اخبار و رویدادها: جایگاه دانشگاه در رتبه بندی موسسه بین المللی تایمز ۲۰۱۹ در قسمت موضوعی

جایگاه دانشگاه در رتبه بندی موسسه بین المللی تایمز ۲۰۱۹ در قسمت موضوعی
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷- ۰۸:۴۲:۲۳

جایگاه دانشگاه در رتبه بندی موسسه بین المللی تایمز ۲۰۱۹ در قسمت موضوعی

موسسه بین المللی تایمز نتایج رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان را براساس چهارموضوع علوم اجتماعی، علوم فیزیكی، روانشناسی و علوم پزشكی و سلامت منتشر كرد و دانشگاه صنعتی شاهرود در گروه علوم فیزیكی رتبه هشتصد را بین دانشگاه های برتر جهان كسب كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، موسسه بین المللی تایمز روز چهارشنبه 16 آبان ماه جاری نتایج رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان را بر اساس چهار موضوع علوم اجتماعی، علوم فیزیكی، روانشناسی و علوم پزشكی و سلامت منتشر كرد.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۳_۱۲-۳۸-۱۹

طبق اعلام نتایج رتبه بندی بین المللی تایمز ۲۰۱۹ در قسمت موضوعی دانشگاه صنعتی شاهرود در گروه علوم فیزیكی رتبه هشتصد را بین دانشگاه های برتر جهان كسب كرد.

علوم فیزیكی شامل رشته های ریاضیات و آمار، فیزیك و نجوم، شیمی و زمین شناسی، محیط زیست و علوم دریایی می شود.

پایگاه رتبه بندی تایمز یكی از نظام های معتبر بین المللی است كه از سال ۲۰۰۴ مراكز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. در حالی كه در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از ایران تنها یك دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشتند.در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه ها به ۸ مورد، در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ دانشگاه و در ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۸ دانشگاه افزایش یافته است. در نهایت رتبه بندی اخیر در سال ۲۰۱۹ با ورود ۱۱ دانشگاه جدید شاهد حضور ۲۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه های برتر جهان از ۸۶ كشور بوده است.

شایان ذكر است كه از ایران تنها بیست و دو دانشگاه در موضوع علوم فیزیكی رتبه بندی شده اند كه دانشگاه صنعتی شاهرود رتبه چهاردهم را بین دانشگاه های ایران كسب نموده است.

 

 

 

 

 

12345