اخبار و رویدادها: نشست صاحب نظران شهرستان شاهرود جهت اصلاح طرح آمايش استان

نشست صاحب نظران شهرستان شاهرود جهت اصلاح طرح آمايش استان
دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶- ۰۷:۵۶:۲۴



رؤساي ادارات، شهردارها، بخش دارها و صاحب نظران در جلسه ای به بحث و تبادل نظر در خصوص اصلاح طرح آمايش استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز شنبه 2 ارديبهشت ماه جاری در نشستی با حضور رؤسای ادارات، شهردارها، بخش دارها در محل سالن اجتماعات كوثر دانشگاه طرح آمايش استان مطرح و مورد نقد و بررسی صاحب نظران قرار گرفت. در اين جلسه دكتر علی دهقانی عضو هيات علمی گروه اقتصاد دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به سابقه فعاليت و مشاركت خود در طرح آمايش كرمان و يزد و همچنين ارزيابی چنين طرح هايي در خوزستان به بيان نقطه نظرات خود در اين خصوص پرداخت و با اشاره به تاريخچه ای از اسناد آمايش گفت: بايد از فرصت پيش آمده استفاده كرد و هر دستگاه اجرايی و افراد متخصص در حوزه های مختلف براي آينده ای بهتر با پيش بينی پروژه ها و در نظر گرفتن وضعيت موجود مناطق مختلف شرق وضع فعلی و موارد اولويت دار خود را اعلام نمايند.

دكتر دهقانی كشاورزی و گردشگری را دو مقوله با اهميت در شهرستان شاهرود عنوان نمود و خاطر نشان كرد: اين شهرستان به لحاظ امكانات شاهراه اصلی كشور به حساب می آيد و بايد كلان نگر باشيم و به سمت تعريف پروژه هايی برويم كه در سطح كشور زبانزد و قابل تحقق در آينده باشد همچنين بايد دقت داشت كه مواردی مطرح گردد كه در طرح آمايش گنجانده شود.

مهندس تركمانی معاون فرماندار ويژه شهرستان شاهرود با حضور در اين نشست بر دقت لازم در ارائه به موقع نقطه نظرات متخصصان جهت جمع بندی و ارسال به سازمان برنامه و بودجه استان تاكيد نمود و افزود: در تلاشيم تا طرح ها و پروژه های توسعه ای كلان، چالش ها و مشكلات و نيازهای آينده از ديد تخصصی تعيين گردد به طوری كه برای شهرستان، اعتبارات و اجرای طرح ها مفيد باشد.

وی همت همه ی دستگاه های اجرايی شهرستان را برای آينده ای بهتر در اين خصوص لازم دانست و بيان نمود: جهت ارائه طرح ها و راهكارهايی بهتر خواندن برنامه ششم توسعه و طرح های بالادستی استان حائز اهميت است.

در ادامه اين جلسه متخصصين و صاحب نظران به بيان نقطه نظرات خود در اين خصوص پرداختند. 

12345