اخبار و رویدادها: حضور مسئولین فنی مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود

حضور مسئولین فنی مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶- ۰۸:۴۳:۳۴

حضور مسئولین فنی مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود

مسئولین فنی مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران با حضور در دانشگاه صنعتی شاهرود از تجهیزات ژئومكانیك و مكانیك سنگ این دانشگاه بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیش از ظهر روز چهارشنبه 19 مهر ماه جاری  مسئولین فنی مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران با حضور در دانشگاه از تجهیزات ژئومكانیك و مكانیك سنگ این دانشگاه بازدید نمودند. همچنین طی جلسه ای كه در سالن اجتماعات كوثر با حضور دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه، دكتر حاجیان رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران، هیات همراه و دیگر مسولین مرتبط با این حوزه برگزار گردید، رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه با اشاره به مزیت های نسبی دانشگاه از جمله چابكی، انعطاف بالا در برنامه ریزی، اجرا و هزینه های سربار كم خواستار حمایت جدی از انجام پژوهش های كاربردی در حوزه بالادستی نفت، ازدیاد ضریب بازیافت، تولید صیانتی، حمایت از تجهیز آزمایشگاه های پژوهشی ژئومكانیك نفت، راه اندازی رشته كارشناسی ارشد و نشریات تخصصی ژئومكانیك نفت گردید.

IMG_0041

دكتر حاجیان رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران در این دیدار ضمن تاكید بر ارتباط با دانشگاه از گذشته تا كنون در خصوص همكاری های گسترده تر ابراز امیدواری كرد و گفت: مدیریت اكتشاف بار علمی بالایی دارد و انتظار ما از ایجاد ارتباط با دانشگاه علاوه بر تربیت دانشجو و ارائه مقاله تاثیر مثبتی است كه این همكاری ها بر صنعت خواهد گذاشت.

IMG_0030

حاجیان همكاری های فی مابین دانشگاه و مدیریت اكتشاف را منوط به تشكیل شبكه فناورانه از سوی دانشگاه عنوان نمود و خروجی مشتری زا این همكاری ها را ارزشمند دانست.

دكتر نوروزی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه در این جلسه به بیش از 40 سال  سابقه دانشگاه اشاره كرد و افزود: دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك قدیمی ترین دانشكده این دانشگاه بوده و فعالیت های دانشگاه نیز در ابتدا از مدرسه عالی معدن آغاز گردیده و به مرور گسترش یافته است.

IMG_0106

نوروزی همچنین به ارائه توضیحاتی در باب پتانسیل نیروی انسانی دانشگاه، فهرست سازمان ها و صنایع مختلف طرف قرارداد با دانشگاه، پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده، توانمندی ها و كار كردهای مركز رشد و فناوری های نوین دانشگاه و آزمایشگاه مركزی پرداخت و با بیان مهمترین آزمایشگاه ها و سوابق فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه با سازمان های مختلف به مشخصات، قابلیت ها و گروه های پژوهشی پژوهشكده سیم و كابل مغان اشاره نمود.

دكتر علیرضا عرب امیری رئیس دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیریك دانشگاه نیز ضمن معرفی دانشكده و قدمت آن به بیان توانمندی ها و آزمایشگاه های موجود در این دانشكده پرداخت. همچنین دكتر رمضانی عضو هیات علمی این دانشكده در این دیدار به سیاست های كلان دانشگاه در حوزه بالادستی نفت، رئوس اقدامات انجام شده و فعالیت های دانشگاه در حوزه ژئومكانیك نفت در دو بخش فعالیت های انجام شده و فعالیت هایی كه در آینده صورت می پذیرد اشاره نمود.

در ادامه اعضای هیات علمی حوزه های مرتبط در دانشگاه با مدیران و كارشناسان مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران در خصوص همكاری های گسترده تر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

12345