اخبار و رویدادها: انتخاب دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه به عنوان قطب علمی مهندسی معدن کشور

انتخاب دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه به عنوان قطب علمی مهندسی معدن کشور
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷- ۱۵:۴۵:۳۱

انتخاب دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه به عنوان قطب علمی مهندسی معدن کشور

طی جلسه شورای قطب های علمی کشور با درخواست دانشگاه صنعتی شاهرود جهت تشکیل قطب علمی مهندسی معدن کشور موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، قطب علمی عنوانی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران به هر گروه علمی که دارای فعالیت ‌های برجسته‌ای در زمینه آموزشی، پژوهشی، همکاری‌های علمی و بین‌المللی در یک زمینه خاص بوده و از استانداردهای علمی بالا برخوردار باشد، اعطا می نماید. در این راستا طی جلسه ای ، شورای قطب های علمی وزارت علوم در تاریخ بهمن ماه 97 با درخواست این دانشگاه جهت تشکیل قطب علمی مهندسی معدن موافقت شد.

دکتر سیدرضا قوامی ریابی، دکتر شکرالله زارع، دکتر محمد عطایی، دکتر فرهنگ سرشکی، دکتر بهزاد تخم چی، دکتر رضا خالو کاکایی و دکتر احمدرضا مختاری اعضای قطب علمی معدن کشور  می باشند.

طی نامه ارسالی از سوی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان شده است که از قطب های علمی انتظار می رود برخی محورها را در اجرای برنامه های خود در اولویت قرار دهند از جمله اینکه در چارچوب اسناد بالادستی، اولویت های مصوب نقشه جامع علمی و شورای عالی عتف، هماهنگ با معاونت پژوهش و فناوری وزارت متبوع فعالیت کنند و توسعه کار جمعی و انجام فعالیت های مشترک با دانشمندان و نخبگان داخلی و خارجی را برای تحقق برنامه های خود مورد توجه قرار دهند.

همچنین علاوه بر حرکت در مرزهای دانش به موضوعات بنیادی، کاربردی و مورد نیاز کشور بپردازند، به گونه ای که دستاوردهای مشخصی را در کارنامه عملکرد خود به جامعه عرضه نمایند و با رصد علم و فناوری و نیز آینده پژوهی در زمینه تخصصی مربوطه به مثابه مرجع علمی به دنبال نوآوری و فناوری های پیشرفته و مرزشکنی علمی باشند.

روابط عمومی دانشگاه این موفقیت را به جامعه دانشگاهی به ویژه دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک تبریک گفته و آرزوی موفقیت دارد.

12345