اخبار و رویدادها: حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان نامه های دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان نامه های دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۰:۳۳:۰۵

حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان نامه های دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

با امضاء تفاهم نامه ای بین دانشگاه صنعتی شاهرود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان نامه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از حمایت این وزارتخانه برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با امضاء تفاهم نامه ای به مدت 5 سال بین دانشگاه صنعتی شاهرود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان نامه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از حمایت این وزارتخانه برخوردار می شوند.

با هدف توسعه و بومی سازی تجهیزات، خدمات و کاربردها در راستای نیازمندی های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و به منظور بهره مندی از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه این موافقت نامه امضا و به اجرا درآمد.  همچنین کمک به افزایش شناخت اعضای هیات علمی از فضای کار واقعی در جامعه و صنعت؛ تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، گسترش همکاریهای پایدار علمی و پژوهشی بین دانشگاه و وزارت ارتباطات، استفاده مفید و موثر از امکانات آزمایشگاه ها و تجهیزات، جهت دهی به پژوهش های دانشگاه و گسترش دانش و فناوری کاربردی مورد نیاز جامعه و صنعت، شناسایی فناوری های مورد نیاز از سوی دانشگاه صنعتی شاهرود از دیگر اهداف ترسیم شده این موافقت نامه می باشد.

طی این تفاهم نامه با اعلام اولویت ها و محورهای پژوهشی از سوی وزارت ارتباطات، دانشگاه صنعتی شاهرود پروپوزالهای مرتبط را هدفمند و به این وزارتخانه ارسال می کند. همچنین در بخش فرصت مطالعاتی اعضاء هیات علمی می تواند در قالب این تفاهم نامه و به صورت فرصت مطالعاتی پژوهش های خود را با وزارت ارتباطات هم راستا نمایند.

از محورهای کلان این تفاهم نامه می توان به فناوری های رادیویی، ارتباطات ماهواره ای، ارتباطات ثابت و مدیریت شبکه، هوش مصنوعی، حکمرانی داده و استانداردهای هوش مصنوعی، فناوری های پردازش فوق سریع، زیرساخت های ذخیره سازی، مرکز داده، زیرساخت ها و سکوهای ابری و زیرساخت های تحلیل داده، دولت هوشمند، مدیریت دانش، تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، حکمرانی دیجیتال و خدمات پستی و مالی هوشمند، امنیت فضای سایبری و بالاخره فناوری های نوین نظیر کوانتوم، واقعیت افزوده، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی یاد کرد.

photo11327830644

 


کلمات کلیدی: #حمایت #وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات #پایان نامه #دانشجویان #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345