اخبار و رویدادها: افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار دانشگاه

افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار دانشگاه
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸- ۰۸:۱۲:۳۳

افتتاح  شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار دانشگاه

با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان، شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار دانشگاه صنعتی شاهرود افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، روز چهارشنبه 22 آبان ماه جاری با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان، دکتر فاتح رییس دانشگاه و جمعی از معاونان و مسئولین شهری، شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار این دانشگاه افتتاح شد.

IMG_0291

IMG_0000

هدف از افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار دانشگاه

دکتر سید ایمان حسینی رییس اداره کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود، گفت: قرار است با افتتاح این شتاب دهنده توسط دانشگاه و حمایت معاونت ها و نهادهای مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی کشور، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روند ایجاد استارتاپ های دانشجویی و دانشگاهی شتاب بگیرد. شتاب دهنده «شاهکار» که با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه دانشگاهی و بینارشته ای تاسیس شده است، در زمینه تجهیزات فناوری، حوزه وب و موبایل، توسعه اپلیکیشن ها، اقتصاد بومی، حوزه سلامت و فرهنگ ایرانی اسلامی فعالیت می‌کند و امکانات و زیر ساخت های لازم برای تسهیل فرآیند تولید و سایر امکانات مورد نیاز را در اختیار شرکت های نوپا قرار می‌دهد.

آشنای بیشتر با این مجموعه

شتاب دهنده شاهکار در فضای دانشگاه شاهرود به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم های استارتاپی را به عهده دارد. این شتاب دهنده در سامانه اکوسیستم (اجزا کارآفرینی کشور) ثبت شده و از دو ماه گذشته باعث ارتقا رتبه دانشگاه در یونیرف مرجع دانشگاه های ایران به A+ شده است. توان و همت مجموعه بر آن بوده است تا تیم های استارتاپی در حوزه های گوناگون را شکل داده و هدایت نماید. در حال حاضر این شتاب دهنده در مجموعه اکوسیستم کشور (WWW.ECOSYSTEM.IR)  ثبت شده و در حال خدمت رسانی به بیش از پانزده تیم استارتاپی می باشد. همچنین این فعالیت باعث ارتقا شاخص کارآفرینی و نوآوری دانشگاه در یونیرف (WWW.UNIREF.IR) شده است.

 لازم به ذکر است بیش از صد جلسه و نشست با بدنه و اکوسیستم کارآفرینی استان و بیش از بیست تیم گزینش شده جهت استقرار در شتاب دهنده از شاخص ترین فعالیت های این مجموعه می باشد.

امید است با افتتاح شتاب دهنده فنی و صنعتی شاهکار در دانشگاه صنعتی شاهرود، رونق شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های این حوزه شتاب گیرد.

12345