اخبار و رویدادها: بازدید مدیران مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه

بازدید مدیران مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه
دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷- ۱۵:۱۵:۵۹

بازدید مدیران مراکز آزمایشگاهی عضو  شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه

مدیران مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به منظور آشنا شدن با توانمندی ها و امکانات آزمایشگاه های تحقیقاتی از دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه زیرساخت آزمایشگاهی کشور و تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز، فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده است. این شبکه به منظور آشنا نمودن مدیران و کارشناسان مراکز آزمایشگاهی مختلف با توانمندی ها و امکانات آزمایشگاهی کشور، بازدیدهایی را به صورت گروهی از مراکز عضو، ساماندهی می نماید. که در همین راستا، برنامه بازدید گروهی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان سمنان برنامه ریزی گردید.

IMG_0000

دکتر احمد واعظیان رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با اشاره به وجود 40 آزمایشگاه تحقیقاتی و بیش از 270 دستگاه به قابلیت­ها و امکانات موجود در آزمایشگاه های دانشگاه تاکید نمود و خاطر نشان کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با توجه به ارزیابی عملکرد صورت گرفته از سوی شبکه مذکور از مردادماه 96 به عضویت قطعی آن شبکه درآمده است و متعاقب آن در ارزیابی پایان سال96 توانسته است رتبه 45 را در بین تعداد 262 آزمایشگاه عضو شبکه کسب نماید. در ادامه ایشان به لزوم معرفی توانمندی­های دانشگاه برای سایر مدیران آزمایشگاه های عضو شبکه اشاره نمود که بر این اساس، جمعی از مدیران مراکز عضو شبکه مذکور با حضور در این دانشگاه به بازدید تعدادی از آزمایشگاه های تحقیقاتی از جمله آزمایشگاه­های ژئومغناطیس،آنالیز اندازه گیری، نانو فیزیک، عملیات حرارتی، سیالات پیچیده، آشکارسازی و ردیابی، سرامیک های پیشرفته، تجزیه مواد معدنی و ICP پرداختند.

IMG_0097

وی در بیان ادامه روند بازدید افزود: مدیران و کارشناسان مراکز آزمایشگاهی مختلف پس از صرف نهار با حضور در پردیس مهندسی کشاورزی دانشگاه از آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشکده کشاورزی نیز بازدید نمودند و در ادامه پس از حضور در آرامگاه بایزید بسطامی و زیارت مقبره امام زاده محمد، برای ادامه برنامه بازدیدهای استان به شهرستان دامغان سفرکردند.

مهندس احسان فرخی کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ذیل معاونت علمی ریاست جمهوری در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه، به توانمندی ها و قابلیت های آزمایشگاه های این دانشگاه اشاره نمود و گفت: این دانشگاه با وجود اینکه در شهرستان واقع شده است اما تجهیزات را به صورت تخصصی گرد هم آورده است.

ایشان آشنایی مدیران آزمایشگاه ها با امکانات و نوع خدمات دهی شهرستان ها، تبادل نمونه آزمایشگاهی و انعقاد تفاهم نامه را از جمله دستاوردهای این بازدیدها عنوان نمود و افزود:  پس از نشست ها و جلسات هماهنگی، اولین بازدید سال جاری در کشور از استان سمنان آغاز گردیده است .

12345