اخبار و رویدادها: دومین کنفرانس ملی نانو بیو فناوری در علوم زمین و معدن

دومین کنفرانس ملی نانو بیو فناوری در علوم زمین و معدن
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷- ۱۱:۱۹:۱۰



دومین کنفرانس ملی نانو بیو فناوری در علوم زمین و معدن در روز سه شنبه 27 آذر 97 برگزار شد


دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتي شاهرود با همکاری سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور و خانه معدن ايران برگزار کرد.

 دكتر محمد كارآموزیان دبیر علمی و دكتر فرهنگ سرشكی به عنوان دبیر اجرایی در دومین كنفرانس ملی كاربردهای نانو و بیو فناوری در علوم زمین و معدن فعالیت نمودند.

با توجه به نقش روز افزون تكنولوژي هاي جديد در بهبود فرآيندهاي صنعتي، اين همايش با هدف ايجاد انگيزه برای محققين معدني كشور به منظور توسعه و هدفمندسازي فناوري هاي نوين نانو و بيو و معرفي ظرفيت هاي موجود در صنايع معدني ايران براي بكارگيري تكنولوژي هاي جديد در جهت افزايش راندمان بخش هاي مختلف معدني، از اكتشاف تا توليد محصول نهايي طرح ريزي شده بود.

محورهای اصلی کنفرانس شامل به‌کارگیری نانو و بیو فناوری در استحصال عناصر ارزشمند واستراتژیک (نانوجاذب‌ها-نانو فلوتاسیون- بیولیچینگ و..)، بکارگیری نانو و بیوفناوری در پی‌جویی کانسارهای پنهان (نانوبیوسنسورها)، بکارگیری نانووبیو فناوری در محیط زیست معادن، بکارگیری  نانو و بیوفناوری در مخاطرات علوم زمین(گردوغبار، فرونشست، زمین‌لرزه، دریاچه ارومیه، تغییرات اقلیم، نانوژئوشیمی و نانوکانیشناسی، نانوپوشش‌ها،کاربردهای نانو و بیوفناوری در استخراج و زمین‌شناسی مهندسی و ژئوتکنیک (بهبود خواص مهندسی خاک، تونل‌ها، سدها) و نانووبیومالچ‌ها می شدند.

تعداد 76 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری های انجام شده، 26 مقاله پذیرفته شدند. از این تعداد 6 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به صورت پوستر جهت ارائه در همایش انتخاب شدند. علاوه بر این، تعداد 6 سخنرانی ویژه توسط اساتید این حوزه ارائه و 4 کارگاه تخصصی Fe-SEM و ICP-MS، میکروسکوپ رامان و XRD به صورت همزمان برگزار شدند.


12345