اخبار و رویدادها: برگزاری اولین جلسه كمیته راهبردی طرح ژئومكانیك نفت ایران

برگزاری اولین جلسه كمیته راهبردی طرح ژئومكانیك نفت ایران
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷- ۱۰:۰۵:۳۰

برگزاری اولین جلسه كمیته راهبردی طرح ژئومكانیك نفت ایران

اولین جلسه كمیته راهبردی طرح " تدوین نقشه راه توسعه فناوری های كاربرد ژئومكانیك در اكتشاف منابع هیدروكربنی و فناوری های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه های اكتشافی" در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اولین جلسه كمیته راهبردی طرح ژئومكانیك نفت ایران با حضور مسئولین و كارشناسان شركت ملی نفت ایران و این دانشگاه در تالار اجتماعات كوثر برگزار شد.

در این جلسه بررسی وضعیت اجرایی و پیشرفت طرح " تدوین نقشه راه توسعه فناوری های كاربرد ژئومكانیك در اكتشاف منابع هیدروكربنی و فناوری های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه های اكتشافی" با حضور مهندس ابراهیم طالقانی رئیس پژوهش و فناوری شركت ملی نفت ایران، مهندس سید صالح هندی مدیر اكتشاف شركت ملی نفت ایران، دكتر خان بیگی مدیر كل امور پژوهش وزارت نفت، دكتر محمود حاجیان رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران و تعدادی از كارشناسان مرتبط با این پروژه با مسئولین دانشگاه دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه، دكتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و تعدادی از همكاران و دكتر احمد رمضان زاده به عنوان مجری طرح برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دكتر فاتح طی صحبتی از تاریخچه و توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه توضیحاتی ارائه نمود و از هماهنگی موجود بین دانشگاه و شركت ملی نفت ایران جهت پیشبرد اهداف طرح مذكور تقدیر و ابراز امیدواری كرد كه این طرح زودتر از مدت زمان پیش بینی شده به نتیجه برسد.

در ادامه مهندس طالقانی نكاتی را در خصوص طرح و همكاری های دانشگاه با شركت ملی نفت ایران بیان كرد و از مجری و همكاران طرح و حمایت های دانشگاه به دلیل پیشرفت قابل ملاحظه در اجرای روند طرح قدردانی نمود.

سپس دكتر احمد رمضان زاده و دکترسلطان زاده گزارشی در خصوص افدامات انجام شده در طی چند ماهه اخیر پس از عقد قرارداد ارائه دادند و در ادامه موضوع های مختلف طرح از نگاه مسئولین و كارشناسان مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت.

 

در نهایت پس از ارائه نكات اصلاحی جهت پیشبرد روند كار، عملكرد مورد تصویب قرار گرفت.

12345