اخبار و رویدادها: آغاز به کار اولین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک

آغاز به کار اولین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸- ۱۳:۵۵:۴۴

آغاز به کار اولین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک

افتتاحیه اولین دوره "همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک" در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در راستای تحقق اهداف علمی و گسترش ارتباط و تبادل‌نظر دانش و فناوری بین پژوهشگران دانشگاه و صنعت، مراسم افتتاحیه اولین دوره "همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک" صبح روز چهارشنبه 20 آذرماه 1398 در تالار اجتماعات مهندسی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه برگزار شد.

دکتر روشندل دبیر علمی این همایش در ابتدا ضمن برشمردن اهمیت پردازش سیگنال و تصویر و ضرورت دقت و بررسی بیشتر در این خصوص به تشکیل کمیته علمی با حضور پژوهشگران از دانشگاه صنعتی شاهرود، تهران، یزد و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی اشاره نمود و با اشاره به تعداد مقالات ارسالی و مقالات پذیرفته شده به صورت سخنرانی و پوستر، عنوان کرد: از دانشگاه های مختلفی که رشته معدن و ژئوفیزیک دارند مقالاتی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. وی همچنین افزود: در این کنفرانس چهار سخنرانی علمی منتخب در زمینه پردازش تصویر ارائه خواهد شد.

IMG_0010

دکتر محمد مهدی فاتح هیات علمی دانشکده مهندسی برق و رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن تشکر از حامیان و برگزار کنندگان، به ارتباط خوب محتوا این همایش و رشته برق اشاره نمود و با بیان توضیحاتی در خصوص محورهای همایش، گفت: با پردازش و تصویرسازی داده های ژئوفیزیکی، استخراج نشانگرها، تشخیص الگو، ترکیب و تلفیق داده ها شناخت بیشتر و بهتری از منابع زیرزمینی حاصل می شود. وی ادامه داد: همکاری بین دانشکده ای در این همایش نشان دهنده این است که کاربردهای میان رشته ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر فاتح با بیان حرکت دانشگاه به سوی کارآفرین شدن، افزود: دانشگاه با ایجاد زیرساخت های مختلف شرایط لازم را برای کارآفرین شدن فراهم نموده است و در این راستا حرکت های خوبی انجام شده است، از جمله ایجاد مرکز کسب و کار و شتاب دهنده شاهکار مشتمل بر بیش از ده استارتاپ و مرکز آپا در دانشگاه سبب اشتغال زایی خواهد شد.

IMG_0020

ایشان در ادامه به پروژه ملی ژئومکانیک اکتشاف نفت اشاره نمود و ضمن تبریک به دانشگاه و دانشکده، موفقیت اتمام بسته اول و شروع بسته دوم از پروژه مذکور را یادآور شد.

رئیس دانشگاه در ادامه به همکاران و دانشمندان یک درصد برتر دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این گونه همایش ها باعث پیشرفت بیشتر مجموعه دانشگاهی شویم.

مهندس احمدی شهردار شاهرود در این همایش ضمن تبریک و خوش آمدگویی، افزود: همه باید در هر مسئولیتی که هستند در راستای پیشرفت کشور تلاش کنند. مهندس احمدی برپایی این گونه همایش ها را موجب ایجاد ارتباط بین علوم پایه و علوم مهندسی عنوان نمود و به نقش برجسته در حل مشکلات و معضلات تاکید کرد.

شهردار شاهرود این همایش ها را سبب ایجاد ارتباط بین افراد و تبادل بین پژوهشگران و صنعتگران دانست و ابراز داشت: در همین راستا توانمندی های افراد شناخته می شود و بکارگیری علوم و فنون در خدمت به جامعه محقق خواهد شد.

IMG_0056

وی در ادامه صحبت خود به شهر شاهرود و قابلیت ها و جاذبه های طبیعی و زیست محیطی آن اشاره کرد و افزود: شاهرود در فاصله کوتاهی بین جنگل و کویر قرار دارد و شرایط خوبی برای میزبانی مسافران حریم رضوی است.

 

12345