اخبار و رویدادها: دیدار صمیمانه مسئولین دانشگاه صنعتی با شهردار شاهرود

دیدار صمیمانه مسئولین دانشگاه صنعتی با شهردار شاهرود
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷- ۱۱:۰۵:۲۷

دیدار صمیمانه مسئولین دانشگاه  صنعتی با شهردار شاهرود

مسئولین دانشگاه صنعتی شاهرود طی دیداری با مهندس احمدی شهردار شهر شاهرود در راستای گسترش همكاری های دو جانبه به گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، شامگاه روز دوشنبه 23 مهر ماه جاری دكتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر محمدعلی مولایی معاون اداری و مالی، دكتر دستفان معاون پژوهشی، دكتر حمید آقاجانی مشاور و رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی، مهندس سهراب میرزایی مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری، مهندس غلامحسین صادقی مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی و همچنین حسن علایی زاده طی دیداری با مهندس محسن احمدی شهردار شاهرود در راستای گسترش همكاری های دو جانبه به گفتگو پرداختند.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۶_۱۲-۲۵-۴۲

photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۵_۲۲-۳۲-۰۰

دكتر فاتح در ابتدای این دیدار صمیمی در خصوص تحولات اخیر در شهر ابراز خرسندی نمود و گفت: با تلاشهای پیگیر و مستمر شهردار محترم و همكاران ایشان تحول و تغییرات در طح شهر محسوس و در كنار تغییرات فنی به زیبایی شهر توجه ویژه ای شده است.  وی در ادامه افزود دانشگاه نقش و جایگاه مهم علمی، فرهنگی و معنوی در سطح شهر دارد و برای پیشبرد بهتر اهداف می تواند نقش سازنده ای ایفاء نماید و شهر از  نیروهای انسانی متخصص بهره مند شود.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۶_۱۲-۲۵-۴۰

دكتر فاتح با اشاره به نقش و جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه، به بیان موفقیت ها و پتانسیل های موجود در دانشگاه به ویژه در شاخه های محیط زیست، عمران، مدیریت پسابها، مدیریت و اكتشاف منابع آب، GIS،  معماری و مدیریت شهری و كشاورزی و فضای سبز تاكید نمود و ضمن بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت های پژوهشی و سرمایه گذاری در عرصه تحقیقات و رشد شاخص ها خاطر نشان كرد:  دانشگاه به دنبال اولویت های تحقیقاتی عملیاتی و كاربردی برای رفع معضلات و مشكلات جامعه و صنعت است و دانشگاه آمادگی كامل برای همكاری و حل معضلات و مسایل شهری را دارد و این ارتباط دوسویه را فتح بابی در راستای پیشبرد اهداف دو مجموعه عنوان نمود.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۶_۱۲-۲۵-۴۳-(2)photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۶_۱۲-۲۵-۴۳

مهندس احمدی شهردار شاهرود نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم، تقدیر و تشكر از حضور مسئولین دانشگاه در شهرداری و بیان جایگاه دانشگاه در شهر، در خصوص همكاری و مشاوره با دانشگاه هایی معتبر چون دانشگاه صنعتی شاهرود ابراز خرسندی نمود و گفت: بخش معماری، آزمایشگاه ها و فضای سبز به عنوان بخش اصلی در دانشگاه است كه می تواند با شهرداری مراوده داشته باشد و اگر نتیجه تحقیقات و پژوهشها، عملگرا و عملیاتی و قابلیت اجرا در شهر داشته باشد با كمال میل استقبال خواهیم كرد.

مهندس احمدی الگوبرداری از شهرهای زیبای جهان و كشور را از جمله اهداف اصلی شهرداری عنوان نمود و ضمن خرسندی در خصوص بازخورد مطلوب فعالیت های این مجموعه در شهر تاكید كرد: در بحث معماری باید به زیباسازی شهر توجه ویژه ای داشته باشیم. وی دلیل توجه ویژه به مقوله زیباسازی را تاثیر قابل توجه آن بر افكار و رفتار عمومی مردم عنوان نمود.

وی با اشاره به فضای طبیعی شهرستان، موقعیت طبیعی منحصر به فرد شاهرود، سرمایه گذاری در ایجاد فضاهای تفریحی و بازسازی شهر، ایده پردازی در خصوص زیباسازی، ایجاد مبلمان شهری، طرحهای گردشگری را از جاذبه های خوب برای سرمایه گذاران عنوان نمود و با اشاره به طراحی میادین شهر از همه پژوهشگران دعوت نمود كه ایده های خود را به شهرداری ارائه نمایند. وی همچنین یكی از دغدغه های اصلی خود را نجات درختان چنار در شاهرود دانست كه با پیگیریهای مستمر و همكاری با متخصصان سعی در رفع این معضل داریم و از ایده  های جدید استقبال می كنیم.

مهندس احمدی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همكاری و بروز رسانی تفاهم نامه های قبلی استقبال كرد و مقرر شد در این زمینه دو طرف با معرفی نمایندگان پیگیر كارها باشند.

در ادامه این دیدار صمیمی بحث و تبادل نظر در خصوص همكاری های دو جانبه در راستای پیشبرد اهداف شهر و دانشگاه صورت پذیرفت و نقطه نظراتی در راستای بهبود همكاری این دو مجموعه طرح و بررسی گردید.

12345