اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود، میزبان پروفسور هرست شولته از دانشگاه علوم كاربردی برلین

دانشگاه صنعتی شاهرود، میزبان پروفسور هرست شولته از دانشگاه علوم كاربردی برلین
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸- ۱۳:۴۰:۴۱

دانشگاه صنعتی شاهرود، میزبان پروفسور هرست شولته از دانشگاه علوم كاربردی برلین

سخنرانی علمی توسط پروفسور هرست شولته از دانشگاه علوم كاربردی برلین در دو بخش ارائه موضوع سخنرانی و بحث آزاد در زمینه كنترل توربین های بادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سخنرانی علمی توسط پروفسور هرست شولته از دانشگاه علوم كاربردی برلین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نهم و دهم مهر ماه جاری در این دانشگاه برگزار شد.

IMG_0003

به گفته دکتر محمود نوروزی مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه، ایشان به دعوت دانشگاه صنعتی امیركبیر به ایران آمده اند و با پیگیری های مجموعه همكاران دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه صنعتی امیركبیر امكان حضور پروفسور شولته در شاهرود نیز فراهم شد.

نخستین برنامه ایشان، سخنرانی و ارائه با موضوع "تشخیص، جداسازی و كنترل تحمل پذیر عیب در توربین های بادی" بود كه در سالن آمفی تئاتر كتابخانه مركزی دانشگاه واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین برگزار شد. این مراسم كه با استقبال چشمگیر اساتید و دانشجویان دانشگاه همراه بود، در دو بخش ارائه موضوع سخنرانی و بحث آزاد در زمینه كنترل توربین های بادی ارائه گردید.

در این ارائه، استاد دانشگاه علوم كاربردی برلین با بیان ضرورت واكاوی و انجام تحقیقات در زمینه مسائل نوظهور مربوط به دوران گذار انرژی از منابع فسیلی به منابع تجدیدپذیر پرداخت. در ادامه ایشان به موضوع تشخیص و جداسازی و كنترل تحمل پذیر عیب در سه سطح توربینهای بادی، نیروگاه بادی و شبكه شامل منابع انرژی بادی پرداخت. توضیح مبانی روش كنترل تحمل پذیر عیب و مشاهده گر فازی بخش دیگری از سخنرانی ایشان بود. در ادامه به عنوان مثال به بررسی عیب در درایور زاویه پیچ (Pitch angle) در پره توربینهای بادی پرداخته شد. علاقه مندان می توانند فایل ارائه پروفسور شولته را از لینك زیر دریافت نمایند.

PPT_Lecture_Shahrood_University_2019_v7

در بخش دوم جلسه، اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و سوالات خود پرداختند و رییس بخش كنترل دانشگاه علوم كاربردی برلین، نقطه نظرات مطرح شده در این بخش را بسیار دقیق و جالب توجه دانست. ایشان دقت نظر اساتید و دانشجویان حاضر در ارائه را مناسب خواند و آمادگی خود را برای همكاری با محققین حاضر در جلسه بیان نمود.

حضور در دانشكده مهندسی برق دانشگاه برنامه دیگر حضور ایشان بود كه در بعدازظهر روز سه شنبه انجام گرفت. گفتگوی دوجانبه و چندجانبه با اساتید مختلف این دانشكده و تبادل نظر و بازدید از آزمایشگاه شبیه ساز سیستم های قدرت نیز در خلال این برنامه انجام گرفت و در نهایت حاضرین در جلسه با ارائه مختصری از طرح های صنعتی و تحقیقاتی خود به بررسی روش های همكاری و تبادل محقق بین تیم های تحقیقاتی پرداختند .

بازدید از دانشكده مهندسی مكانیك و تبادل نظر با اساتید و دانشجویان و همچنین بازدید از آزمایشگاه میدانی انرژی بادی محققین این دانشكده از جمله برنامه های روز چهارشنبه ایشان بود.

پروفسور شولته در پایان حضور خود در شاهرود، ابراز امیدواری كرد كه این بازدید سرآغاز روابط گسترده صنعتی و تحقیقاتی بین محققین دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه علوم كاربردی برلین باشد.

12345