اخبار و رویدادها: برگزاری دومین سمینار ملی كنترل و بهینه سازی در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری دومین سمینار ملی كنترل و بهینه سازی در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷- ۱۰:۵۵:۴۸

برگزاری دومین سمینار ملی كنترل و بهینه سازی در دانشگاه صنعتی شاهرود

دومین سمینار ملی كنترل و بهینه سازی به همت دانشكده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دومین سمینار ملی كنترل و بهینه سازی 24 الی 25 آبان ماه جاری به همت دانشكده علوم ریاضی این دانشگاه با حضور دكتر عفتی و دكتر گچپزان از دانشگاه فردوسی مشهد، دكتر فخارزاده از دانشگاه صنعتی شیراز، دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، اعضای هیات علمی دانشكده علوم ریاضی و دانشجویان و اساتید شركت كننده برگزار گردید.

IMG_0150

در آئین افتتاحیه این سمینار صبح روز پنجشنبه 24 آبان 97 در محل سالن اجتماعات كتابخانه پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه، دكتر فاتح ضمن خیر مقدم به اهمیت برگزاری چنین سمینارهایی تاكید نمود و گفت: تربیت نیروی متخصص، حل معضلات كشور، تولید علم، پژوهش، فناوری و كارآفرینی از جمله اهداف اصلی دانشگاه است. ایشان به اهمیت کنترل در صنعت و جامعه پرداخت و اظهار امیدواری کرد: حسن این جلسات به این است که افراد توانمند شناخته می شوند و با هم افزایی و تقویت کار گروهی با رویکرد حل معضلات کشور و در راستای پیشرفت های علم کنترل قدم مهمی برای پیشرفت کشور برداشته می شود.

وی با بیان قراردادها و تلاش دانشگاه در ایجاد ارتباط موثر با صنایع مختلف به فراز جدیدی از قراردادهای بزرگ تحقیقاتی با حضور وزیر علوم و وزیر نفت اشاره کرد و بر همكاری های صنعتی در تولید علم و دریافت شاخص های ارزنده  تاکید نمود.

IMG_0121

دكتر فاتح در خصوص درج مقالات دانشگاه در پایگاه های معتبر بین المللی و كسب عنوان دانشمند یك درصد برتر دنیا توسط عضو هیات علمی این دانشگاه، افتتاح پروژه های متعدد، توسعه زیرساخت های كار آفرینی به بیان توضیحاتی پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، تربیت دانش آموختگان كار آفرین، توسعه دانش، پژوهش، فناوری تقاضا محور، افزایش درآمدهای دانشگاه، اجرای برنامه اشتغال فراگیر و ارتقای رتبه دانشگاه را از جمله نتایج حركت  به سوی دانشگاه كارآفرین مطرح كرد.

ایشان در ادامه، حركت به سوی دانشگاه كارآفرین را از جمله مهمترین اهداف دانشگاه مطرح كرد و ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاكنون و ایجاد زیرساخت تشكیلاتی ویژه اشتغالزایی در دانشگاه، گفت: یك دانشگاه كارآفرین از ایده های جدید استقبال می كند تا با ترویج كارآفرینی مهارتهای شغلی را آموزش دهد و با ارتباط صنعت و جامعه و ایجاد مراكز رشد شركت های فناور در مرحله رشد قرار گیرند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینكه نیازمند تربیت كارآفرین در مراكز رشد هستیم، گفت: یك ظرفیت ارزشمند به نام دانشگاه وجود دارد كه اگر چرخ كارآفرینی به گردش درآید و در این زمینه سرمایه گذاری كنیم یعنی توانستیم تحول بزرگی در اشتغال ایجاد نماییم. وی همچنین تصریح كرد: فقدان مهارت و آموزش متناسب با كار و فرهنگ مدرك گرایی این نیاز را ایجاد می كند تا از دانشگاه های آموزش محور و پژوهش محور به سمت دانشگاه كار آفرین حركت كنیم و به نوبه خود با مشكل بیكاری مقابله نماییم.

IMG_0128

دكتر حجت الله احسنی طهرانی دبیر اجرایی این سمینار نیز ضمن خیر مقدم به بیان توضیحاتی در خصوص روند برگزاری دومین سمینار ملی كنترل و بهینه سازی پرداخت و اظهار امیدواری كرد: تمام تلاش ما در تیم برگزاری سمینار فراهم نمودن شرایطی مناسب و درخور برای حضور شما بوده است كه امید داریم در نهایت با بهره مندی از بخش های مختلف سمینار با اندوخته بیشتری این دانشگاه را ترك نمایید.

احسنی طهرانی كنترل بهینه، كاربردهای نظریه كنترل، بهینه سازی خطی و غیرخطی و همچنین روش های ابتكاری و فراابتكاری در بهینه سازی را از جمله محورهای این سمینار عنوان نمود.

پس از برگزاری آئین افتتاحیه و صرف پذیرایی با ارائه سخنرانی های كلیدی این سمینار به كار خود ادامه داد.


کلمات کلیدی: ##كنترل و بهينه سازي #روش هاي ابتكاري و فراابتكاري #سمينار
12345