اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دانشجو دکتری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه

دفاع از رساله دانشجو دکتری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸- ۱۵:۲۶:۳۹

دفاع از رساله دانشجو دکتری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه

مهسا دارکوتی دانشجوی دكتری گراف و ترکیبات این دانشگاه از رساله خود تحت عنوان " بررسی عدد احاطه‌گری رومی کامل برای رده‌هایی از گراف‌‌ها" با کسب درجه عالی دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود،  مهسا دارکوتی دانشجوی دكتری گراف و ترکیبات این دانشگاه در روز چهار‌شنبه مورخ ۱۸دی ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " بررسی عدد احاطه‌گری رومی کامل برای رده‌هایی از گراف‌‌ها" به راهنمایی دکتر صادق رحیمی شعرباف مقدس استادیار گروه ریاضی کاربردی و دکتر عبدا... آل ‌هوز دانشیار و عضو هیات علمی گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران دکتر علیرضا اشرفی استاد و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان،  دکتر سعید شعبانی استادیار و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه دامغان و دکتر میثم علیشاهی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود به كسب درجه عالی نائل گردید.

موضوع این رساله در زمینه مفهوم احاطه‌گری در گراف‌ها می‌باشد، که این موضوع یکی از مهم‌ترین مفاهيم مطرح شده و همچنین یکی از پویاترین زمینه‌های تحقیقاتی در نظریه گراف است. با توجه به کاربردهای مختلف تابع احاطه‌گر رومی، در سالیان اخیر تعمیم‌های زیادی از آن ارائه شده است و محققان بسیاری در این زمینه مشغول به‌کار تحقیقاتی می‌باشند. احاطه‌گری رومی در گراف‌ها دارای تاریخچه‌ای طولانی بوده و از استراتژی یک فرمانرا گرفته شده است، کسی که برای اطمینان از امنیت فرمانروایی‌اش، قصد داشت قدرت نیروی نظامی خود را با حداقل نیروی نظامی بهینه‌سازی کند. در این رساله، ضمن به‌دست آوردن برخی نتایج و کران‌ها برای عدد احاطه‌گری رومی کامل در گراف‌ها، پیچیدگی محاسباتی آن را بررسی کرده و ارتباط این مفهوم با دیگر مفاهیم احاطه‌گری رومی مانند احاطه‌گری رومی ضعیف نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذكر است ۲ مقالهISI   و یک مقاله علمی- پژوهشی چاپ شده در مجلات تخصصی معتبر خارجی  و ۱ مقاله کنفرانسی از جمله دستاوردهای پژوهش فوق می‌باشد.

photo_۲۰۲۰-۰۱-۲۰_۱۵-۱۲-۱۳


کلمات کلیدی: #دفاع #رساله #دکتری #دانشکده #ریاضی #گراف #ترکیبات
12345