اخبار و رویدادها: ورود اولین دوره پذیرفته شدگان مهندسی صنایع دانشگاه شاهرود

ورود اولین دوره پذیرفته شدگان مهندسی صنایع دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴- ۱۰:۵۰:۳۶

ورود اولین دوره پذیرفته شدگان مهندسی صنایع دانشگاه شاهرود

60دانشجوی پذیرفته شده در رشته مهندسی صنایع دانشگاه شاهرود برای تحصیل در مقطع کارشناسی وارد دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت شدند.

دکتر رضا شیخ با اعلام این خبر گفت: رشته مهندسی صنایع رشته‌ای است که با طراحی، بهبود و پیاده‌سازی سیستم های یکپارچه‌ای از افراد، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی مرتبط است. این رشته بر پایه دانش تخصصی و تبحر در رشته های فنی و مهندسی و علوم ریاضی و نیز قوانین و روش های تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا نهاده شده است تا به کمک این علوم و قوانین، به تعیین، پیش‌بینی و ارزیابی نتایج حاصل از سیستم های یکپارچه بپردازد.

رئیس دانشکده صنایع و مدیریت افزود: متخصصان و دانش آموختگان این رشته از یک سو تمرکز تخصصی بر مبنای مهندسی و فناوری داشته، و از سویی دیگر بر روش‌های علمی افزایش بهره‌وری و کارآیی و تغییر در فناوری نظام‌های خدماتی و تولیدی با استفاده از ابزارهای مدل‌سازی، بهینه‌سازی و شبیه‌سازی تسلط دارند.

وی درباره ویژگی بین رشته‌ای و تنوع توانایی‌های این رشته مهندسی که به طور روز افزون مطلوبیت می‌یابد، گفت: این ویژگی سبب شده ظرف سال‌های اخیر این رشته جایگاه اجتماعی خویش را از منظر علاقه مندان ورود به دانشگاه ایران از رتبه نهم، به اول و دوم بدل نماید که این حسن استقبال سبب ورود علایق، ظرایف و توانایی‌هایی به این رشته شده و به شدت باعث توسعه و تحول در آن گردیده است.

دکتر شیخ تصریح کرد: مجموع دلایل یاد شده سبب شد تا مسئولان دانشگاه و شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد این رشته پرتقاضا در این دانشکده موافقت کنند.

رییس دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه شاهرود تعداد دانشجویان جدید الورود به این دانشکده را 190 نفر در مقطع کارشناسی و 125 نفر را نیز در مقطع کارشناسی ارشد بیان کرد و گفت: این تعداد در رشته  های مهندسی صنایع، حسابداری،  مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی و اقتصاد، مدیریت صنعتی و  MBA، در دوره کارشناسی ارشد تحصیل خواهند کرد.

12345