اخبار و رویدادها: اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در روزهای مطرح شدن شیوع ویروس کرونا

اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در روزهای مطرح شدن شیوع ویروس کرونا
پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸- ۱۴:۱۳:۰۹

اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در روزهای مطرح شدن شیوع ویروس کرونا

از اولین روزهای مطرح شدن شیوع ویروس کرونا و نگرانی دانشجویان و خانواده ها برای حضور در دانشگاه و محیط خوابگاه، حوزه معاونت آموزشی با تشکیل شورای آموزشی فوق العاده، تصمیم به برگزاری کلاس ها بصورت مجازی گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، از اولین روزهای مطرح شدن شیوع ویروس کرونا و نگرانی دانشجویان و خانواده ها برای حضور در دانشگاه و محیط خوابگاه، حوزه معاونت آموزشی با تشکیل شورای آموزشی فوق العاده، تصمیم به برگزاری کلاس ها بصورت مجازی گرفت.

به همین منظور روابط عمومی دانشگاه طی مذاکره تلفنی با معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی جویای روند آموزشی در این شرایط شد.

به گفته دکتر ناصر گودرزی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با همکاری مرکز آموزش های الکترونیکی و مرکز کامپیوتر دانشگاه زیرساخت های لازم برای این امر مهم فراهم گردید. بدین ترتیب که در صفحه شخصی هر یک از اساتید اعضای تحت عنوان محتوای الکترونیکی فراهم شد که با وارد شدن در این بخش لیست دروس هر هیات علمی ظاهر می گردد که استاد میتواند محتوای درس مورد نظر را بصورت فایل های مختلف از جمله فیلم، پاورپوینت، پی دی اف، word, صوت و .... را بار گذاری نماید. همچنین فضایی هم برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است.

دکتر گودرزی با اشاره به تهیه راهنمای تصویری برای اساتید و دانشجویان در خصوص تهیه، بارگذاری و استفاده از محتوای الکترونیکی دروس در وبسایت دانشگاه، افزود: از طرف دیگر بعضی از دروس که سابقه ارایه بصورت الکترونیکی و آنلاین داشته اند نیز تماما در سایت دانشگاه بارگذاری گردید و تعدادی از دروس نیز با هماهنگی دانشجویان بصورت آنلاین در حال برگزاری است، همچنین برای دروسی که بصورت هماهنگ برگزار می شوند (ریاضی ۱، ریاضی ۲ ، معادلات، فیزیک ۱ و ۲ و ... ) کلاس های رفع اشکال آنلاین برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه تاکید نمود: البته برخی همکاران از سایر امکانات نرم افزاری مانند ریکیتا، آپارات و ... استفاده می کنند ولی تمامی محتواها باید در سایت دانشگاه و صفحه شخصی اساتید بارگذاری گردد. نکته جالب توجه این است که شرایطی فراهم گردیده تا روسای دانشکده ها امکان مشاهده فایل های بارگذاری شده توسط اساتید دانشکده خود را دارند و از طریق مدیران گروه نکات لازم را به اطلاع اساتید می رسانند و تا امروز بیش از ۴۰۰۰ محتوای الکترونیکی در سایت دانشگاه بارگذاری شده است که جای بسی خوشحالی و امیدواری است که بتوانیم تا زمانی که امکان حضور دانشجویان فراهم شود، ارایه دروس به همین طریق ادامه یابد.

ایشان در پایان صحبت های خود از حمایت های بی دریغ ریاست محترم دانشگاه و همچنین همراهی دکتر زاهدی رییس محترم مرکز آموزش های الکترونیکی و معاونت محترم پژوهشی،  دکتر مس فروش و کاشناسان زحمت کش و بسیار همراه سایت مهندس رمضانیان، مهندس حسینی، مهندس کلاهی، مهندس گلوی نژاد، مهندس کریمی و مهندس رفیعی نژاد که زحمات بسیاری جهت فراهم سازی ارایه دروس بصورت مجازی متقبل شدند و روابط عمومی دانشگاه که در اطلاع رسانی به دانشجویان و اعضای هیات علمی همکاری نمودند تشکر و قدردانی نمود و سال بسیار خوب و توام با سلامتی را برای همه ملت ایران و خصوصا دانشگاهیان عزیز خواستار شد.

12345