اخبار و رویدادها: دیدار عوامل اجرایی کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با رئیس دانشگاه

دیدار عوامل اجرایی کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با رئیس دانشگاه
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴- ۰۸:۵۸:۴۹



رئیس دانشگاه شاهرود طی جلسه ای از رئیس و دبیر کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت ایران تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود در ابتدای این جلسه که با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک تشکیل شد، رئیس کنفرانس گزارشی از فعالیت های مراحل اجرایی همایش، بازخورد و دستاوردهای آن ارائه نمود.

دکتر احمد رمضان زاده ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و مسئولین دانشگاه و دانشکده معدن، اجرای خوب این همایش را نتیجه کار، تلاش، همدلی، و همفکری همکاران دبیر خانه علمی- اجرایی دانست و از حمایت های بی‌دریغ هیأت مدیره انجمن ژئومکانیک نفت ایران نیز قدردانی کرد.

رئیس اولین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با بیان این که اولین‌ها همیشه با مشکلات خاص خود همراه است، افزود: با توجه به جدید بودن موضوع کنفرانس و نیز برگزاری چندین همایش مرتبط در حوزه نفتی همزمان با این کنفرانس، به لطف خداوند اجرای این کنفرانس بازخورد مناسبی در بخش‌های علمی مرتبط داشته و رضایت بخش ارزیابی شده است.

وی با بیان این که کار تمام نشده بلکه تازه آغاز راه است، از رئیس و هیات رئیسه دانشگاه حمایت همه جانبه جهت اجرایی نمودن بیانیه ی پایانی کنفرانس را خواستار شد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن در ادامه با اشاره به طراحی سرفصل رشته جدید ژئومکانیک نفت در مقطع کارشناسی‌ارشد توسط دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک و تایید آن از سوی وزارت علوم، اظهار امیدواری کرد با تجهیز آزمایشگاه مربوطه در سال 1395 این گرایش کارشناسی ارشد در دانشگاه دایر گردد.

در ادامه این دیدار صمیمانه، رئیس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه نتیجه برگزاری این کنفرانس مطلوب بوده، از کلیه دست اندرکاران این همایش به ویژه رئیس و دبیر کنفرانس قدردانی و تشکر کرد.

 دکتر محمدمهدی فاتح با تأکید بر این که از هر کاری که بتواند نام دانشگاه شاهرود را در ایران بر سر زبان ها آورد حمایت می کنم افزود: باید مزیت‌ها و توانمندی های دانشگاه خودمان را کامل بشناسیم و از این توانمندی ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده نمائیم، در این صورت است که می توانیم در شاخه‌های علمی مختلف به عنوان قطب علمی در سطح کشور مطرح شویم و این محقق نخواهد شد به جز با تلاش، کوشش، برنامه ریزی و تدوین راهکارهای عملیاتی که همت همه دانشگاهیان را می طلبد.

وی با تأکید بر استفاده بیشتر و بهتر از آزمایشگاه های موجود در سطح دانشگاه برای درآمدزایی و دادن خدمات در سطح ملی، ابراز امیدواری کرد که دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت در دانشگاه شاهرود برگزار گردد.

دکتر فاتح در ادامه برخی از راهکارهای افزایش توان علمی همکاران و دانشجویان و پویایی محیط علمی دانشگاه را برشمرد و گفت: تقویت تولیدات علمی و نشر مجلات علمی – پژوهشی، جذب هیات علمی متخصص، ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطح ملی، اجرا پایان‌نامه‌های دانشجویی در موضوعات کاربردی مرتبط با صنعت و جامعه، جذب دانشجویان خارجی، انجام سخنرانی های علمی هفتگی، قراردادهای همکاری تحقیقاتی ملی و بین المللی و درج کلیه فعالیت‌ها در وب سایت دانشگاه و تقویت آن از جمله راه های ارتقاء جایگاه دانشگاه است.

در ادامه این دیدار رئیس دانشکده مهندسی معدن نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های ریاست دانشگاه در اجرای این همایش به بیان عملکرد دانشکده پرداخت و اذعان داشت: به لطف خداوند و همت همکاران دانشکده، سومین مجله دانشکده با عنوان پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی ایران با همکاری انجمن ملی ژئوفیزیک ایران مجوز نشر دریافت کرده است.

 دکتر علیرضا عرب امیری با اشاره به قبول شدگان مرحله اول دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عنوان کرد که رتبه‌های تک رقمی این دانشکده به بیش از 15 نفر رسیده است.

12345