اخبار و رویدادها: همایش تجلیل از دکتر پیروز، پیشکسوت مهندسی معدن کشور

همایش تجلیل از دکتر پیروز، پیشکسوت مهندسی معدن کشور
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱- ۱۶:۲۲:۳۲

همایش تجلیل از دکتر پیروز، پیشکسوت مهندسی معدن کشور

طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از دکتر ایرج پیروز پیشکسوت مهندسی معدن کشور و استادیار دانشکده ی مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک تجلیل شد

مهندس کره ای رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم گرامیداشت دکتر ایرج پیروز گفت: بنده به عنوان یکی از دانشجویان قدیمی دانشگاه صنعتی شاهرود در این جمع حاضر شدم و به بیان سابقه آشنایی خود با دکتر ایرج پیروز پرداخت. مهندس کره ای با بیان نوع پیگیری و فعالیت های بسیار متفاوت و ویژه دکتر پیروز اذعان داشت : فعالیت گروهی بسیار صمیمانه و دوستانه ای که دکتر پیروز بنیانگذار آن بود باعث ایجاد روحیه ای سرشار از کار و فعالیت برای خدا شد که منشأ موفقیت های بسیاری گردید . 

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور این سازمان را به عنوان یک سازمان پیشرو در جهان مطرح کرد و آزمایشگاه های این سازمان را در رده پنجمین آزمایشگاه برتر دنیا در زمینه ژئوفیزیک و همچنین مدیریت فرآوری فلزات در کشور نام برد و افزود : این سازمان داده های ارزشمند خود در زمینه ژئوفیزیک هوایی  و همچنین تمام آزمایشات و مدیریت فرآوری فلزات را از همین امروز  در اختیار دانشجویان دکتری این دانشگاه قرار خواهد داد.

کره ای با اشاره به این نکته که سازمان زمین شناسی در برهه هایی موفقیت های چشمگیری داشته است که با دانشگاه و دانشگاهیان همکاری داشته ، اعلام کرد این سازمان آمادگی هرگونه همکاری دو جانبه با دانشگاه و به ویژه دانشگاه صنعتی شاهرود را دارد و پایگاه داده ای علوم زمین با 30 کشور جهان قراردادهای فنی و مهندسی دارد.

در این مراسم دکترعلی مراد زاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک اول خرداد آغاز هفته معدن و تشکر از مهندس کره ای و دیگر میهمانان، دکتر ایرج پیروز را جزء مفاخر و پیشکسوتان معدن کشور دانست و گفت : دکتر پیروز تلاش های بیشماری در عرصه معدن و ژئوفیزیک انجام داده است و از وی به عنوان  استادی دلسوز و انسانی متدین یادکرد که صداقت و راستی سرلوحه زندگی او بوده است.

مرادزاده اظهار امیدواری کرد این جلسات بهانه ای باشد تا از بزرگان و فرزانگان دانشگاهی تقدیر شود .

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود  ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت های این دانشگاه در بخش معدن و ژئوفیزیک، از دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان قطب شناسایی و اکتشافات معدنی در کشور یاد کرد و گفت : دانشگاه صنعتی شاهرود این توانمندی را دارد تا در زمینه تحلیل داده های ژئوفیریکی هوایی با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور همکاری نماید. در پایان لوح تقدیری به پاس زحمات بیش از 40 ساله ی این پیشکسوت ارزشمند کشور به ایشان اهدا شد.

دکتر ایرج پیروز  نیز ضمن قدردانی از میهمانان و مهندس کره ای،  پیام پروفسور هوبرال را غافلگیر کننده دانست و از همکاران خود در دانشکده معدن و نفت و ژئوفیزیک قدردانی کرد و افزود : شایسته است اماکن این دانشگاه به نام شهیدان این دانشگاه شهید مسعود دهقان ، مجید سلیمی، حسین محمدیان و محمدرضا متحدی نامگذاری شود، چرا که همه ما مدیون این شهدا هستیم .

دکتر پیروز از اساتید مرحوم دانشکده معدن و دانشگاه، استاد مرحوم دکتر سید حسن بصیر و دکتر نصر ا... محمودی از اساتید معدن دانشگاه تهران به عنوان اولین فردی که برای رشته معدن به زبان  فارسی کتاب نوشته است و در دانشگاه صنعتی شاهرود تدریس می کرد یاد کرد و علو درجات الهی را برای آنان خواستار شد .

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شاهرود در خاتمه پیامی برای دانشجویان داشت و گفت: شما دیر یا زود فارغ التحصیل می شوید و به شغلی مشغول خواهید شد. نتیجه این تجربیات و دانش اندوزی شما در یک جمله خلاصه خواهد شد و آن هم این که برای خدا کار کنید.

12345