اخبار و رویدادها: برگ زرینی دیگر از مشارکت و همیاری دانشگاه صنعتی شاهرود در کمک به سیل زدگان

برگ زرینی دیگر از مشارکت و همیاری دانشگاه صنعتی شاهرود در کمک به سیل زدگان
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸- ۱۴:۲۹:۲۸

برگ زرینی دیگر از مشارکت و همیاری دانشگاه صنعتی شاهرود در کمک به سیل زدگان

جشن گلریزان سیل زدگان محروم منطقه بلوچستان در زورخانه دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

جشن گلریزان سیل زدگان محروم منطقه بلوچستان عصر روز سه شنبه 15 بهمن ماه جاری در زورخانه این دانشگاه با حضور امام جمعه شاهرود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، اساتید، کارمندان، دانشجویان و جمعی از مدیران و پهلوانان و پیشکسوتان شهرستان برگزار شد.

IMG_0073

IMG_0253

پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش سرود ملی و عرض خیر مقدم توسط دکتر نیکوفرد رئیس انجمن ورزش باستانی دانشگاه، ورزشکاران با ضرب مرشد حسنی و مرشد نصرتی وارد گود شدند و پس از آن ورزش باستانی با طنین ضرب زیبا و اشعار دلنواز به اتمام رسید.

دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیرمقدم در این مراسم با شکوه، اشاره کرد: باران سیل آسا در ۱۹ دی آغاز و در سه روز به مقدار ۳۱ برابر کل سال قبل بارید و سدها به نحوی سرریز شد که در کمتر از یک روز سیل زدگان زراعت، باغ، دام و حتی خانه خود را از دست دادند و به دنبال آن حدود ۸ هزار هکتار باغ، ۱۲ هزار هکتار سبزی و صیفی جات و ۸ هزار دام نابود و ۱۴ شهرستان درگیر سیل شد. حدود ۵۰۰ روستا زیر آب رفت یا در محاصره سیل قرار گرفت و حدود ۲۰۰۰۰ واحد مسکونی آسیب دید و متاسفانه برق و آب آشامیدنی و راه های ارتباطی قطع شد.

دکتر فاتح همچنین ادامه داد که امروز در معرض یک‌ آزمایش بزرگ هستیم و هیچ تضمینی نیست در جایی که ما هستیم سیل، زلزله یا حادثه طبیعی خانمان سوزی رخ ندهد، پس باید همدیگر را دریابیم.

وی تاکید کرد: سیل زدگان به خدا پناه بردند و انگار خداوند آدرس آنها را به شما داد و شما با افتخار به عنوان یک ایرانی پاسخ دادید.

رئیس دانشگاه اعلام کرد جشن گلریزان در دانشگاه از دو هفته پیش آغاز شده است و از کمک های نقدی همکاران و دانشجویان عزیز به مبلغ حدود ۱۲۰ میلیون تومان تقدیر نمود و ابراز داشت: تاکنون سه کامیون اقلام کمک ها در منطقه توزیع شده است. دکتر فاتح از دانشجویانی و همچنین نیروهای شرکتی در این اقدام خیرخواهانه در این کار بزرگ مشارکت نمودند تقدیر نمود.

ایشان از دکتر امیر جلالی، دکتر فیروزی، دکتر شجاعی و دکتر نصر برای جمع آوری کمک ها تشکر کرد و از دکتر عرب امیری، دکتر یونسیان، آقای قرایی، آقای اعظمی و آقای محمد خانی بخاطر سفر به منطقه و رساندن کمک ها به سیل زدگان قدردانی نمود و در پایان از دکتر نیکوفرد و ورزشکاران باستانی دانشگاه و‌ مرشد حسنی برای برگزاری مراسم گلریزان قدردانی و از پهلوانان و پیشکسوتان به بزرگی یاد نمود.

در پایان این مراسم با ضرب آهنگین، نوای مرشد و نثار گل، دورگردانی ترمه آغاز شد و کمک های نقدی حاضرین به مبلغ حدود ۱۲ میلیون و ششصد هزار تومان جمع آوری شد.

 

12345