اخبار و رویدادها: اولین همایش سالانه کانسارهای ایران در دانشگاه برگزار می شود.

اولین همایش سالانه کانسارهای ایران در دانشگاه برگزار می شود.
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸- ۱۵:۳۵:۱۸

اولین همایش سالانه کانسارهای ایران در دانشگاه برگزار می شود.

اولین دوره از همایش سالانه کانسارهای ایران پی‎جویی و اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی، مربوط به گوهرسنگ‌های ایران در تاریخ 16 و 17 بهمن‎ماه ۱۳۹۸ در دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به منظور بهره‎مندی بیشتر از تجربیات متخصصین معدن و علوم زمین "مجموعه کارگاه‎های آموزشی متالوژنی ایران" به "همایش سالانه کانسارهای ایران پی‎جویی و اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی" تبدیل شده است.

اولین دوره از همایش سالانه کانسارهای ایران پی‎جویی و اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی، مربوط به گوهرسنگ‌های ایران خواهد بود که در تاریخ 16 و 17 بهمن‎ماه ۱۳۹۸ در دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه برگزار خواهد شد.

جهت آشنایی بیشتر با روند برگزاری این کارگاه ها در سالیان اخیر، شرح مختصری از چهار "کارگاه آموزشی متالوژنی ایران" که در دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، با همکاری "انجمن زمین‎شناسی اقتصادی ایران" برگزار شد، ارائه می‎گردد:

اولین "کارگاه آموزشی متالوژنی ایران"، با رویکرد "شناسایی و معرفی ایالت‌های فلز‌زایی ایران" در تاریخ 3 دی‌ماه 1394 برگزار شد. در این کارگاه، مباحث متالوژنی ذخایر فلزی، غیر فلزی و هیدروکربوری ایران و همچنین دستاورد‌های متالوژنی شرق ایران ارائه گردید و در 4 دی‌ماه، از برخی معادن زون متالوژنی طرود ـ معلمان بازدید به عمل آمد.

دومین "کارگاه آموزشی متالوژنی ایران"، با رویکرد تخصصی "کانسار‌های مس ایران"در تاریخ 6 خرداد‌ماه 1395 برگزار شد و در پایان میزگرد تخصصی با موضوع "بررسی چالش‌ها در اکتشاف، استخراج، فرآوری و سرمایه‌گذاری در صنعت مس" دایرشد. همچنین در 7 خرداد‌ماه، بازدید از معدن مس عباس‌آباد صورت گرفت.

سومین "کارگاه آموزشی متالوژنی ایران"، با رویکرد تخصصی"کانسار‌های آهن ایران" در 14 اردیبهشت‌ماه 1396 به همراه میزگرد "بررسی چالش‌های معدن‌کاری آهن و تغییرات قیمت جهانی آهن" برگزار شد. همچنین، برنامه بازدید علمی از کانسار‌های آهن سمنان در 15 اردیبهشت‌ماه نیز بخشی از برنامه‌های این سری از کارگاه‌های آموزشی متالوژنی بود.

چهارمین "کارگاه آموزشی متالوژنی ایران"، با رویکرد تخصصی "کانسار‌های طلا در ایران"در 4 و 5 تیر‌ماه 1397 به همراه میزگرد "بررسی چالش‌های معدن‌کاری طلا در ایران" برگزار شد. همچنین، بازدید از معدن طلای گندی استان سمنان در تاریخ 6 تیر‌ماه صورت گرفت.

لازم به ذکر است برپایی نمایشگاه کانسنگ، گوهر و کتاب، از دیگر برنامه‌های چهار "کارگاه آموزشی متالوژنی ایران" بود و به شرکت کنندگان، گواهی شرکت در کارگاه اعطا شد.

اخبار تکمیلی برگزاری این همایش متعاقبا اعلام می گردد.

 2901---Copy_1

12345