اخبار و رویدادها: تیم رباتیک دانشگاه شاهرود مقام دوم مسابقات ملی شناورهای اثر سطحی

تیم رباتیک دانشگاه شاهرود مقام دوم مسابقات ملی شناورهای اثر سطحی
دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۴:۴۶:۳۹



تیم رباتیک دانشگاه شاهرود مقام دوم نخستین دوره مسابقات ملی شناورهای اثر سطحی وی‍ژه دانشجویان را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود از خبرگزاری فارس، شنبه 13 اردیبهشت ماه، با مراسم اختتامیه، نخستین دوره مسابقات ملی شناورهای اثر سطحی وی‍ژه دانشجویان در دو بخش هاورکرافت و قایق پرنده در سه محور طراحی و ساخت هاورکرافت، طراحی و ساخت قایق پرنده و طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی (ses) در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

این مسابقات با اهداف نهادینه کردن دانـش و فناوری شناورهای اثرسطحی، تقویت دانشجویان و کشف ایده‌های نو، آشنایی تیمهای شرکت کننده نسبت به شناخت دانش فنی و در نهایت طراحی و ساخت این نوع شناورها، به صورت کنترل از راه دور در دانشگاه چابهار برگزار شد.

ارتباط علمی و عملی بین سازمان‌های دریایی و دانشگاه‌ها، تبیین اهمیت اصول و فرآیند طراحی و ساخت شناورهای اثرسطحی، ایجاد روحیه همکاری، نوآوری و خلاقیت دانشجویی از سایر اهداف این دوره از مسابقات است.

در بخش هاورکرافت تیم آرتای از گروه مهندسی رباتیک دانشگاه  شاهرود مقام دوم، تیم مارال از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مقام سوم و تیم سورنا به عنوان تیم برتر و همچنین در بخش قایق پرنده تیم وایپر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به عنوان تیم‌های برگزیده اولین دوره از مسابقات ملی شناورهای اثرسطحی وی‍ژه دانشجویان از سوی هیئت داوران معرفی و به ترتیب 50 ، 40 و 35 میلیون ریال جایزه نقدی به این تیم‌ها اهدا شد.

این مسابقات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار که در آن شش تیم قوی از سایر دانشگاه‌های کشور و سه تیم نیز از این دانشگاه حضور داشتند به مدت دو روز برگزار شد.

اعضای تیم دانشجویی آرتای گروه رباتیک دانشکده مهندسی برق و رباتیک دانشگاه شاهرود را آرش دانشور (سرپرست تیم)، شهلا ضرابی راد، مصطفی اکبری و مهدی گیتی زاده تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است هاورکرافت، شناوری دو منظوره (آبی - خاکی) است که به روش هوابرد و با استقرار روی بالشتکی از هوای فشرده به ‌آسانی و با نیروی رانش نسبتاً کمی روی سطوح آبی و خاکی حرکت می‌کند.

 

12345