اخبار و رویدادها: دكتر غلامی: ساماندهی مراكز علمی بحث كلان ملی است.

دكتر غلامی: ساماندهی مراكز علمی بحث كلان ملی است.
سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷- ۱۵:۰۰:۴۶

دكتر غلامی: ساماندهی مراكز علمی بحث كلان ملی است.

آیین افتتاح ۱۵۸ پروژه متمركز شاهرود با حضور دكتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آیین افتتاح ۱۵۸پروژه متمركز شاهرود عصر روز دوشنبه 6 شهریور ماه سال جاری با حضور دكتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت ‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شهر شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس، محمدكرم محمدی فرماندار شاهرود و دكتر  محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی در تالار خوارزمی پردیس مهندسی و فناوری های نوین این دانشگاه برگزار شد.

در ادامه سفر یك ‌روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان در ورود به شهرستان شاهرود، پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، با حضور در گلزار شهیدان پردیس مهندسی و فناوری های نوین  دانشگاه صنعتی شاهرود، به شهدای گرانقدر دفاع مقدس ادای احترام نمود.

IMG_0354

وزیر علوم: حمایت از ایده‌های جدید به‌ خصوص شركت ‌های دانش ‌بنیان، فناوری و كوچك

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاح، با بیان اینكه حمایت از ایده‌های جدید فناورانِ و توسعه زمینه‌های دانش به فناوری و فناوری به ثروت، رویكرد وزارت علوم است، تأكید كرد: با رویكردی كه در آموزش عالی كشور وجود دارد، حركت توسعه‌ای را باید به سمت حمایت از ایده‌های جدید به‌ خصوص شركت ‌های دانش ‌بنیان سوق دهیم.

دكتر غلامی: ساماندهی مراكز علمی بحث كلان ملی است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مراكز علمی دانشگاهی در سطح كلان و ملی، داشتن ایرانی با برجهای بلند علم و دانش را به مراتب بالاتر از داشتن دشتی از علم و دانش دانست و  مأموریت گرا كردن مراكز آموزشی در سطح ملی و حتی فراملی برای بالا نگه‌داشتن پرچم پیشرو بودن در مباحث فناوری به نام ایران اسلامی در كنار دو مقوله دیگر یعنی پیوند دانشگاه‌ها و صنعت و دانشگاه‌ها و جامعه را از رویكردهای اساسی وزارت علوم عنوان نمودند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح تعیین تكلیف مراكز آموزش عالی خبر داد و گفت: روند توسعه ای در حرکت به مهارت افزایی در سطح وزارت وجود دارد که بر اساس شرایط موجود و وظیفه، نقش آفرینی بیشتری منطبق با شرایط جامعه و تقاضا محوری خواهد داشت. وی بابیان اینكه در شرایط فعلی، ساماندهی آموزش عالی كشور برای وزارتخانه تکلیف شده است، گفت: هم در قانون برنامه ششم و هم در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این امر به ما تكلیف شده كه مشخص كنیم، وضعیت پیش روی مراكز آموزش عالی كشور باید چه باشد. 

غلامی با اشاره به اینكه طرح ساماندهی مراكز آموزش عالی در مجموعه وزارت علوم در حال انجام است، به همكاری های بین دانشگاه ها و بخش صنعت و ورود دانشگاه ها به مباحث فرهنگی و آسیب های اجتماعی جامعه در حوره علوم انسانی نیز پرداخت و افزود: در سطح بین الملل پروژه های مشترک با اساتید و دانشجویان داخل و خارج در حال انجام است و امید داریم که استقبال بیشتری برای تحصیل دانشجویان خارجی در ایران صورت گیرد.

وزیر علوم همچنین تاکید کرد:: باید با ارایه طرح های اجرایی از سوی دانشگاه ها و حمایت وزارت علوم در مسیر حل مشکلات دستگاه های اجرایی و معضلات بخش صنعت و تقاضا محوری حرکت کنیم.

IMG_0292

استاندارد سمنان: شاهرود نگین انگشتری استان سمنان

سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار استان سمنان در این آئین، شاهرود را نگین انگشتری فاخر استان سمنان دانست و گفت: این شهر یكی از قدیمی‌ترین منشورهای حقوق بشر را دارد. وی بابیان اینكه شاهرود یك ‌سوم جمعیت استان سمنان را شامل می شود و عدالت حكم می‌كند كه به همان میزان اعتبارات استان نیز برای این شهرستان هزینه شود، افزود: هم‌زمان با افتتاح پروژه‌های دولت در استان، ۱۵۸پروژه نیز در شاهرود افتتاح می‌شود كه ۳۳درصد كل پروژه‌های استان قلمداد می‌گردد.

تاكید استاندار استان سمنان به اهمیت كارآفرینی در دانشگاه ها

چاوشی ضمن تاكید بر قرارگیری این شهرستان در مسیر توسعه، به اهمیت كارآفرینی در دانشگاه ها تاكید نمود و خاطر نشان كرد: پیوند ارگانیك بین علم و شهرهای استان شاید در بین شهرهای دیگر كشور تكرار ناشدنی باشد، به این خاطر که در این استان ۱۰۰ هزار دانشجو وجود دارد و این فرصت خوبی برای احیا منطقه می باشد.

ایشان در پایان در خصوص رونق اقتصادی جامعه به نقش مهم دانشگاه ها اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود:: توسعه دانشگاه‌ها سبب رونق اقتصادی منطقه شود.

این خبر ادامه دارد.......................................................


کلمات کلیدی: #هفته دولت 97 #دکتر غلامی #دکتر چاوشی #افتتاح سالن ورزشی آزادی #شاهرود #دانشگاه صنعتی شاهرود
12345