اخبار و رویدادها: مهندس کره ای: دولت یازدهم استفاده ازنخبگان وصاحبنظران را پیگیری می کند

مهندس کره ای: دولت یازدهم استفاده ازنخبگان وصاحبنظران را پیگیری می کند
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲- ۱۰:۲۷:۲۶

مهندس کره ای: دولت یازدهم استفاده ازنخبگان وصاحبنظران را پیگیری می کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور گفت :دولت یازدهم استفاده از نخبگان و صاحبنظران را پیگیری می کند.

محمد تقی کره ای روز سه شنبه در مراسم افتتاح اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیر زمینی در دانشگاه شاهرود افزود:دولت استفاده از نظرات نخبگان در بخش های دانشگاهی و اجرایی برای توسعه و پیشرفت در کلیه امور را در اولویت های خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد:سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در یکصد روز اول، دولت برنامه ریزی های خوبی را انجام داده است .

وی با اشاره به اینکه به طوری طبیعی یک صد روز اول دولت بیشتر صرف مستقر شدن نیروها می شود، گفت: با توجه به شرایط خاص کنونی باز هم به خواست خدا توانسته ایم در این مدت با برنامه پیش برویم .

کره ای گفت:در این سازمان سعی شده است شورای مشورتی و جلسات خوبی برگزار شود تا شاهد یک جهش در بخش های مختلف باشیم .

وی اعلام کرد: در یکصد روز اول استقرار دولت یازدهم سعی شده است موانع سریعا شناسایی شود و آثار آن هم در صدور گواهینامه های اکتشاف می توان مشاهده کرد.

وی بیان کرد: در بحث منابع باید به سوی منابع غیر دولتی رفت. همان طور که در بحث نفت و پتروشیمی نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور گفت: این سازمان قصد دارد یک بستر سازی مناسب برای استفاده از نخبگان دانشگاهی را اجرایی کند.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی مستمر در این سازمان ،خاطر نشان کرد:درتلاش هستیم تا بستر سازی لازم جهت برگزاری این گردهمایی به صورت بین المللی فراهم شود .

وی اضافه کرد:این گردهمایی با هدف استفاده از نخبگان بین المللی و برای تلطیف فضای بین المللی برای دولت یازدهم برگزار می شود .

کره ای گفت: در اهداف این سازمان رویکرد توسعه در سرتاسر کشور در 12 نقطه کشور برگزار می شود .

وی ادامه داد :به عنوان مثال بحث علوم آب و زمین به شیراز واگذار شده است که وزارت نیرو متولی آن است و وزارت صنعت ،معدن و تجارت نیز در کنار آن قرار دارد و همچنین بخش های خصوصی و دانشگاهی نیز در این امر کنار آن ها هستند.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت اظهارداشت: پتانسیل های معدنی هر استان شناسایی و نقشه راه آن ها تعیین می شود.

وی تاکید کرد:در خصوص موضوع آب هرکس ایده ای داشته باشد در شورا مطرح می شود و با استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان و دست اندرکاران ایده شناسایی، مطالعه و برای حل مشکل آب مورد استفاده قرار می گیرد .

وی تاکید کرد:شورای تصمیم گیری همسو با اهداف دولت حرکت می کند و در این خصوص از نظرات چندین دانشگاه معتبر و صاحب نظران داخلی و خارجی استفاده می کند.

اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیر زمینی 19و20 آذرماه جاری با شرکت صاحب نظران و کارشناسان این رشته در دانشگاه شاهرود برگزار شده است.

12345