اخبار و رویدادها: نشست هیات رییسه دانشگاه های صنعتی و علوم پزشكی شاهرود در راستای بین المللی سازی دانشگاه

نشست هیات رییسه دانشگاه های صنعتی و علوم پزشكی شاهرود در راستای بین المللی سازی دانشگاه
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷- ۱۱:۱۷:۰۳

نشست هیات رییسه دانشگاه های صنعتی و علوم پزشكی شاهرود در راستای بین المللی سازی دانشگاه

نشست مشترك هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در راستای بین المللی سازی و تفاهم نامه اجرایی ماموریت های ملی و بین المللی و به اشتراك گذاری دانش و امكانات حوزه "سلامت ،فناوری و صنعت" به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور دكتر سید حسن حسینی نماینده مردم شهرستان های شاهرود ومیامی در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۲۲ آیان ماه جاری نشست مشترك هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در راستای بین المللی سازی و تفاهم نامه اجرایی ماموریت های ملی و بین المللی و به اشتراك گذاری دانش و امكانات حوزه "سلامت ،فناوری و صنعت" به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود برگزار شد.

IMG_0025

دو دانشگاه به عنوان كلیت واحد با تبادل استاد در انجام پژوهش های كاربردی و ناب توسط پزوهشگران دو حوزه پزشكی و فناوری های نوین، استفاده بدون محدودیت از منابع فیزیكی و انسانی و همچنین آزمایشگاه ها می توانند رویكردی خلاقانه در هم افزایی منابع و توسعه علم و فناوری در سطوح بین المللی و كشوری مدلی نوین در تحقق اهداف بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی داشته باشند.

دكتر فاتح: ارائه راهكار برای رسیدن به هدف و عملیاتی سازی امور

دكتر محمدمهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در این نشست مشترك با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت های پژوهشی، كارآفرینی و حركت رو به جلو این دانشگاه، تشكیل كمیته های كارآفرینی و نقش آنها در ارتقا اعضای هیات علمی به بیان اهداف مشترك ملی و فعالیت های داخلی  و ایجاد زیر ساخت های لازم در این خصوص و همچنین همكاری مشترك دو دانشگاه جهت ایجاد رشته های تقاضا محور پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بررسی و عقد قراردادهای برون دانشگاهی با همكاری دو دانشگاه را وابسته به تحقیقات درون دانشگاهی مشترك عنوان نمود و در خصوص قابلیت صنعتی و اجرایی شدن در بیرون دانشگاه اظهار امیدواری كرد.

وی هچنین ابراز داشت: لازم است حركت ما در قالب تقاهم نامه مشترك همراه با طرح سئوال و بیان شفاف مسئله، شناخت محدودیت ها و نقاط قوت و همچنین برخورداری از حمایت های مختلف باشد تا بتوانیم در زمینه های مشترك بخصوص با رویكرد كار آفرینی  اهداف و ماموریت های ملی و بین المللی این نفاهم نامه را اجرایی نماییم.

IMG_0059

دكتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از تشكیل این جلسه با اشاره به اهمیت همكاری دانشگاه های علوم پزشكی و صنعتی شاهرود بیان داشت: تحقق بین المللی سازی و اجرای تفاهم نامه زمینه اعتبار بخشی و ارتقای جایگاه هردو دانشگاه را در جنبه های مختلف فراهم می سازد.

دكتر چمن در ادامه افزود :در رشته های مشترك و بین رشته ای ازجمله درحوزه فناوری های نوین، نانو و بایوتكنولوژی، طب ورزشی، صنعت گیاهان دارویی و برگزاری همایش و سمینارهای بین المللی زمینه های اقدام مشترك بین دو دانشگاه وجود دارد.

دكتر حسینی: استفاده از ظرفیت های موجود برای پیشرفت و جهانی شدن

دكتر حسینی نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در این نشست به اقدام جدی دانشگاه ها در ورود به بحث آمایش سرزمین استان سمنان و تنظیم نقشه راه پیشرفت شهرستان، شناخت ظرفیت و توانمندی های شهرستان در سطح ملی و بین المللی و همچنین تهیه بانك اطلاعاتی از دانشمندان در سطح شهرستان و استفاده از آنها برای حل معضلات تاكید نمود . حسینی همچنین در ادامه ایجاد هماهنگی های لازم بین حوزه های مختلف برای حل مشكلات، ایجاد رشته های جدید با اشتراك داشته های این دو دانشگاه و عملیاتی سازی مواد تفاهم نامه را سبب حركت به سوی توافق نامه و اجرایی سازی امور عنوان كرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل فندرسكی ضمن تاكید به تلاش به رفع موانع پژوهشگری، به بیان حدیثی از امام صادق (ع) اشاره نمود و گفت: علم نوری است كه خداوند به هر كه بخواهد و شایستگی آن را داشته باشد خواهد داد لذا باید این شایستگی را در جوانان ایجاد كنیم و سعی نماییم با همكاریهای مشترك مسیر را برای ارتقای ملی فرام كنیم.

در این نشست مشترك در راستای سازماندهی و گسترش همكاری های بین دو دانشگاه بحث و تبادل صورت پذیرفت.

 

12345