اخبار و رویدادها: مراسم تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا دانشگاه

مراسم تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا دانشگاه
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸- ۱۴:۵۰:۳۲

مراسم تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا دانشگاه

طی مراسمی از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا دانشگاه صنعتی شاهرود تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیش از ظهر روز شنبه 24 فروردین ماه جاری طی مراسمی با حضور رئیس و مسئولین از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا این دانشگاه در محل سالن اجتماعات كوثر تجلیل به عمل آمد.

IMG_0019

IMG_0027

در ابتدای این مراسم دكتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه ضمن تبریك ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) به روز جانباز به عنوان روزی برای تمرین ایثار و فداكاری اشاره نمود و گفت: امروز اگر نام جمهوری اسلامی ایران با عزت و افتخار در تمام عالم می درخشد مرهون صبر، استقامت و ایثار و فداكاری جانبازان و ایثارگران است. وی همچنین تصریح كرد: جانبازان برای سربلندی پرچم ایران اسلامی تلاش كردند و تاكنون امنیت كشور مرهون این عزیزان است.

دكتر فاتح در دیدار جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا به بیان موفقیتهای دانشگاه از جمله عقد قراردادهای نفتی قابل توجه، كسب موفقیتهای متعدد در حوزه پژوهش، داشتن جایگاه معتبر و بین المللی، قرارگیری در ردیف دانشگاه های برتر در كنار 29 دانشگاه كشور طبق اعلام رتبه بندی تایمز، كسب رتبه 6 در بین دانشگاه های سبز، رشد دانشجو، تجهیز آزمایشگاه ها و كسب عنوان قطب مهندسی معدن برای دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه پرداخت.

تقدیر از جانباز و شهید، به نوعی تقدیر از جانبازی و شهادت است.

رئیس دانشگاه در این جلسه بر داشتن معرفت كافی و درك معنا و مفهوم جانبازی تاكید نمود و با اشاره بر اینكه، وفاداری، صبر، استقامت، از خودگذشتگی و ایمان از خصوصیات بارز جانبازان است، ادامه داد: جانبازان و انقلاب اسلامی، سند عینی فداكاری ملت ایران به عنوان اسوه و نمونه های بارز از صبر و استقامت در سال های دفاع مقدس هستند و مسئولیت سنگینی را با عنوان جانباز بر عهده دارند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند شهدا، تصریح كرد: نباید فراموش كنیم كه با وجود تمامی مشكلات و سختی ها، استقلال كنونی كشور و دستیابی به موفقیت های علمی و اقتصادی نتایج رشادت های جانبازان و شهدا است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجاقای حسینی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریك روز جانباز به بیان اهمیت جایگاه حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و خاطر نشان كرد: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس و گنجینه تمام ناشدنی فرهنگ ایثار و جانفشانی هستند و امروز فرصت خوبی است تا با یادآوری آن دوران پرافتخار، مروری بر رشادت های فرزندان این آب و خاك داشته باشیم و به نوعی بتوانیم از انقلاب و مبانی آن حفاظت نمائیم.

 

12345