اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشگاههای زنده و پرتحرک‌کشور است.

دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشگاههای زنده و پرتحرک‌کشور است.
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶- ۱۸:۳۵:۲۴



133 پروژه شهرستان شاهرود با حضور دکتر سیدشهاب ‌الدین چاووشی استاندار استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، بعداز ظهر روز چهارشنبه 18 بهمن ماه آیین افتتاح پروژههای شهرستان شاهرود با حضور دکتر سیدشهاب ‌الدین چاووشی استاندار استان سمنان و دیگر مسئولین استان و شهرستان به میزبانی این دانشگاه برگزار شد..

دکتر سید شهاب‌الدین چاووشی در شروع سخنان خود در آیین افتتاح ۱۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود با سلام بر مردم عزیز و شهیدپرور شهرستانهای شاهرود و میامی، از تلاش دانشگاه صنعتی شاهرود به ویژه رئیس دانشگاه برای برگزاری همایش آمایش سرزمین تشکر کرد و بهره برداری از ۱۳۳ پروژه با اعتبار بالغ بر 650 میلیون ریال را از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در شهرستان شاهرود ذکر کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه منطقه شاهرود و بسطام سهم بزرگی در تمدن ایرانی و اسلامی داشته است، شهر شاهرود را، شهر علم و ادب؛ ولایت و دیانت دانست و افزود شاهرود چون ستاره ای در آسمان کشور ما می درخشد. وی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود با وجود ۱۱ هزار دانشجو ظرفیت بسیار بزرگ و ارزشمندی برای شهرستان و از دانشگاه های زنده و پر تحرک‌کشور است و این فرصت ارزشمندی که در دانشگاه صنعتی شاهرود و دیگر دانشگاه های مشابه استان در گسترش و توسعه رشته های فنی و مهندسی ایجاد شده است، باید به خوبی در توسعه استان تاثیرگذار باشد و با توجه به اینکه صدور خدمات فنی در دستور کار ما قرار گرفته است باید از این ظرفیت برای گسترش خدمات فنی در کشور و حتی کشورهای همسایه استفاده شود.

دکتر چاووشی ضمن بیان اینکه تعداد رشته های این دانشگاه نشان می‌دهد که نام دانشگاه کارآفرین، به‌واقع نامی به‌حق و شایسته برای این دانشگاه است و انتظار ما از این دانشگاه نیز آن است که نقش عظیم و ماندگارش را در تحولات کشور بیش از گذشته ایفا کند چرا که امروز به حد کافی استاد و دانشگاه وجود دارد و در ناهمگونی بازار کار و تولید علم، نیازمند تأثیرگذاری دانشگاه‌ها در توسعه و تقاضامحوری علوم هستیم و از اولویتهای کاری ما ایجاد بازارکار برای علاقمندان است.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاهرود از جمله شهرستانهایی است که در دو بعد کشاورزی و معدنی ظرفیت های فراوانی دارد و باید خام فروشی را در محصولات کشاورزی و بخش معدن متوقف نماییم و با تولید فرآورده های مواد معدنی ارزش افزوده این بخش را افزایش دهیم که این اقدام هم سبب کارآفرینی است و هم به تولید ثروت منجر خواهد شد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح سوالی از جمع حاضر که اگر استاندار سمنان بودید؛ چه می کردید؟ عنوان کردند که مطمئن باشید که ایده های کاربردی و اجرایی شما؛ ایده استاندار سمنان نیز خواهد بود و افزود با همایش های مختلفی که با حضور نخبگان و اهالی اندیشه در استان برگزار خواهد شد، از خرد جمعی برای توسعه استان استفاده خواهیم کرد.

چاووشی با بیان اینکه بهشت و جهنم در گرو اعمال بندگان خداست اما حکومت دینی وظیفه دارد به گونه ای عمل نماید که مردم رایحه بهشت را استشمام نمایند افزود: این هنر ماست که حس اعتماد را در نسل جدید برانگیزیم و کار کردن برای مردم را  به عنوان یک فضیلت بشناسانیم. وی یادآور شد در کمیته برنامه ریزی شهرستان صرفا به تفکر مدیران اکتفا نشود و از اندیشه های اساتید دانشگاهها و اهل علم استفاده شود.‌

استاندار سمنان در انتهای صحبتهای خود اشاره کرد: برنامه های متنوعی برای ایجاد اشتغال در روستاها تهیه شده است که بزودی ارائه خواهد شد و امیدواریم موجب مهاجرت معکوس روستائیان شود.‌ باید استان سمنان به استانی پربهره، پرفایده و آباد تبدیل گردد که این نیازمند همت والا و بلند نظری است.


کلمات کلیدی: #دهه فجر #افتتاح #دانشگاه صنعتی شاهرود #دکتر چاووشی #پردیس مهندسی
12345