اخبار و رویدادها: زلزله غرب کشور آزمونی برای همدلی

زلزله غرب کشور آزمونی برای همدلی
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶- ۱۵:۲۱:۳۳



زلزله دست بردار نیست، همدلی لازم است.

خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت در جشن گلريزان زلزله زدگان غرب كشور موفق به جمع آوری مبلغی به ارزش 440.000.000 ميليون ریال گردیدند.

شامگاه روز یکشنبه 21 آبان سال جاری باز زمین برخود لرزید و از لرزش آن دیوار بر مردم غیور و پهلوان غرب کشور آوار شد. این زلزله به بزرگی 3/7 ریشتر غرب استان کرمانشاه را لزراند و اندک زمانی خبر دردناک و غیرباور کشته و مجروح شدن تعداد زیادی و بی­خانمانی هموطنان عزیز در چندین شهر و روستا را شنیدیم.

IMG (7)

IMG (9)

به منظور کمک­رسانی، خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شاهرود به رسم دیرین ایرانیان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله روز یکشنبه 3 دی­ماه جشن گلریزان برگزار کردند که ماحصل آن جمع­آوری مبلغ 44 میلیون تومان بود. گروه سهنفره (دکتر خالوکاکایی، دکتر باقریان و دکتر شجاعی ) به نمایندگی از کارکنان دانشگاه جهت دلجویی و همچنین هزینه کرد هدایای جوانمردان راهی دیار پهلوانان ایران زمین شدند. مشاهدات این عزیزان از وضعیت نا به سامان آسیب­دیدگان زلزله غرب کشور دردناک است و  سرمای طاقت ­فرسا بر تن کودکان و نوزادان ساکن در چادرها تازیانه می­ زند، شاهد پدران و مادرانی هستیم که  در ایجاد یک فضای گرم و سقف امن شرمنده مانده اند.

در این فضای دردآلود پای صحبت یکی از مسافران این دیار آقای دکتر شجاعی عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه می نشینم؛

  • جناب دکتر در خصوص کمک­رسانی اخیر دانشگاه در قالب جشن گلریزان و چگونگی اجرای آن بیشتر توضیح دهید.

با سلام خدمت شما و عرض تسلیت به بازماندگان وقوع این زلزله وحشتناک و همچنین تسلیت به خانواده دریادلان به خاطر درگذشت غم بار خدمه کشتی سانچی و سپاس از خداوند کریم که این توفیق را نصیب ما کرد تا برای اجرای کمک انسان دوستانه مجموعه کارکنان دانشگاه صنعتی شاهرود در محل وقوع زلزله غرب کشور حضور یابیم. همان طور که می­دانید با همکاری مجموعه کارکنان دانشگاه، اعضای ورزش باستانی زورخانه شهید طهرانی و به همت ریاست دانشگاه، کمک به زلزله­ زدگان در قالب ستاد اجرای جشن گلریزان ساماندهی شد و 440 میلیون ریال جمع­ آوری گردید. با توجه به سردی هوا، بهترین وسیله برای این هموطنان در حال حاضر محل اسکان مناسب است که توانستیم با هماهنگی معتمدین محل با این میزان مبلغ 11 باب کانکس به مبلغ 460 میلیون ریال برای اسکان 11 خانواده را جهت ساخت و تحویل سفارش دهیم.  

  • آقای دکتر وضعیت خرابی ناشی از زلزله در منطقه پس از یک ماه از وقوع آن را چطور ارزیابی می­کنید؟

علیرغم کمک های صورت گرفته به دلیل فصل سرما و مشکلات عدیده موجود هنوز اصلی­ترین نیاز مردم یعنی مسکن که برای آرامش خانواده لازم است میسر نگردیده و هموطنان عزیز غم از دست دادن خانواده را در فضای سرد و زمستانی زیر چادرها به سر می­برند و پس از هر باران باید کلیه لوازم منزل را خشک نمایند و دیدن این صحنه ها برای هموطنانمان رقت ­انگیز است. همچنین ادامه پس ­لرزه­ ها، سبب نگرانی بیشتر خانواده ­ها شده است که توجه همه جانبه مردم و مسئولین را می طلبد.  

  • برنامه بعدی ستاد کمک ­رسانی دانشگاه در این خصوص چیست؟

با توجه به عمق فاجعه خرابی­ها و آوارگی­ها که از نزدیک شاهد آن بودیم، در حرکتیداوطلبانه بنا است با همدلی کارکنان دانشگاه یک روز حقوق خود را به این امر خیر اختصاص دهیم که با هماهنگیبا افراد محلی در منطقه شده برای تسکین آلام این عزیزان سرپناه مناسبی تهیه شود.

  • با عرض خسته نباشید و خدا قوت خدمت همه همکاران به ویژه اعضای ستاد کمک­رسانی، آقای دکتر حرف ناگفته و آخر؟

از همدلی، همفکری و حس نوع دوستی همه تشکر می­کنیم. بگذارید حرف آخر را از زبان شاعر بلند آوازه ایران بگویم:

بنی آدم اعضای یک پیکرند          که در آفرینش ز یک گوهرند.

چو عضوی بدرد آورد روزگار    دگر عضوها را نماند قرار

مردمان غیور دیار غرب با اشک­های خشکیده در سرما، درخواست­های فرومانده در نجابت، نگاه­های خیره برآوار و قلب­های شکسته و دردمند منتظر اقدام مثال زدنی همکاران ارجمند هستند، باشد با کمک­های نقدی که شما به شماره کارت 5859837001810700  و یا به شماره حساب 2923274955 بانک تجارت شعبه دانشگاه به نام کمک به زلزله زدگان غرب کشور واریز     می­ کنید التیامی به زخم هموطنان عزیزمان باشد.

اینک نیازمند نگاه سبزتان هستیم ...

IMG (1)

 

IMG (2)

IMG (10)

12345