مهدی قنّاد کهتوئی

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و مکاترونیک

دكتري تخصصي طراحی کاربردی

دانشگاه محل فارغ التحصیلی: دانشگاه تربیت مدرس
زمینه ها و علایق پژوهشی: تحلیل تنش - تحلیل پوسته ها - FGM- تحلیل تجربی تنش
عضویت در مجامع علمی:
افتخارات علمی و اختراعات: استاد نمونه آموزشی: سال 89-90، سال 90-91 ، سال 95-96
شرح مختصر:


تلفن تماس:
تلفن داخلی:

تابلوی اعلانات

FSDT (1390/12/28)

مقاله

PET (1390/12/17)

مقاله

زمینه‌های تدریس

دکتری
کارشناسی ارشد
کارشناسی

سرپرستی پایان‌نامه‌ها

تعداد کل 28
محمد جنتی فر (1397)، "حلّ تحلیلی و عددی کره های جدار ضخیم FGM تحت فشار و بار حرارتی گذرا"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی قنّاد کهتوئی[استاد/ اساتید راهنما]،
دانیال وطنی (1395)، "حلّ تحلیلی و عددی استوانه های جدار ضخیم چرخان FG تحت فشار و بار حرارتی گذرا"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی قنّاد کهتوئی[استاد/ اساتید راهنما]،
مهدی بوژمهرانی (1390)، "تحلیل ترمو الاستیک استوانه های جدار ضخیم چرخان از مواد ناهمگن FG تحت فشار داخلی و خارجی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی قنّاد کهتوئی[استاد/ اساتید راهنما]،
یحیی بیات (1390)، "تحلیل ترموالاستیک کره های جدارضخیم چرخان از مواد ناهمگن FG تحت فشار داخلی "، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی قنّاد کهتوئی، حمید رضا ایپک چی[استاد/ اساتید راهنما]،
سید مهدی جبّاری (1390)، "حل تحلیلی و عددی دیسک چرخان ‏FGM‏ با ضخامت متغیر تحت بارگذاری مکانیکی ‏و حرارتی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی قنّاد کهتوئی[استاد/ اساتید راهنما]،

مقالات و کتب

    Close
    تالیف كتاب
    • قنّاد، مهدی و رحیمی، غلامحسین، "تاریخ مهندسی مکانیک در ایران و بررسی ابداعات مکانیکی بنوموسی در کتاب الحیل"، دانشگاه صنعتی شاهرود، 1382
مقالات

پروژه‌های تحقیقاتی

سوابق پژوهشی و اجرایی

دانشجویان دکتری

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی 8-10 10-12 12-14 14-16 16-18 18-20
شنبهشورای آموزشی دانشگاه
یک‌شنبهمکانیک محیط پیوسته 1مکانیک محیط پیوسته 2
دوشنبهمکانیک محیط پیوسته 2جلسات گروه جامداتمکانیک محیط پیوسته 1
سه‌شنبههیأت اجرایی جذب
چهارشنبه
پنج‌شنبه
توضیحات:

پرسش و پاسخ

در حال حاضر پرسش و پاسخ از استاد غیرفعال می باشد.
پاسخ: با سلام و تشکر از شما
قبلاً به دانشجویان انجمن علمی پیشنهاد شد که در اموری که شما اشاره کردید، وارد شوند. الآن هم دیر نشده، تشکلهای مختلف شناسنامه دار میتوانند با مدیران دانشکده ارتباط و همکاری نمایند. درکل با نظر شما موافقم.
پاسخ: با سلام
قطعاً یکی از پرتلاشترین مدرسان دانشکده جناب آقای دکتر ایپکچی هستند. دانشکده به همکاری ایشان نیاز جدی دارد و مطالب نوشته شده واقعیت ندارد. البته دانشجویان قدرشناس در اکثریتند ولی ساکت، درصورتی که قدرناشناسان در اقلیتند ولی پرهیاهو!
پاسخ: با سلام
ضمن تشکر از لطف جناب عالی، در دانشکده مکانیک خوشبختانه همکاران تلاشگر خوبی داریم. بسیاری از معلمان باور دارند که درس دادن، پیشه آنهاست و کوتاهی در تدریس (کمی و کیفی)، عقوبت اخروی دارد، امیدورارم این باور در متعلمان نیز ایجاد شود که درس خواندن، پیشه آنهاست و کوتاهی در یادگیری (کمی و کیفی)، عقوبت دنیوی و اخروی دارد.
پاسخ: با سلام
این خصلت برخی از دانشجویان، پدیده جدیدی نیست، از زمانی که مدرسه و نمره بوده، این طرز تفکر برخی از شاگردان و دانشجویان نیز بوده که نمرات بالای خود را محصول زحمات خویش (نه لطف استاد) و نمرات پایین خود را نتیجه غرض ورزی (ظلم معلّم) و نمرات بالای دیگران را محصول رفیق بازی و رابطه میدانند! این طرز تفکر متوجه قاعدینی است که دجار کم کاریند و از مجاهدت اطرافیان خود در رنجند و به دنبال توجیه کم کاری خود هستند.
پاسخ: با سلام
سرفصل و چارت دروس در دانشکده تصویب نهایی شد و برای دفتر گسترش وزارت علوم و شورای عالی برنامه ریزی فرستاده شده است.
پاسخ: با سلام
1- از طریق آزمون دکتری سازمان سنجش.
2- از طریق پذیرش بدون آزمون با شرایط درج شده در سایت دانشگاه.
پاسخ: با سلام
از دیالوگ توأم با ادب شما ممنونم. من واقعاً اعتقاد به تعامل با دانشجویان گرامی دارم و از مونولوگ گریزانم. چون تمام برنامه ریزیها برای جمع شماست، لذا نظرات تکمیلی شما مفید خواهد بود. به اصل برنامه جدید سمینار اعتقاد قلبی دارم، ولیکن زمان اجرای آن در سطح دانشگاه، تصمیم گیری شده و درس بصورت گروهی ارائه میشود. در دانشکده مکانیک به دلیل وجود 5 گرایش ارشد، نمیشد برنامه را به ترم آتی موکول کرد و از نظر ارائه نیز مشکلی نداریم، ولیکن رعایت حال امثال شما، مستلزم تعامل بیشتر و شنیدن پیشنهادهای جامع است. سمینار در تمام ترمها ارائه خواهد شد و همانند درس آموزشی عمل میشود.
پاسخ: با سلام
بسیاری از رشته ها ازجمله مکانیک، در مقطع کارشناسی، بدون گرایش هستند. در مدرک ایشان، "کارشناسی مهندسی مکانیک" درج میشود.
دروس تا 5 ترم مشترک (حدود 100 واحد)، از ترم 6 به بعد وارد یک فیلد تخصصی میشوند. انتخاب دروس و موضوع پروژه باید متناسب باشند.
پاسخ: با سلام
استادان و کارکنان نیز از وضع موجود راضی نیستند. ایشان برای صرف نهار، متحمل هزینه و زحمت میشوند. ما نیز امیدواریم که هرچه زودتر، کتابخانه و غذاخوری به این پردیس منتقل شوند.
پاسخ: با سلام
چرا به شایعات بی اساس گوش میدهید و خود را بی دلیل آزار میدهید؟ مگر دانشگاه میتواند برخلاف ضوابط وزارت علوم، کارنامه صادر کند. معدل کل، شامل تمام ترمها و تمام واحدهای اخذ شده میباشد.
پاسخ: با سلام
من هم از درک متقابل شما سپاسگزاری میکنم. امیدوارم همه دوستان باور کنند که امثال من وقتی به مقامات بالاتر میرسند، از نارساییهای موجود مینالند و شاید به دلیل به چالش کشیدن، محبوب برخی نیز نباشند. البته من از مشکلات دانشگاه مطلعم و با شناخت آنها مطالبات را عرضه میکنم. میدانم و میدانیم که پردیس جدید، کار بزرگ و برجسته بود و به تناسب بزرگی، انرژی زیادی از تمام مسؤلان صرف این پروژه شد، ولیکن اعتقاد دارم که میشود با امکانات موجود و مدیریت ظریفتر، مشکلات را کم کرد.
پاسخ: با سلام
اوّلاً خوشبختانه دوستان بزرگوار زیادی در این زمینه داریم. ثانیاً میپسندم به امور دانشکده برسم و برنامه های خوبی را پیش رو داریم.
پاسخ: با سلام
1- انتظار ندارید که ما تمام مشکلات دانشگاه و یا مملکت را حل کنیم.
2- رئیس هر دانشکده با امکانات اندک در محدوده خود قدرت دارد. در حوزه هایی مانند: سرویس رفت و آمد، سلف سرویس، خوابگاه، کمیت و کیفیت غذا، میزان شهریه، و... دیگر واحدهای دانشگاه مانند: معاونتها و مدیریتهای ستادی برنامه ریزی میکنند.
3- همکاران هیأت علمی نیز از تردد برای ناهار، اذیت میشوند و برخی مواقع مدیران محترم دانشکده، به دلیل پیگیری امور به ناهار نمیرسند.
4- غذای روز پنج شنبه را حوزه معاونت دانشجویی و تردد وسایل شخصی را حوزه حراست دانشگاه، مدیریت میکنند.
5- تهیه کمد، بارها توسط خود من پیگیری شد، شاید برای دانشجویان مقاطع بالاتر به نتیجه برسد.
6- سرویسهای بهداشتی پیگیری خواهد شد.
7- اماکن عمومی مانند: نمازخانه، قرائتخانه، مراکز کامپیوتر، سرویسهای بهداشتی، انتشارات، بوفه، به هر دو دانشکده مکانیک و عمران تعلق دارند. در صورت مشاهده مشکلات میتوانید به رؤسا یا معاونان یا مدیران یا منشیهای دو دانشکده منتقل کنید.
پاسخ: با سلام
1- دروس تخصصی متناسب با پایان نامه مفهوم پیدا میکند. در دانشکده، همکاران شاخه تحلیل تنش بیشترند.
2- دروس دینامیک پیشرفته، ارتعاشات پیشرفته، کنترل پیشرفته و برای دانشجویان دکتری، ارتعاشات غیر خطی ارائه میشود.
3- اگر درس خاصی مورد نظر است، نام ببرید.
پاسخ: با سلام
چون شخصی نیست، ممکن است پاسخ من باعث رنجش همکاران گرامی شود. ولی مطمئن باشید حقوق بگیران دولتی، دریافتی قابل توجهی ندارند. البته از خداوند منّان که بر من، منّت نهاد و توفیق معلمی عنایت فرمود، بی اندازه سپاسگزارم.
پاسخ: با سلام
1- از جملات اینگونه برداشت میشود که گویا هیچ برنامه ریزی وجود ندارد!
2- مشکلات؟ این واژه خیلی کلّی است. نوع آن مشخص تا بررسی شود.
پاسخ: با سلام
دانشکده افراد واجد شرایط را به دفتر هیأت اجرایی جذب اعلام کرده، نتیجه نهایی را ایشان اعلام خواهند کرد.
پاسخ: من دانشجوی دکتری نداشتم و ندارم. هنوز خودم را دانشجو میدانم و باید زحمت بکشم تا دانشم را فزونی بخشم.
پاسخ: با سلام
از بیان محبّت شما سپاسگزارم. بهترین ساعات عمر من در کلاس سپری میشود. تنها عملی که با خلوص نیّت انجام میدهم، تدریس است. برای عاقبت به خیری من دعا کنید.
پاسخ: با سلام
مطمئن باشید ما و همکاران بیش از شما پیگیر مسأله هستیم. با پیگیری ریاست محترم دانشگاه و وعده ایشان، بزودی اصلاح خواهد شد.
پاسخ: از لطف شما ممنونم، این چند روزی که خداوند منّت گذاشته و به ما توفیق بندگی داده، امیدواریم بتوانیم خدمت کنیم و با دست خالی دنیا را ترک نکنیم. به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم.
پاسخ: با سلام
1-از قبولی شما در مقطع کارشناسی ارشد، خوشحال شدم و ضمن عرض تبریک، آرزوی موفقیت دارم.
2-آقای دکتر رحیمی، استاد راهنمای مقاطع ارشد و دکتری من بودند. از کار کردن با ایشان پشیمان نخواهید شد.
3-توصیه من کار تحلیلی بر اساس مواد پیشرفته FGM و یا انجام پروژه های تحلیلی و تجربی بر روی سازه های کامپوزیتی است.
پاسخ: با سلام
چشم، با اسقلال گروه مکاترونیک، امور مربوط به ایشان روانتر خواهد شد.
پاسخ: با سلام
فاصله زمانی بین استادیاری و دانشیاری، حداقل 4 سال میباشد. پس از طی این به شرط احراز شرایط آموزشی و پژوهشی، ارتقای مرتبه امکان پذیر است. من 3 سال است که استادیارم.
پاسخ: با سلام و عرض تشکر
دانشجویان این مرز و بوم، سرمایه های خدادادی هستند و تلاش مسؤولین، خدمت رسانی به ایشان است. پردیس جدید، همتهای بالا را میطلبد. با تمام تلاش و کمبود امکانات، از وجود نارساییها، شرمنده هستیم.
پاسخ: با سلام
اعضای گروه 2 نفر را از بین خود انتخاب میکنند و رئیس دانشکده آنها را به رئیس دانشگاه معرفی میکند. درنهایت رئیس دانشگاه یک نفر را با تحقیق، انتخاب و برایش حکم صادر میکند.
پاسخ: با سلام
ترم آخر یعنی ترم چندم؟ در هر ترم نمیتوان کمتر از 9 واحد گرفت. اگر شرایط به گونه ای شد که در ترم سوم سمینار و پایان نامه همزمان شد، مانعی ندارد.
پاسخ: با سلام
در هنگام ثبت پروژه باید استاد راهنما مشخص باشد و هر استاد، ظرفیت محدودی دارد. با یکی از استادان موضوع پروژه را مشخص و در قالب فرم به مدیران محترم گروهها تحویل نمایید.
نادر - 21/6/1390، 16:55:50)
مشاهده پاسخ
پاسخ: با سلام
دانشگاه صنعتی شاهرود در سالهای گذشته با کارشناسی رباتیک وارد دوره های بین رشته ای شد. به دنبال آن، پذیرش دانشجوی مکاترونیک در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در آتی پذیرش دانشجوی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد و در آینده نزدیک ایجاد دانشکده مکاترونیک و رباتیک. اگر تعداد هیآت علمی را نیز اضافه کنیم، این دانشگاه اولویت بالاتری دارد.
پاسخ: با سلام
اگر در سیستم ثبت نشده، چگونه متوجه شدی که با درخواست شما موافقت یا مخالفت شده است؟
پاسخ: با سلام
دانشگاه و دانشکده به سمتی حرکت میکنند که هر امری در زمان مشخصی انجام و در خارج از زمان مورد نظر، آن امور بررسی نخواهد شد. منطقی نیست که مجموعه کارکنان و مدیران همیشه آماده پذیرش امور مختلف در هر زمانی باشند!
پاسخ: با سلام
1- استادان در طول تابستان از تعطیلات قانونی خود استفاده میکنند و به غیر از مواردی که با دانشجویان هماهنگی داشتند، نمیتوان از آنها انتظاری غیر متعارف داشت.
2- کارآموزی اگر در تابستان برگزار شده، نمرات آن در مهر ماه اعلام میشود.
پاسخ: با سلام
از تلاشهای متقابل شما و دیگر دوستان سپاسگزاری میکنم.
پاسخ: با سلام
من از الطاف دلگرم کننده شما دوست گرامی، ممنونم. خودم را عادت دادم که از تعریفها، ذوق زده نشوم و از ملامتها نیز، افسرده نشوم. با اعتقاد به اصولی تعریف شده، تلاش میکنم. به نظرم انسانهای نامعصوم مانند من، برخی مواقع برای غافل نشدن، به شلاق انتقاد نیز نیاز دارند.
پاسخ: با سلام
اصل این کتاب خارج از ایران است(واتیکان-ترکیه-آلمان). ترجمه انگلیسی آن و ترجمه فارسی از متن انگلیسی در ایران موجود است. به کتاب تاریخ مهندسی مکانیک در ایران(1382 دانشگاه شاهرود) مراجعه فرمایید.
پاسخ: با سلام
مشکل چیست؟ با مدیر محترم گروه جامدات مشورت کنید.
پاسخ: با سلام
1- استادان تا زمانی که حکمی برای آنها صادر نشود، مشخصاتشان در سیستم وارد نمیشود. لذا از عنوان "اساتید گروه آموزشی" استفاده میشود.
2- آقای دکتر اکبرزاده برای دروس سیالات و آقای دکتر شاطرزاده برای دروس جامدات جایگزین "اساتید گروه آموزشی" میشوند. جزییات ایشان را از مدیران محترم گروههای مرتبط جویا شوید.
پاسخ: با سلام، من هم از شما ممنونم.
1- ما(استادان) و شما(دانشجویان) در یک جبهه قرار گرفتیم و در طرف مقابل جهل و بیسوادی است که امیدوارم به کمک یکدیگر راههای غلبه بر آن را پیدا کنیم.
2- به همه همکاران توصیه شده، به پرسشهای دانشجویان پاسخ دهند. وضعیت امروز نسبت به پارسال به مراتب بهتر است. امیدوارم همکاران گرامی دیگر نیز وارد این عرصه شوند.
پاسخ: با سلام
هفته آموزشی 5 روز است و در هر روز بر اساس مصوبه دانشگاه میشود فقط 4 ساعت درسی (از 8 صبح تا 6 عصر) برگزار نمود. یعنی جمعاً 20 ساعت درسی در اختیار برنامه ریزان قرار میگیرد. یک مجموعه شناسنامه دار دانشجویی بیاید یک برنامه پیشنهاد کند که در آن رضایت و خواسته همه دانشجویان با ورودیهای متفاوت برآورده شود.
پاسخ: با سلام
دو گروه دیگر مقاومت مصالح 2 با ترمودینامیک 1 تداخل ندارند. اگر ترمودینامیک 1 را با گروه دیگر انطباق دهیم، دانشجویان دیگری معترض میشوند.
پاسخ: با سلام
1- تعداد گروههای ارائه شده در هر درس بر مبنای پیش ثبت نام است.
2- درس دینامیک مربوط به ترم سوم است. دروس ترم سوم با این درس مشکلی ندارند.
3- ممکن است دانشجویی درس دینامیک را مردود شود، به جای ترم سوم در ترم 4 یا 5 درس را بگیرد، طبیعی است که نمیتوان با محدودیتهای برنامه ریزی این گروه دانشجویان را لحاظ کرد.
پاسخ: با سلام
درس الاستیسیته دچار مشکل میشود.
پاسخ: با سلام
از اظهار لطف شما سپاسگزارم. به دلیل مسوولیت اجرایی نمیتوانم واحد زیادی ارائه دهم. ولیکن یکی از بهترین و دلسوزترین استادان را برای این درس انتخاب کردیم.
پاسخ: با سلام و درود بر شما دوست گرامی
همه دانشجویانی که من در خدمتشان بودم، خوب و با صفا بوده اند و بهترین سالهای عمرم را در کنار ایشان با خاطرات بیاد ماندنی گذراندم.
پاسخ: با سلام
آیین نامه آموزشی در اختیار شما قرار گرفته، بر اساس آن واحدهای ارشد بین 8 تا 12 میباشد.
پاسخ: با سلام و تشکّر متقابل
1-اگر نگاه دانشجویان گرامی به مسایل فردی و با دامنه کوتاه باشد، وقت مسؤلین صرف مسایل ریز با کاربرد شخصی خواهد شد ولی اگر نگاه جمعی، با دامنه وسیع و بلند مدّت باشد، بسیار مفید خواهد بود.
2-به عنوان مثال، انجمن علمی دانشکده مکانیک، میتواند چیدمان دروس در امتحان پایان ترم را با مساعدت دانشجویان برنامه ریزی کند و به ما پیشنهاد کند. آنوقت متوجه خواهند شد که چینش حدود 160 واحد (با دروس اختیاری و تخصصی متنوع) در 10 روز چقدر سخت است.
پاسخ: با سلام
1-هر استادی، روزهاری کاری مشخصی را برای تدریس در دانشگاه انتخاب و بقیه روزها از تخصص خود در جاهای دیگر استفاده میکند.
2-در تمام دنیا، دانشجو مکلّف است خود را با برنامه استادان تطبیق دهد. لذا دروسی که انتخاب میکند برخی در اوایل هفته و برخی در اواخر هفته خواهد بود.
3-دانشجو از کارشناسی تا دکتری در آیین نامه، تمام وقت تلقی میشود.
4-انتظار ندارید که استادان تمام هفته در دانشکده باشند.
5-اگر درسی با یک استاد باشد، بخشی از دانشجویان اوّل هفته و بخشی دیگر آخر هفته را تمنّا کردند، ایشان چه کند!؟ و اگر تمام دانشجویان آن درس موافق اوّل هفته بودند، آیا بقیه استادان میباید خود را با ایشان هماهنگ کنند و درسهایشان را در اوّل هفته برگزار کنند؟
6-درصد احتمال این وضعیت و موارد مشابه را در دایره احتمالات بررسی و سپس به خواسته تبدیل کنید.
پاسخ: با سلام
آزمون میان ترم اجباری نیست ولیکن توصیه به برگزاری آن میشود. برای برگزاری آن در بازه زمانی مشخص، همه باید موافق باشند. پیشنهاد شما خوب است ولی باید نقاط ضعف و قوت آن آنالیز و برتری آن اثبات شود.
پاسخ: با سلام
انتخاب استاد پروژه به عهده دانشجو میباشد که باید با دقّت انجام شود. در صورت ثبت در سیستم، درخواست تغییر استاد باید به صورت کتبی و با ذکر دلایل ارایه تا در جلسه گروه مطرح و تصمیم گیری شود.