اخبار و رویدادها: هیات علمی دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی»

هیات علمی دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی»
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸- ۱۱:۱۵:۳۲

هیات علمی دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر ماشاءالله رضاكاظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و مواد این دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی» سال 1398 گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منتخب شد.

جایگاه و مأموریت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

گروه علوم مهندسی 8 شاخه تخصصی، کارگروه تخصصی و 2 اتاق فکر دارد. شاخه های تخصصی گروه با تشکیل جلسات، میزگردهای هم اندیشی، برگزاری سمینارهای ادواری و پشتیبانی از کنفرانس ها درباره موضوعات کلان سیاست پژوهی علم و فناوری و آموزش و پژوهش حوزه تخصصی خود مطالعه و اظهارنظر می کنند. در اواخر سال 1389 با پیشنهاد شورای گروه و تایید شورای علمی و تصویب نهایی مجمع عمومی فرهنگستان شاخه بین گروهی محیط زیست تشکیل و با مسئولیت گروه علوم  مهندسی و با حضور نمایندگان گروه های علمی فرهنگستان علوم فعالیت خود را آغاز کرد.

برنامه ریزی برای انتخاب و تجلیل از "استادان برجسته"، "مهندسان برجسته" و "دانشمندان جوان برجسته "، تشکیل شورای اتاق فکر و مجمع مهندسان برجسته، شورای اتاق فکر مهندسی برق، کامپیوتر و کارگروه های تخصصی، کمیسیون پیشبرد ریاضیات کشور (با همکاری گروه علوم پایه) و ... از جمله فعالیت های محوری است که گروه علوم مهندسی مبادرت به پیگیری و اجرای آن ها کرده است.

گروه علوم مهندسی با اتکا به دانش و تجربه اعضای خود، با نگاهی به آینده امیدوار است با  تشکیل شوراها و کارگروه های تخصصی، تجلیل از نخبگان مهندسی، فعال کردن کانون دانشمندان جوان برجسته، اهتمام در تحقق بندهایی از سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه کشور که در ارتباط با وظایف گروه علوم مهندسی می باشد و همچنین با تعامل مراکز علمی و صنعتی کشور، بتواند ارتباطات خود را در راستای تحقق اهداف فرهنگستان علوم توسعه بخشد و در راه تبیین سیاست های توسعه علم و فناوری، اعتلای آموزش مهندسی، راهبردهای توسعه صنعت و تبدیل علم به ثروت، با محوریت توسعه پایدار، گام های مفید و اثربخشی بردارد.

لازم به ذکر است براساس نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (Essential Science Indicators) ESI دکتر ماشاالله رضاکاظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و مواد در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرارگرفت.

دانشکده مهندسی شیمی و مواد دانشگاه صنعتی شاهرود کسب این افتخار را به ایشان و جامعه دانشگاهی تبریک می گوید.

12345