اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دو دانشجو دكتری دانشكده علوم ریاضی دانشگاه

دفاع از رساله دو دانشجو دكتری دانشكده علوم ریاضی دانشگاه
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷- ۱۴:۱۶:۳۱

دفاع از رساله دو دانشجو دكتری دانشكده علوم ریاضی دانشگاه

مهرداد مشتاق و سمانه متولی دانشجوی دكتری تحقیق در عملیات دانشگاه صنعتی شاهرود با كسب درجه عالی از رساله خود دفاع نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مهرداد مشتاق دانشجوی دكتری تحقیق در عملیات این دانشگاه در روز چهارشنبه 14 آذرماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " بررسی هسته ی صف تصادفی " به راهنمایی دكترجعفر فتحعلی دانشیار و عضو هیات علمی گروه ریاضی كاریردی و مشاوره دكتر احمد نزاكتی دانشیار و عضو هیأت علمی گروه آمار دانشكده علوم ریاضی دفاع نمود.

1

این رساله بر اساس نظر داوران دكتر اردشیر دولتی از دانشگاه شاهد و دكتر مهدی زعفرانیه از دانشكده علوم ریاضی دانشگاه حكیم سبزواری و دكتر مهرداد غزنوی استادیار و عضو هیأت علمی دانشكده علوم ریاضی، به كسب درجه عالی نائل گردید.

 در این رساله به بررسی مسأله ی هسته صف تصادفی روی درخت پرداخته شد. هدف یافتن مسیری بهینه در درخت است كه میانگین زمان حركت متقاضیانی كه به سمت این مسیر حركت می كنند ، زمان سرویس دهی این متقاضیان توسط سرویس دهنده ای كه روی این مسیر حركت می كنند و همچنین هزینه ساخت این مسیر كمینه می شود.

لازم به ذكر است چاپ 2 مقاله ISI و 2 مقاله كنفرانسی معتبر از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

2

همچنین سمانه متولی دانشجوی دكتری تحقیق در عملیات این دانشگاه نیز در روز چهارشنبه14 آذرماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " بررسی مسأله(k,l)- هسته روی شبكه " به راهنمایی دكترجعفر فتحعلی دانشیار و عضو هیات علمی گروه ریاضی كاریردی و مشاوره دكترمهدی زعفرانیه استادیار وعضو هیات علمی دانشگاه حكیم سبزواری دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران دكتر اردشیر دولتی از دانشگاه شاهد و دكتر علی عباسی ملایی از دانشكده علوم ریاضی دانشگاه دامغان و دكتر علیرضا ناظمی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشكده علوم ریاضی، به كسب درجه عالی نائل گردید.

در این رساله  مسأله (K,L)-هسته ی یك درخت با یك شبكه بیان شده و الگوریتمی برای حل آن روی درخت با وزن مثبت  و منفی ارائه می شود. این مسأله روی شبكه، یك مسأله ی NP- سخت است بنابراین برای پیداكردن (K,L)-    هسته ی یك شبكه سه الگوریتم ژنتیك طراحی و معرفی شده است. همچنین نتایج محاسباتی به دست آمده از این الگوریتم ها از نظر سرعت و كارایی با هم مقایسه می شوند سپس مسأله ی مذكور به پیداكردن  2-(K,L)- هسته ی یك درخت تعمیم داده شده و الگوریتمی كه تعمیمی از الگوریتم (K,L)- هسته ی یك درخت است، برای حل آن معرفی می شود علاوه بر این مسأله روی گراف های بازه ای وزن دار نیز بررسی  و روش جدیدی برای حل آن ارائه می شود.

لازم به ذكر است چاپ 3 مقاله علمی پژوهشی و 4 مقاله كنفرانسی معتبر از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

 


کلمات کلیدی: ##دفاع#رساله درکتری# ریاضی
12345