اخبار و رویدادها: تاسیس انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین در دانشگاه شاهرود

تاسیس انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین در دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴- ۱۸:۵۰:۳۰



رییس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود از تاسیس شاخه دانشجویی"انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین" (EAGE)" در این دانشگاه خبر داد.

تاسیس انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین در دانشگاه شاهرود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر  علی رضا عرب امیری افزود: با پیگیری­ همکاران دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک و خصوصاً دکتر علی نجاتی کلاته انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین" (EAGE)" در  این دانشگاه تاسیس شد.

وی تصریح کرد: با توجه به توانایی­های دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، این دانشکده مجوز برگزاری دوره­های آموزشی، سخنرانی­ها و کارگاه­های آموزشی و دانشجویی را تحت لیسانس انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین، خواهد داشت.

دکتر عرب امیری با بیان اینکه "انجمن اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین" یکی از معتبرترین انجمن های علمی در زمینه علوم زمین است افزود: این انجمن بین­ المللی بیش از  18 هزار  عضو دارد، که یک شبکه علمی دانشگاهی و کاری معتبر جهانی را تشکیل می­دهد.

رییس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود اظهار داشت: اعضای این انجمن متشکل از فارغ­التحصیلان و دانشجویان رشته­های ژئوفیزیک، اکتشاف نفت، زمین­شناسی، مهندسی مخزن، مهندسی اکتشاف معدن، مهندسی استخراج معدن، مهندسی عمران، مهندسی تونل و علوم زیست محیطی هستند.

وی برگزاری کنفرانس ­ها، نمایشگاه ­ها و کارگاه ­های آموزشی، انتشار کتاب و مجله، برگزاری دوره ­های آموزشی کوتاه­ مدت، برنامه ­های دانشجویی و کاریابی را از جمله فعالیت های انجمن "اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین" برشمرد.

دکتر عرب امیری تصریح کرد: همچنین اعضای این انجمن امکان بهره مندی از امتیازاتی از جمله تخفیف هزینه شرکت در کنفرانس­ها و کارگاه­های آموزشی، دسترسی به پایگاه علمی علوم زمین EarthDoc، دسترسی به دوره­های آموزشی E-Learning و همچنین ژورنال های تخصصی  را دارند.

رییس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک در پایان با بیان اینکه  شاخه دانشجویی انجمن " اروپایی مهندسین و پژوهشگران علوم زمین"  به زودی فعالیت­ های خود را در  این دانشگاه  آغاز می کند خاطر نشان کرد:  از علاقه­ مندان دعوت به عمل می­آید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مسئول شاخه دانشجویی، مهندس محمد رضایی (دانشجوی دکترای مهندسی اکتشاف معدن) مراجعه و یا با ایمیل Mohamad.rezaie@shahroodut.ac.ir مکاتبه کنند.
منبع خبر: http://www.shahroodut.ac.ir/fa/news/showitem.php?id=940625115755
12345