مربوط به میان ترم ها نیز سوال داریم. نگران نباشید. روند برگزاری کلاسها نشان داد که دانشجویان اغلب از پس سوالات مشکل هم بر می‌آیند. فقط کمی دقت, تمرکز و صبوری لازم است. سطح سوالات متوسط می‌باشد. موفق باشید.
پاسخ: با سلام. فقط کافی است. جزوه درسی را با دقت مطالعه کنید و تمرینها را مرور نمایید. ان شاء الله موفق خواهید شد.
پاسخ: با سلام. اگر دقت بفرمایید از مبحث یاتاقان هیدرودینامیک تعداد زیادی مثال در حین تدریس مطرح و حل گردید. لذا مرور روابط اثباتی و مثالها برای امتحان کافی میباشد. با این وجود سعی خواهد شد در ترم‌های آینده برای این فصل نیز تمرین و کوئیز درنظر گرفته شود. با سپاس از شما دانشجوی عزیز.
پاسخ: با سلام، مي‌توانيد تا روز قبل از امتحان تحويل دهيد. روز امتحان امكان تحويل تمرينات ميسر نيست.
پاسخ: با سلام. حتما کمک خواهم کرد (البته یکم!) . به شرط اینکه شما هم تلاش خود را متوقف نکنید. موفق و پیروز باشید.
پاسخ: با سلام. موفق و پاينده باشيد.
پاسخ: با سلام. ضمن تشكر از ارائه نظر شما دانشجوي عزيز به اطلاع مي‌رساند كه انتخاب ساعت ارائه كلاس ها بر عهده من نيست. در واقع مدير محترم گروه ساعات‌هاي كلاسي را تنظيم مي‌كنند.
پاسخ: با سلام. من تمام تلاشم را مي‌كنم كه حق دانشجويان در خصوص نمرات امتحاني رعايت شود. حتي در بعضي از مواقع از اشتباهات كوچك صرف نظر ميكنم. با اين وجود ممكن است سهواً نمرات با آنچه انتظار داريد متفاوت باشد كه پيشاپيش از شما دانشجويان عذرخواهي مي‌كنم.
پاسخ: با سلام،
براي من هم افتخار بزرگي بود كه اين ترم در خدمت دانشجويان پرتلاش بودم.
پاسخ: با سلام، به نظر من همه اساتيد اين دانشكده توانا و جز بهترينها هستند. اميدوارم خداوند در امر تدريس و آموزش به من كمك كند. من هم برای شما آرزوی توفيق و موفقیت دارم.
پاسخ: با سلام، شرمنده می‌فرمایید. اميدوارم شايسته صحبتهاي شما باشم. من هم برای شما آرزوی توفيق و موفقیت دارم.
پاسخ: با سلام. اصلا رنجیده خاطر نشدم. گفتم اعلام عمومی آن شاید صحیح نباشد. برای توضیحات بیشتر اگر دوست دارید حضورا به دفتر اینجانب مراجعه فرمایید. ضمنا امیدوارم که شما روزی یک استاد دانشگاه شوید. موفق و پیروز باشید.
پاسخ: با سلام. پاسخ به این سوال در صورت اینکه همه استید راضی باشند قابل اعلام عمومی است. موفق باشید.
پاسخ: با سلام. از قدرشناسی شما سپاسگزارم. امیدوارم در آینده و به لطف خدا بتوانم معلمی خوب و شایسته برای شما داشجویان عزیز باشم. شما هم ان شاء الله در پناه خدا در مسیر علم آموزی موفق باشید.
پاسخ: با سلام, فکر میکنم یک هفته فرصت خوبی برای مطالعه دو فصل از درس یاتاقان بود. ولی به نظر شما احترام میگذارم. احتمالا اگر بچه ها موافق باشند و فرصت داشته باشیم شاید یک امتحان میان ترم دوم نیز برگزار کنیم.
پاسخ: با سلام, حقیقتا من خودم را شخص خیلی موفقی نمیدونم و فکر میکنم فرصتهای زیادی را از دست دادم که می‌شد بهتر از آنها استفاده کنم. اما به نظرم مهمترین عامل در موفقیت عبارت است از: 1- ایمان به خدا 2- مشورت با اهل فن 3- برنامه ریزی و جلوگیری از هدر رفتن زمان 4- نظم و اجرای دقیق برنامه 5- نا امید نشدن از سعی و تلاش
پاسخ: با سلام, CFD روش حل عددی معادلات حاکم بر سیالات است که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع این روشها, روش Lattice میباشد. جناب آقای دکتر نظری در این خصوص تخصص دارند. حتما برای اطلاعات بیشتر به ایشان مراجعه کنید.
پاسخ: با سلام، تمام كوييزها/امتحانات با دقت نسبتا بالايي تحصيح مي‌شوند. با اين وجود سعي مي‌كنم يك نگاه دوباره به آن داشته باشم.
پاسخ: با سلام،
از اينكه توانستم نظر مساعد شما را در كلاس درس تامين كنم، خوشحالم. اميدوارم در آينده هم اين اتفاق رخ بدهد.
پاسخ: با سلام،
همانطوركه ميدانيد كنترل امتحان در يك كلاس 30 نفره كوچك عملا امكانپذير نيست. اما من براساس اصل اعتماد به دانشجويان و احترام به اين اصل امتحانها را برگزار ميكنم. البته كساني كه تقلب نكرده و نمره واقعي خود را گرفته‌اند، هم وجدان آسوده‌تري دارند و هم در امتحانات پاياني موفقترند. با اين وجود تلاش ميكنم در امتحانات بعدي اشكالات كمتري بوجود آيد. با سپاس از ارسال نظر خود.
پاسخ: با سلام. اطلاعی از مهلت نمره ها ندارم. میتوانید شنبه 9/7/1390 برای تحویل گزارش به دفتر اینجانب مراجعه نمایید. ضمنا برای ثبت نام کاآموزی حتما به دفتر آموزش مراجعه نمایید.
پاسخ: با سلام. ممنون و سپاسگزار. حضور پرشور و علاقه‌مند شما دانشجویان در کلاس‌ها باعث دلگرمی من خواهد بود.
پاسخ: با سلام. این نظر لطف شماست. ولی به اعتقاد من مرتبه علمی همه اساتید این دانشکده و هوش و تلاش اکثر دانشجویان این دانشکده بالا و قابل تقدیر است. فقط کافی است با اتحاد علمی و تلاش مضاعف مرتبه دانشگاه و دانشکده را نیز در ایران بالاتر ببریم.
پاسخ: با سلام، هفته آينده دانشگاه هستم.
پاسخ: با سلام،
به اعتقاد من اگر دروس مقاومت مصالح 1 و 2 و آز مقاومت را گذرانده باشید می توانید.
پاسخ: با سلام،
منظور من پیشنیاز نیست. گفتم اگر درس طراحی اجزا را هم گرفته باشی تو درس طراحی مکانیزم دید بهتری می دهد.
پاسخ: با سلام،
اگر دروس دینامیک و طراحی اجزا 1 رو گذرانده باشید میتوانید درس طراحی مکانیزم را بگیرید. موفق باشید.
پاسخ: سلام هادی عزیز-لطفا مورد را به akbarzad@ut.ac.ir ایمیل بفرمایید
پاسخ: با سلام، آدرس ایمل در سایت دانشگاه موجود است:p.akbarzadeh@shahroodut.ac.ir
پاسخ: با سلام،
حدود 1 ماه است که روی برد تاریخ تحویل پروژه را 11 تیر اعلام کرده ام. با توجه به برگزاری کنکور و تعطیلی 11 تیر، تاریخ تحویل پروژه به 12 تیر تغییر کرده است که این تاریخ هم حدود یک هفته روی برد اعلام شده است. لطفا بیشتر دقت فرمایید
پاسخ: با سلام،
شما ميتوانيد پروژه را در CD رايت كرده و در باكس قرار دهيد. حضور شما و توضيحات شما ميتواند در تصميم گيري در خصوص نمره پروژه متاثر باشد. با اين وجود ارسال CD كافي است.
پاسخ: با سلام. نمی دونم منظورتان کدام درس بود. اما 90 درصد سوالات همان سوالهایی بود که ما در دوران دانشجویی می بایست در امتحان به آنها پاسخ می دادیم. حتی سعی کردم سوالات مشکل تر را هم انتخاب نکنم. فکر می کنم سوالی برای شما استاندارد است که شما آن را راحت حل کنید! ولی اینطور نیست.
پاسخ: با سلام. نمی دونم منظورتان کدام درس بود. اما 90 درصد سوالات همان سوالهایی بود که ما در دوران دانشجویی می بایست در امتحان به آنها پاسخ می دادیم. حتی سعی کردم سوالات مشکل تر را هم انتخاب نکنم. فکر می کنم سوالی برای شما استاندارد است که شما آن را راحت حل کنید! ولی اینطور نیست.
پاسخ: با سلام،
فکر می کنم با بی دقتی امتحان را خوب جواب ندادید و اینقدر عصبانی هستید. امیدوارم موفق باشید.
پاسخ: نگران نباشید. مطمئن باشید در تصحیح ورقه ها طرف دانشجو هستم. به خصوص دانشجویان علاقه مند به درس و تحقیق.
پاسخ: با سلام؛
1- فکر میکنم سوالات و تمرینهای موجود در جزوه درسی، تکالیف منزل و امتحانات برگزارشده برای یک درس دو واحدی کافی باشد.
2- با این وجود یکی از وظایف دانشجویان و مهندسان آینده رجوع به کتب مختلف و مطالعه مسائل گوناگون میباشد.