اخبار و رویدادها: جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز

جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز
یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷- ۰۸:۴۲:۴۷

جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز

دانشگاه صنعتی شاهرود طبق رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز در بین دانشگاه های ایرانی رتبه 6 و در كل دانشگاه های دنیا كه در این رتبه بندی شركت كرده اند، رتبه 330 را كسب نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی در دانشگاه‌ها نموده است و دانشگاه صنعتی شاهرود  امسال پس از 8 سری برگزاری به همت دفتر همكاری های علمی و بین المللی این دانشگاه طی دو ماه جمع بندی اطلاعات توانست جهت قرارگیری در این رتبه بندی اقدام نماید.

shahroodut_ac_ir_factfile_2018_full-1

طبق اعلام نتایج دوره 2018 رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز در روز چهارشنبه 28 آذر ماه 97، این دانشگاه توانست در بین 16 دانشگاه ایرانی رتبه 6 و در 719 دانشگاه های دنیا كه حائز رتبه بندی دانشگاه های سبز گردیدند، رتبه 330 را كسب نماید.

لازم به ذكر است 80 معیار در 6 دسته زیرساخت دانشگاه برای دانشگاه های سبز، میزان مصرف انرژی، ضایعات، مصرف آب، حمل و نقل و آموزش در حوزه محیط زیست و پایداری از جمله پارامترهای ارزیابی این دوره از رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز بود.

12345