اخبار و رویدادها: دیدار دكتر فاتح با كارمندان حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه

دیدار دكتر فاتح با كارمندان حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷- ۰۸:۰۰:۴۳

دیدار دكتر فاتح با كارمندان حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه

كارمندان حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی شاهرود با رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طی سلسله دیدارهای ریاست دانشگاه با كارمندان حوزه های مختلف و با هدف ایجاد روابط دو سویه بین ریاست دانشگاه و كارمندان و شنیدن نظرات همكاران در جهت بهبود امور ،كارمندان حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه با دكتر محمد مهدی فاتح رئیس این دانشگاه روز یكشنبه 9 دی ماه جاری در محل تالار اجتماعات كوثر دیدار و گفتگو كردند.

IMG_0297

دیداری با هدف بهره مندی از نقطه نظرات همكاران در حوزه های مختلف

در این دیدار صمیمی دكتر فاتح ضمن خیر مقدم  به كاركنان حوزه مدیریت مالی و مدیریت اداری ( كارگزینی، تداركات، امور عمومی و نقلیه) و تقدیر از پشتیبانی های مالی در طول سال، به بهره مندی از جایگاه و اعتبار دانشگاه تاكید نمود و گفت: ما در دانشگاه به نوعی همه در یك كشتی هستیم و باید همراه و همدل با هم امورات را پیش ببریم همان طور كه تاكنون با زحمات همكاران درخت دانشگاه به بار نشسته است.

IMG_0000

ایشان با تاكید بر تكریم مراجعه كنندگان و پیگیری مطالبات قانونی و تسهیل امور در چرخه اجرایی دانشگاه، اطلاع رسانی دقیق و به هنگام و رعایت انضباط اداری و مالی در همه کارها و لحاظ نمودن صرفه و صلاح دانشگاه را از اهم کارها عنوان نمود.

 رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود رسیدگی سریع به امور معوقه، تعمیر و نگهداری وسایل و صرفه جویی، انجام تعهدات قبلی، پرهیز از قراردادهای جدید، كسب درآمد و همچنین آمادگی خرید تجهیزات آزمایشگاهی را از جمله سیاست های اقتصادی دانشگاه بیان كرد. ایشان در ادامه سخنان خود به تكمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی با كمك درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت و تاكید كرد: امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی و محدودیت بودجه، همراهی و همكاری نیروهای دانشگاه و صرفه جویی در بخش های مختلف جهت پیشبرد اهداف اصلی را خواستاریم.

وی با اشاره به كسب رتبه 6 در بین 16 دانشگاه سبز ایران و همچنین رتبه 330 در بین 720 دانشگاه سبز جهان، رتبه بندی تایمز در سال 97 و قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه 29 دانشگاه دیگر در جمع دانشگاه های برتر جهان و كسب عنوان دانشمند یك در صد برتر دنیا توسط عضو هیات علمی این دانشگاه طبق گزارش تامسون-رویترز و كسب رتبه در بخش مقاله داغ و پر استناد و مجری طرح كلان ملی توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه، به تعداد و همچنین رشد صعودی مقالات دانشگاه در پایگاه های بین المللی و عقد قراردادهای تحقیقاتی با بیش از 200 سازمان ملی و شركت بزرگ از جمله قرارداد نفتی پرداخت و افزود: افزایش تعداد هیات علمی، گستردگی قراردادهای دانشگاه با صنعت، تجهیز آزمایشگاه ها در تراز ملی، ارتقای جایگاه دانشگاه در شبكه آزمایشگاهی علمی ایران و آزمایشگاه های راهبردی كشور از جمله بازخوردهای مثبت تلاش مجموعه دانشگاه است.

دكتر فاتح توسعه خدمات دانش بنیان و همچنین توسعه زیرساخت های كارآفرینی را از جمله اقداماتی مطرح نمود كه سبب حركت به سوی دانشگاه كارآفرین می شود. ایشان راز موفقیت دانشگاه را برخی شاخص های عمومی از جمله  شاخص نسبت استاندارد كارمند به هیات علمی، بالا بودن میانگین سرانه علمی و پژوهشی دانشگاه و مقدار عددی 26 برای شاخص نسبت دانشجو به استاد دانست و خاطر نشان كرد: در مسیر توسعه و پیشرفت دانشگاه باید با جهت گیری و برنامه ریزی مناسب در راستای برنامه راهبردی دانشگاه، موانع را از سر راه برداشته و با رعایت سلسله مراتب اداری، اجرای قوانین و دستورالعمل ها، توجه به در آمدزایی و صرفه جویی مسیر توسعه را کوتاه تر کنیم.

دكتر مجتبی غیاثی مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه در این جلسه ضمن تشكر از برگزاری چنین جلساتی به ارائه گزارشی از حوزه اداری دانشگاه پرداخت. ایشان ضمن ارائه عملكرد بخش های مختلف این حوزه به تغییرات صورت گرفته در روند برخی امور از جمله تجمیع بیمه ها، ارتقاء مباحث الكترونیكی و.. پرداخت و خاطر نشان كرد: نیروهای این مجموعه با حجم كار بالا سعی بر پیشبرد هر چه بهتر دانشگاه دارند. ایشان با اشاره به حساسیت بالای این حوزه تلاش جهت عدم ایجاد تنش را موضوعی قابل تامل عنوان نمود.

در ادامه این دیدار صمیمی حاضرین بخش های مختلف حوزه اداری و مالی به بیان اظهار نظرها، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر، دكتر فاتح و دكتر محمدعلی مولایی معاون اداری و مالی، دكتر غیاثی و منصور غنیئی مدیر مالی دانشگاه در خصوص برخی موضوعات مطرح شده به بیان توضیحاتی پرداخت.

 

12345