اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود به مدت 10 سال با وزارت نفت همکاری می‌کند.

دانشگاه صنعتی شاهرود به مدت 10 سال با وزارت نفت همکاری می‌کند.
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶- ۱۳:۴۶:۳۶

دانشگاه صنعتی شاهرود به مدت 10 سال با وزارت نفت همکاری می‌کند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با بیان اینکه با دانشگاه‌های شهید بهشتی،‌ شهید چمران اهواز، خوارزمی، فردوسی مشهد و صنعتی شاهرود قراردادهایی امضاء شد،‌ گفت: این دانشگاه‌ها به مدت 10 سال در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط در حوزه اکتشافات نفت با این وزارت همکاری خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از ایسنا مهندس بیطرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت روز دوشنبه 21 اسفند ماه سال 96 در مراسم امضای 5 قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشافات در وزارت نفت با بیان اینکه اکتشاف نفت منابع هیدروکربوری به عنوان اولین زنجیره ارزش در صنعت نفت نیازمند استفاده از فناوری‌های نو در جهت کاهش ریسک و هزینه اکتشاف است، افزود: با توجه به اینکه اهداف اکتشافی روز به روز سخت‌تر،‌ پیچیده‌تر،‌ عمیق‌تر و حجم آن‌ها نسبت به اکتشافات قبلی به طور قابل ملاحظه‌ای با کاهش روبرو است،‌ از این رو درک بهتر مطالعات زمین‌شناسی، ژئوفیزیکی،‌ ژئوشیمیایی،‌ خصوصیات مخزنی، ریسک‌های حفاری در جهت نیل به اهداف اکتشافی امری گریزناپذیر است. وی اضافه کرد: تمامی این‌ها مستلزم دستیابی و استفاده از فناوری‌های روز دنیاست.

5555555555


مهندس بیطرف، یکی دیگر از اهداف شرکت ملی نفت در توسعه و اکتشاف مخازن را استفاده و گسترش مراکز علمی – مهارتی دانست که این مهم در اکثر شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی نفت تاثیر و نقش بسزایی در استفاده از کاربرد پژوهش‌های مرتبط با اکتشافات نفت داشته‌ است.

44
معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت خاطرنشان کرد: با توجه به کاربست اقتصاد مقاومتی و دانش پایه کردن امور عملیاتی و توسعه همکاری‌های پژوهشی و فناورانه در شرکت ملی نفت با دانشگاه‌ها و توسعه فناورانه و استفاده از شریک‌های داخلی و خارجی در انجام امور پژوهشی و فناوری، قراردادهای بلند مدت 10 ساله را با 5 دانشگاه منعقد کردیم.
ایشان، دانشگاه‌های شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، خوارزمی،‌ فردوسی مشهد و صنعتی شاهرود را از جمله دانشگاه‌هایی دانست که با آن‌ها قراردادهای پژوهشی منعقد شده است.
بیطرف اضافه کرد: اکتشافات بعدی با کاهش هزینه و ریسک همراه خواهند بود و مراکز فناورانه تاسیس شده به طور مستقل و بدون کمک مالی از طرف شرکت ملی نفت توانایی انجام امور اکتشافی را داشته و به عنوان بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی در پیشبرد اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی کشور ایفا خواهند کرد.

12345