اخبار و رویدادها: دو عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان دانشمند یک درصد برتر دنیا

دو عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان دانشمند یک درصد برتر دنیا
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸- ۱۲:۵۴:۱۹



براساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم ESI دكتر محمدحسین احمدی عضو هیات علمی دانشكده مهندسی مكانیك و دكتر ماشاالله رضاكاظمی عضو هیات علمی دانشكده مهندسی شیمی و مواد در جمع دانشمندان یك درصد برتر دنیا قرارگرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، براساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم ( Essential Science Indicators )  ESI دكتر محمدحسین احمدی عضو هیات علمی دانشكده مهندسی مكانیك و دكتر ماشاالله رضاكاظمی عضو هیات علمی دانشكده مهندسی شیمی و مواد در جمع دانشمندان یك درصد برتر دنیا قرارگرفتند.

پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) به ارائه فهرستی از پژوهشگران برتر دنیا می پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می‌شوند. مرجعیت علمی مبنای گزینش پژوهشگران برتر در پایگاه طلایه داران علم ESI است و براساس تعداد ارجاعات صورت گرفته به پژوهش های پژوهشگران تعیین می شود و همچنین ارجاعات یا استنادها بیانگر میزان استفاده از نتایج پژوهش های منتشر شده هستند.

لازم به ذکر است هر چقدر تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های یک محقق بیشتر باشد، کیفیت پژوهش های وی بالاتر بوده و این پژوهش ها از طرف جامعه علمی بیشتر پذیرفته شده اند.

 ISI برای انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر دنیا، تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های محققان دنیا در 10 سال اخیر را شمارش کرده و این محققان را در 22 رشته موضوعی طبقه بندی می كند. سپس این محققان براساس تعداد استنادهای دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می شوند و یک درصد برتر از هر رشته به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب می گردند.

 IMG_0232

IMG_0322

12345