اخبار و رویدادها: افتتاح مركز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD)

افتتاح مركز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD)
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷- ۱۵:۳۳:۳۵

افتتاح مركز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD)

مركز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD) با حضور مدیر كل سازمان فنی و حرفه ­ای استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیش از ظهر روز چهارشنبه 17 بهمن ماه سال جاری مركز ارتقای شایستگی­های حرفه­ ای دانشجویان  SCDبا حضور مدیر كل سازمان فنی و حرفه­ ای استان سمنان در محل سالن اجتماعات دانشكده علوم زمین این دانشگاه افتتاح گردید.

IMG_0304

دكتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این آئین ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به گزارش مركز آمار ایران در خصوص نرخ بیكاری اشاره نمود و افزود: نرخ بیكاری كل ۱۱/۷درصد و دانش آموختگان ۱۸/۳ درصد است و باید برای رفع این معضل سالی یك میلیون شغل ایجاد شد.

ایشان ضمن تاكید بر اصلاح سیاست­های اقتصادی و تحول در آموزش، ایجاد مركز ارتقای شایستگی­های حرفه ای دانشجویان را در پاسخ به نیازهای مهارتی دانشجویان و دانش­ آموختگان دانشگاهی بر اساس نیاز بازار كار و ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی به آنها دانست.

ایشان در ادامه به بیان مصوبات پیشین دانشگاه پرداخت و افزود: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش­ آموختگان دانشگاهی با رویكرد اشتغال مصوبه  3/9/1393 شورای عالی اشتغال ، بند (ت) ماده 4 برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اجرای برنامه اشتغال فراگیر مصوب ۱۸/۲/۱۳۹۶ ستاد اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل ایجاد مراكز ارتقاء شایستگی­های حرفه ­ای دانشجویان در دانشگاه ها، بخشنامه شماره 10550/100/96 مورخه 31/3/1396  معاون محترم وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور، مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری 1389 برای تاسیس مركز ارتقای مهارت دانشجویان در این دانشگاه از جمله مصوبات اخیر دانشگاه است.

IMG_0126

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز كشور به منابع انسانی كارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای و فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته ­های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت­های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت­ها و تكالیف سازمانی ر ا اهداف این مركز عنوان نمود.

وی طبق رتبه ­بندی جهانی تایمز در سال ۱۳۹۷، به حضور دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه ۲۹ دانشگاه از ۲۶۴۰ دانشگاه ایران در جمع دانشگاه­های برتر جهان اشاره كرد و اظهار خرسندی نمود:  دانشگاه همچنین موفق به كسب رتبه ۳۳۰ در بین ۷۲۰ دانشگاه سبز جهان و كسب رتبه ۶ در بین ۱۶ دانشگاه سبز ایران گردیده است.

دكتر فاتح در ادامه سخنان خود در این جلسه به بیان توضیحاتی در خصوص توسعهزیرساخت­های كارآفرینی، تجهیز آزمایشگاه ها، قراردادهای تحقیقاتی با بیش از ۲۰۰ سازمان ملی و شركت بزرگ، توسعه خدمات دانش بنیان و نتایج حركت به سوی دانشگاه كارآفرین پرداخت.

IMG_0158

مهندس فاطمه منصوری مدیر كل سازمان فنی و حرفه ای استان سمنان نیز با حضور در این جلسه ضمن تبریك فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی با بیان شعار سال «حمایت از كالای ایرانی» به اهمیت مهارت آموزی دانشجویان تاكید نمود و همكاری مشترك سازمان فنی و حرفه ­ای و دانشگاه­ها را فتح بابی برای جلوگیری از معضل بیكاری عنوان نمود و خاطر نشان كرد: طرح مركز ارتقای مهارت حرفه ­ای دانشجویانSCD   در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و ایجاد اشتغال فراهم شده است.

منصوری در ادامه به برخی از عوامل بیكاری در كشور اشاره نمود و بر تاثیر آموزش و تقویت مهارت در فضای كسب و كار و رونق اقتصادی و كاهش نرخ بیكاری تاكید كرد. ایشان توانمندسازی جوانان را لازمه بهبود اوضاع كنونی اشتغال جامعه عنوان نمود و گفت: به اشتراك گذاشتن ظرفیت­های دانشگاه و مجموعه فنی و حرفه ­ای، نیازسنجی مرتبط با كار، استفاده از تمامی پتانسیل­های موجود و اجرا كردن مهارت مرتبط با آن موجب خروجی بهتر برای جوانان خواهد شد.

مدیر كل سازمان فنی و حرفه ای استان سمنان در این آئین در خصوص ارتقا صلاحیت حرفه­ ای دانشجویان و ایجاد بستری برای تعاملات بیشتر و همچنین محقق كردن اهداف و مهارت­های فنی و تخصصی تاكید كرد.

در پایان این آئین، مجوز تاسیس مركز SCD   از سوی مهندس منصوری به دكتر فاتح اعطا گردید.

IMG_0259

12345