اخبار و رویدادها: دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیأت علمی دانشكده علوم زمین

دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیأت علمی دانشكده علوم زمین
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶- ۰۸:۰۶:۰۶



هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیأت علمی دانشكده علوم زمین این دانشگاه طی جلسه ای دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر محمد مهدی فاتح به همراه اعضای هیات رئیسه این دانشگاه روز دوشنبه 29 آبان ماه سال جاری از دانشكده علوم زمین این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی این دانشكده دیدار و گفتگو كردند.

در ابتدای این جلسه دكتر پرویز امیدی رئیس دانشكده علوم زمین به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت دانشجویان، اعضای هیأت علمی، تعداد آزمایشگاه تحقیقاتی و آموزشی، مقالات ISI و طرح های پایان یافته داخلی و بیرونی در دانشكده پرداخت و با بیان توانمندی ها، تجهیزات و امكانات موجود، حركت رو به رشد دانشكده را در مسیر اهداف راهبردی دانشگاه دانست و ابراز امیدواری كرد با حمایتهای هیات رئیسه در خصوص موانع و مشكلات نظیر برخی تجهیزات آزمایشگاهی و وسیله نقلیه صحرایی مناسب تر جهت رفع نیازهای آموزشی و تحقیقاتی، بیشتر از پیش بتواند در ارتقای سطح علمی دانشكده و دانشگاه موثر باشد.

دكتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود پس از شنیدن گزارش رئیس دانشكده، از فعالیت های رئیس و اعضای هیات علمی این دانشكده تقدیر و تشكر نمود و گفت: این دانشكده پشتوانه خوبی به علت حضور تعدادی از اعضای این دانشكده در هیأت امنا، هیأت رئیسه و مدیریت های ستادی برای دانشگاه بوده است.

ایشان با تبریك به واسطه قرارگیری دانشگاه در سطح 2 با توجه به شاخص های اعلام شده و همچنین قرارگرفتن در رتبه 34 براساس رتبه بندی سال 96، این موفقیت را مرهون فعالیت های تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه دانست و از تمامی اعضا درخواست نمود با توجه به تصویب آئین نامه جدید ضمن مطالعه آن تمامی فعالیت های خود را با ارائه در شورای پژوهشی برنامه محور نمایند.

دكتر فاتح با تاكید بر شعار دانشگاه كه حركت به سوی دانشگاه كارآفرین می باشد، ضمن بیان مقدماتی كه برای تبدیل دانشگاه به سمت دانشگاه كارآفرین انجام پذیرفته است، خواستار همكاری همه اعضای هیأت علمی در ارائه پیشنهادات جهت تحقق هرچه بهتر این شعار گردید.

ایشان در پایان با بیان انتظارات خود از دانشكده به همكاری بهتر در ارائه مقالات IsI، برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های كارآفرینی، مهارت آموزی و كسب درآمد های تخصصی تاكید نمود.

در ادامه جلسه آقای فندرسكی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  با بیان نكاتی در خصوص ارتباط علم زمین شناسی و قرآن پرداخت و خواستار استفاده از این مفاهیم در بحث خداشناسی توسط اساتید دانشكده شد. وی در سخنان خود به تكرار 451 دفعه ای واژه الارض در قرآن اشاره و اظهار داشت با سیر و سفر و دیدن پدیده های زمین شناسی و طبیعی و بیان مطالب مرتبط در كلاسهای درس تخصصی سبب شور و نشاط در دانشجویان شده و آموزش مفاهیم مناسب تر خواهد بود.

سپس دكتر علی دستفان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه به بیان آماری در خصوص تعداد مقالات دانشگاه در نمایه های ISI و Scopus و میزان شاخص H دانشكده و دانشگاه پرداخت و بر پیگیری اساتید در چاپ مقالات معتبر تاكید نمود. همچنین دكتر ناصری گودرزی معاون آموزشی دانشگاه، دكتر رمضان رمضانی معاون دانشجویی، دكتر قربانی معاون فرهنگی  و دكتر محمدعلی مولایی معاون اداری ومالی به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی در حوزه تخصصی خود پاسخ دادند.

12345