اخبار و رویدادها: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه برگزار شد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه برگزار شد.
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸- ۱۴:۵۱:۵۶

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه برگزار شد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با توجه به برگزاری بسيج ملي كنترل فشار خون از 27 ارديبهشت ماه تا 15 تير ماه در سراسر كشور، ایستگاه سیار اندازه‌گیری و ثبت فشارخون از روز شنبه 25تا روز دوشنبه 27 خرداد ماه جاری در ورودي تالار شقايق ها این دانشگاه برپا گردید و اعضای هیأت علمی،کارمندان ودانشجویان دانشگاه در این پویش مشارکت نمودند.

photo_۲۰۱۹-۰۶-۱۶_۰۸-۳۸-۱۳

متاسفانه بسیاری از مردم کشور از بیماری فشار خون بالای خود اطلاعی نداشته و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز فشار خون خود را کنترل نمی‌کنند و به دنبال درمان نیستند. به استناد سایت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و به گفته دکتر رضا چمن رییس این دانشگاه: در طرح بسیج ملی کنترل  فشار خون  ۲۳۸هزارو ۹۸۷ نفر جمعیت بالای ۳۰سال از کل جمعیت شهرستان شاهرود ومیامی  شناسایی شده و تصمیم بر این است که حدود ۵۰درصد از این جمعیت تحت طرح کنترل فشار خون قرار گیرند که ۳۵ درصد در منطقه شهری و ۲۰ درصد در منطقه روستایی شناسایی شوند.

 رییس طرح ملی بسیج کنترل فشار خون دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: کارشناسان حاضر در پایگاه‌های غربالگری اندازه‌گیری فشارخون در تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، کلینیک‌های تخصصی، پایگاه های سلامت ثابت و سیار شهر و روستا ،سازمانهای مردم نهاد(سمن) و خیریه های سلامت منتخب در تاریخ اجرای این بسیج ملی فشار خون تمام افراد مراجعه‌کننده را اندازه‌گیری و در وب سایت ویژه بسیج ملی کنترل فشار خون ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین امکان ثبت عدد فشار خون در سامانه خود مراقبتی به نشانی http://salamat.gov.ir فراهم شده است تصریح کرد: تمامی جمعیت ۳۰ سال به بالای، زنان باردار در هر گروه سنی و افراد دچار بیماری‌های مزمن کلیوی در این طرح به صورت رایگان غربالگری شده و در صورت نیاز به پزشک مربوطه ارجاع می‌شوند.

دکتر چمن بیان کرد: ۱۶ پایگاه در نقاط مختلف شهرستان شاهرودآماده پذیرش مردم برای انجام تست فشار خون و ثبت در سامانه هستند.

12345