اخبار و رویدادها: دیدار معاون آموزشی وزارت علوم، با هیات رئیسه دانشگاه

دیدار معاون آموزشی وزارت علوم، با هیات رئیسه دانشگاه
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷- ۰۹:۵۸:۲۴

دیدار معاون آموزشی وزارت علوم، با هیات رئیسه دانشگاه

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم مشاور معاون آموزشی وزیر علوم روز دوشنبه 1 مرداد ماه جاری در جلسه هیات رئیسه دانشگاه حضور پیدا کردند.
در ابتدای جلسه دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، به معرفی اجمالی دانشگاه و توانمندی های آن پرداخت. فاتح در خصوص جذب رشته های جدید در طی سال های اخیر و نیز عدم جذب از سال 95 به بعد توضیحاتی را ارائه نمود.

 

IMG_0034

در این جلسه دکتر شریعتی نیاسر ضمن بیان این که سیاست وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است، افزود: سیاست های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحدهای مهارت آموزی در دانشگاه ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی،کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد. معاون آموزشی وزیر علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال1394 آغاز گردید تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه ها را ارتقا ببخشیم.

IMG_0045

 

ایشان ماموریت گرایی دانشگاه را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و افزود: عدم تجویز دانشگاه یا موسسه جدید آموزش عالی از طرف وزارت متبوع اولین حرکت مهار رشد بی رویه دانشگاه ها و رشته های آموزش عالی در سال 93 بود که تا حدودی موفق بوده است. شریعتی نیاسر به توجه مهارت افزایی دانش آموختگان به ویژه در بخش های کارشناسی تاکید نمود و ابراز داشت: علاوه بر مهارت آموزشی تخصصی در رشته خود، کسب مهارت های عمومی، دانش افزایی زندگی اجتماعی ، روابط عمومی، هنر، مجری گری و هنر کارآفرینی از جمله الزامات می باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا مسیر خود را پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد که با تمرکز بر رشته های فنی و مهندسی و ایجاد رشته های میان رشته ای و تقاضا محور شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم نموده و بستر سازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.
معاون آموزشی وزیر همچنین با تأکید بر این که امروز دانشگاه ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، تأکید کرد: افق دانشگاه ها از طریق انجام صحیح مأموریت های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور معین و مشخص می شود.

 

IMG_0023
پس از پایان جلسه دکتر شریعتی نیاسر از پردیس مهندسی و فناوری های نوین و پردیس معدن آموزشی دانشگاه بازدید کردند.د.

12345