آخرین بروزرسانی: 1396/12/16

iso-17025

 

مجموعه آزمایشگاههای دانشگاه صنعتی شاهرود از سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج شمسی با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی به اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اهداف پژوهشی دانشگاه تاسیس شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. در راستای تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی و با استقرار نظام کیفیت مطابق استاندارد ملی ایران "ایزو آی ای سی 17025" نسبت به تمرکز بخشیدن به فعالیتهای آزمون دانشگاه در قالب آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، اقدام شد. این مجموعه آزمایشگاهی با تعهد به كار‌گيري رويه‌هاي حرفه‌اي خوب، موارد زير را به عنوان اهداف خود قرار داده است:
1. افزایش رضایت مندی مشتریان درون و برون سازمانی
2. تامین نیازمندی های آزمون جهت صنایع مختلف استان سمنان
3. ارتقاء و توانمندی کارکنان و دست اندرکاران آزمایشگاه
4. بهبود مداوم و ارتقا شیوه های خدمت رسانی به روز و موثر سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه

مدیریت ارشد آزمایشگاه مرکزی تعهد می نماید با استقرار نظام کیفیت مطابق استاندارد ملی ایران "ایزو آی سی 17025" نسبت به تحقق اهداف فوق اقدام نماید و متعهد می شود کلیه منابع لازم را تامین نموده و اطمینان حاصل نماید این خط مشی و سیستم کیفیت توسط کلیه افراد آزمایشگاه مرکزی درک شده و اجرا می شود و به طور مستمر مورد بازنگری و بهبود قرار می گیرد.

سیستم کیفیت آزمایشگاه

آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی شاهرود باید یک سیستم کیفیت متناسب با گستره فعالیت‌های خود، اجرا نموده و برقرار نگه دارد. آزمایشگاه باید خط مشی‌ها، سیستم‌ها، برنامه‌ها، روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های خود را تا حدی که برای تأمین کیفیت نتایج آزمون ضروری باشد، مستند سازد. مستندات سیستم باید به کارکنان ذیربط اطلاع داده شود. خط مشی‌ها و اهداف سیستم کیفیت آزمایشگاه باید در یک نظامنامة کیفیت تعیین گردد. اهداف کلی باید در یک بیانیه خط مشی کیفیت مدون شود و بیانیه به امضای بالاترین مقام اجرایی برسند. این بیانیه حداقل باید شامل موارد زیر باشد:

1. تعهد مدیریت آزمایشگاه نسبت به اعمال رویه عرضه‌ای خوب و نیز کیفیت خدمات آزمایش و کالیبراسیون ارائه شده به مشتریان

2. بیانیه مدیریت درباره استاندارد خدمات آزمایشگاه

3. آزمایشگاه باید کلیه کارکنان مرتبط با فعالیتهای آزمایش را با مستندات کیفیت آشنا ‌سازد و خط مشی‌ها و روش‌های اجرایی را در کار خود اعمال ‌نماید.

4. تعهد مدیریت آزمایشگاه در مورد برآورده کردن الزامات

مستندسازی مدارک و کنترل آن، تصویب و صدور مدارک، ارائه خدمات به مشتریان، الزامات فنی و نحوه اجرای آن، دستورالعمل‌های مستند شده و شرایط محیطی و عملی آزمایشگاه، تجهیزات، خرید ملزومات و غیره بصورت جزء این استاندارد رویه و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد.

دکتر احمد واعظیان

پست سازمانی: رییس آزمایشگاه مرکزی
تلفن:
  داخلی:    مستقیم:
پست الکترونیک:

مهندس یونس یونسیان

پست سازمانی: مدیر سیستم کیفیت آزمایشگاه مرکزی
تلفن:
  داخلی:    مستقیم:
پست الکترونیک:

مهندس محمد مهدی زاده

پست سازمانی: کارشناس سیستم های رایانه ای آزمایشگاه مرکزی
تلفن:
  داخلی: 023-32394514    مستقیم:
پست الکترونیک:

الزامات احراز صلاحیت آزمایشگاه ها (1396/12/16)

الزامات احراز صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون دانشگاه صنعتی شاهرود بر اساس استاندارد ایزو 17025

متن استاندارد ایزو 17025 (1396/12/16)

متن استاندارد ایزو 17025

آخرین بروزرسانی: 1396/12/16

 

 photo_2017-11-15_10-17-59


تیم پیاده سازی استاندارد ISO/IEC 17025 آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود، مسئول پیاده سازی استاندارد خدمات آزمایشگاهی و کالیبراسیون می باشد. استاندارد ایزو 17025 یکی از این استانداردهای تخصصی است که برای تشریح سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهها تدوین شده است. این استاندارد بین المللی نتیجه اجرای مجموعه الزامات ISO/IEC Guide 25 و EN 45001 است که هم اکنون با توجه به تجربیات ناشی از اجرای دو استاندارد فوق جایگزین این دو می شود. این استاندارد که با همکاری کمیته بین المللی الکترونیک (IEC) و سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تهیه شده است الزامات خود را در دو بخش سیستم مدیریت کیفیت و نیازمندیهای فنی مطرح نموده است. ایجاد اطمینان در مشتریان در خصوص خدمات آزمایشگاه و کسب سهم بازار مشتریان دارای گواهینامه طبق الزامات این استاندارد در سازمانها دارنده گواهی مذکور موظف به استفاده از خدمات ازمایشگاههای دارای گواهی ISO/IEC17025 می باشند که با هدف ایجاد قابلیت اخذ تایید صلاحیت فنی از اداره استاندارد ملی و سازگاری با سیستمهای مدیریت کیفیت استقرار یافته است.

 

دامنه فعالیت تیم پیاده سازی استاندارد:

این استاندارد برای کلیه آزمایشگاههای ارائه دهنده خدمات اندازه گیری، تست، آزمون و کالیبراسیون ( آزمایشگاههای صنعتی) بدون توجه به تعداد پرسنل یا گستردگی محدوده فعالیتهای آن قابل کاربرد می باشد.