اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود در شمار برترین‌های جهان در لیست رتبه‌بندی تایمز در سال 2020

دانشگاه صنعتی شاهرود در شمار برترین‌های جهان در لیست رتبه‌بندی تایمز در سال 2020
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸- ۱۵:۲۹:۵۱

دانشگاه صنعتی شاهرود در شمار برترین‌های جهان در لیست رتبه‌بندی تایمز در سال 2020

رتبه‌بندی تایمز به عنوان یکی از مهمترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند در تازه‌ترین بررسی خود بهترین دانشگاه‌های جهان و ایران را معرفی کرد.

سهم ایران از دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2020 برابر با 40 دانشگاه است که نسبت به دوره قبل 11 واحد افزایش داشته است. در حالی که تعداد کل دانشگاه‌های موجود در رتبه‌بندی نسبت به دوره گذشته 11 درصد افزایش داشته، این مقدار برای ایران 37 درصد افزایش داشته و این بدین معناست که افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در این رتبه‌بندی بیش‌تر از جهان بوده است.

بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه 39 دانشگاه دیگر ایران به عنوان برترین دانشگاه‌های ایران معرفی شدندکه دانشگاه صنعتی شاهرود در قسمت تحقیق و پژوهش در رتبه 800- 900 قرار گرفت.

این رتبه بندی از ۱۳ شاخص و در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

مبنای محاسبات شاخص‌ها سه منبع اطلاعاتی معتبر شامل داده‌های ارسالی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که به صورت خود اظهاری جمع آوری می‌شوند، داده‌های حاصل از نظرسنجی شهرت توسط متخصصین آموزش عالی و اطلاعات تولیدات علمی موسسات آموزش عالی نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس است.

 

     

12345