علی اکبرزاده كلات

دانشيار دانشکده مهندسی برق و رباتیک

دكتري برق كنترل

دانشگاه محل فارغ التحصیلی: تربيت مدرس
زمینه ها و علایق پژوهشی: كنترل فازي. كنترل تطبيقي، كنترل عصبي
عضویت در مجامع علمی:
افتخارات علمی و اختراعات:
شرح مختصر:
كارشناسي : مهندسي برق - الكترونيك، دانشگاه علم و صنعت ايران. كارشناسي ارشد: مهندسي برق - كنترل، دانشگاه فردوسي مشهد. دكتري : مهندسي برق - كنترل، دانشگاه تربيت مدرس. عنوان پايان نامه :طراحي كنترل كننده خود تنظیم برای یک سيستم غيرخطي به روش جدول بندی بهره فازي E-mail: akbarzadeh@shahroodut.ac.ir ; aliakkalat@yahoo.com

تلفن تماس:
تلفن داخلی:

تابلوی اعلانات

زمینه‌های تدریس

کارشناسی

سرپرستی پایان‌نامه‌ها

تعداد کل 33
شیوا سپاسی (1397)، "کنترل تطبیقی سطح قند خون بیمار دیابتی نوع یک"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
امیرمحمد شهری (1397)، "استفاده از مشخصه ی افتی برای تقسیم بار در ریز شبکه های DC"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی بانژاد[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات، علی دستفان[استاد/ اساتید مشاور]
علی فغفوری (1396)، "کنترل تطبیقی مدل مرجع برای کانال طولی پهپاد نظارتی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
علی متحدی (1395)، "کنترل مود لغزشی تطبیقی یک کوادروتور با جرم نامشخص محموله در حضور اغتشاش باد"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
فراز رهبر (1395)، "کنترل فازی تطبیقی برای سیستم گوی و میله"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
وحید مختاری (1395)، " کنترل فیدبک حالت سیستم تعلیق فعال خودرو با عملگر غیرخطی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
محمد رییسی (1395)، "طراحی کنترل‌کننده فازی- تطبیقی برای ردیابی سیستم عمودپرواز به کمک فیدبک خروجی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
سعید پروری یامچی (1395)، "تعیین موقعیت مبتنی بر میدان مغناطیسی زمین با استفاده از شبکه های عصبی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]، کاوه کیانفر[استاد/ اساتید مشاور]
منیر اشرفی (1395)، "اثر امپدانس مجازی بر تقسیم توان در ریزشبکه‌ها"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی بانژاد[استاد/ اساتید راهنما]، علی دستفان، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]
مهسا مظفری خاکستر (1395)، "کنترل بار-فرکانس برپایه مدل پیش‌بین در سیستم‌های قدرت"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی بانژاد[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]
سید میلاد علیزاده (1394)، "کنترل فرکانس با در نظر گرفتن پاسخ بار در ریز شبکه ها"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی بانژاد[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]
هاجر نصیری (1394)، "تعیین دوز دارو برای بهبود بیماری سرطان با استفاده از کنترل کننده ی فازی تطبیقی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
محمد حسین پور (1394)، "کنترل فازی سیستم ترمز ضد قفل با استفاده از تخمین مشخصات جاده"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
سعید صولتی نژاد (1394)، "کنترل فازی-تطبیقی توان توربین بادی با ژنراتور القایی دوسوتغذیه"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
مجتبی واحدی (1394)، " کنترل عصبی فازی سرعت یک موتورالقائی"، رساله دکتری، دانشگاه صنعتی شاهرود، محمد حدادظریف، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
شیما صمدزاده (1393)، "کنترل فازی تطبیقی دوز دارو در درمان ویروس نقص ایمنی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات، محمد حدادظریف[استاد/ اساتید راهنما]،
هیوا مرادی (1393)، "کنترل عصبی فازی دما و رطوبت سیستم گلخانه"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
زینب قاسمی زهان (1393)، "کنترل نیرو- امپدانس بهینه در بازوی ربات با راهبرد کنترل ولتاژ"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]، محمد مهدی فاتح[استاد/ اساتید مشاور]
سولماز پوردرویش کرایی (1393)، "طراحی کنترل کننده فازی بهینه ی ممتیک برای سیستم تعلیق فعال خودرو"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
آرام مظهر (1393)، "کنترل پسگام فازی سیستم ارابه ومیله"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
رضا یوسفی سوته (1393)، "کنترل فازی ضربه ای سیستم تعلیق مغناطیسی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
محمد قباخلو (1393)، " کنترل عصبی-فازی دریچه گاز الکترونیکی خودرو"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
صادق ابراهیم‌خانی (1392)، "کنترل فازی تطبیقی سیستم ترمز ضد قفل"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
حسام فلاح قویدل (1392)، "کنترل فازی تطبیقی برای سیستم تعلیق مغناطیسی حسام فلاح قویدل"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، محمد حدادظریف[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]
مریم حسنی (1392)، "کنترل فازی تطبیقی ارتفاع یک زیردریایی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
میثم نجارزاده جوزم (1392)، "کنترل فازی – تطبیقی دما و رطوبت گلخانه "، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
صالح قرائی (1392)، "طراحی و ساخت سیستم کنترل مدار تزریق توان به شبکه تک فاز"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، حسین قلی زاده نرم[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]
سعید رحمتی (1391)، "سیستم تعیین موقعیت با استفاده از نیروی گرانشی زمین"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]، کاوه کیانفر[استاد/ اساتید مشاور]
مسعود رضا زاده (1391)، "هدایت فازی هواپیما ی بدون سرنشین"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید راهنما]،
زینت مظلومی (1390)، "ردیابی هدف با مانور زیاد و غیرخطی با استفاده از حداقل میانگین مربعات کرنلی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، حیدر طوسیان شاندیز[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]
سیامک آذرگشسب (1389)، "طراحی و شبیه سازی سیستم کنترل مقاوم روی هواپیمای بدون سرنشین "، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، محمد علی صدرنیا[استاد/ اساتید راهنما]، علی اکبرزاده كلات[استاد/ اساتید مشاور]

مقالات و کتب

پروژه‌های تحقیقاتی

سوابق پژوهشی و اجرایی

دانشجویان دکتری

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی 8-10 10-12 12-14 14-16 16-18 18-20
شنبه
یک‌شنبه
دوشنبهجلسه گروه
سه‌شنبه
چهارشنبه
پنج‌شنبه
توضیحات:

پرسش و پاسخ

در حال حاضر پرسش و پاسخ از استاد غیرفعال می باشد.
پاسخ: با سلام نرم افزار MATLAB معروفترين و پركاربردترين نرم افزار در كليه گرايشهاي برق است. اما اگر بخواهيد نرم افزاري بطور خاص و تخصصي در گرايشي استفاده كنيد بايد با يكي از اساتيد كه در همان تخصص كار كرده است مشورت نماييد. موفق باشيد.
پاسخ: با سلام . ممنون از لطف شما، مهم اینه که من بفهمم برای تعدادی از دانشجویان مفید بوده ام که می فهمم. بعلاوه اعلام این موارد باعث عدم رضایت و ناراحتی عده ای نیز میشود. در هر صورت باز هم از عنایت شما متشکرم.
پاسخ: با سلام. درس واقعا جدي است مگر غير اين است ولي با همه اينها ممكن است براي شما سخت بوده باشد ولي من سعي ميكنم با توجه به ظرفيت دانشجويان كلاس، از بقول شما خشكي كلاس بكاهم. اميدوارم بعد از اين با استرس به كلاس نياييد. موفق باشيد
پاسخ: با سلام. بسيار ممنونم از لطف شما در همه موارد ذكر شده و خدا را شكر ميكنم نه از بابت خوب درس دادن يا ندادن، بلكه از اينكه شما دانشجوي محترم در مورد ارفاق نمره صحبت كرديد چرا كه واقعا همينطور است و تقريبا در تمامي موارد نمره به دانشجويان ارفاق ميشود. باز هم از اظهار نظر شما تشكر ميكنم. موفق باشيد
پاسخ: با تشكر از اظهار نظر شما. سلامت و موفق باشيد.
پاسخ: لطفا دانشجویان کارشناسی ارشد يا دكتري که با اینجانب درس گذرانده اند اظهار نظر کنند. با تشکر
و اما جواب شما دانشجوي عزيز: اظهار نظر شما سه مرحله داشت كه هيچكدام بهم ارتباطي ندارد. اول در مورد تدريس: مراحل مختلف درس با توجه به كتاب يا مرجع ميباشد كه به نظر خود من مرجع كاملا روال مناسب و معقولي دارد و شما اگر ميتوانيد اظهار كنيد كدام قسمت درس كمتر از محتوي مرجع توضيح داده شده است كه البته بسيار بيشتر از آن توضيح داده شده است و نه در اين كلاس بلكه در تمامي دروس اينجانب. بعلاوه مباحث كاملا تئوري و بر اساس سيلابس درسي است نه به قول دانشجوي ديگري نكات عملي، ولي با همه اينها اينكه دانشجو آنهم ارشد يا دكتري اگر هنوز در فكر اين است كه همه چيز در كلاس بايد گفته شود به نظر من راه را اشتباه آمده است. دوم اينكه اگر گاه اوقات از روي يادداشت نوشتن درست نيست در مورد دروسي كه بصورت powerpoint ارئه ميشوند شما چه ميگوييد.و بالاخره موضوع نمره دادن (گرفتن) و درس غيرمفيد و ... يعني اينكه حرف اول را چرا آخر ميزنيد. البته آنهم جوابش كاملا روشن است نمرات با ارفاق اعلام ميشوند مگر وقتي دانشجو يي سوء استفاده كرده باشد.
پاسخ: باتشکر از شما من هم برای شما و تمامی دانشجویان و بطور خاص برای دانشجویان فعال و کوشا آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
پاسخ: با تشکر از ارادت شما ارائه درس آنهم جدید نیاز به مطالعه زیاد دارد که با توجه به اینکه من الان مدیر گروه هستم برایم سخت است بعلاوه الان این درس توسط یک استاد بسیار توانا ارائه میشود.
پاسخ: جواب دادن به اين سئوال سخت است اما اگر درس كنترل خطي را بگذرانيد خيلي چيزها در مورد رشته كنترل بدست خواهيد آورد كه مي‌تواند پاسخگوي شما باشد. اگر غير از اين منظورتان است سئوال را واضحتر بفرماييد.
پاسخ: با سلام درس مدار و الكترومغناطيس داراي حجم زياد و مفاهيم بسيار عميق براي درك و فهم موضوع هستند در صورتيكه وارد اين مفاهيم نشويم ميتوان درس را بطور كامل البته با سرعت زياد تمام كرد. موفق باشيد
پاسخ: با سلام خدمت شما كلاس جبراني با توجه به زمانهاي موجود خيلي مقدور تيست بعلاوه كلاسهاي هفته درميان بصورت ثابت تشكيل ميشود اما درهر صورت فعاليت دانشجويان در خارج از ساعات كلاس مهمترين راه موفقيت است. موفق باشيد
پاسخ: من در حد كتاب مرجع درس مي دهم و در همان حد سئوال طرح مي كنم البته سئوالات كپي سئوالات كتاب نيستند به اين معني كه حفظ كنيد و نمره بگيريد البته بعضي اوقات از نمونه مثالهاي داخل فصل سئوال مي دهم كه هدفم اين است دانشجويان كتاب را مطالعه كنند. اميدوارم جواب قانع‌كننده‌اي داده باشم و شما از دانشجوياني باشيد كه پيشنيازهاي درس را بخوبي گذرانده باشيد و فقط پاس نكرده باشيد در هر صورت آرزوي موفقيت براي شما دارم
پاسخ: من سعی میکنم مطالب را بخوانم ولی اینقدر زیاد و بعضا بی مورد و بی ربط است که مطالب با مربوط هم در آنها گم میشود ولی باز هم خدمت شما عرض میکنم تنها موضوع رفتار دانشجویان نیست خیلی موضوعات دیگر هم هست ... اما با همه اینها قبول دارم که باید هر آدمی سعی کند در جهت انسان شدن به معنی واقعی آن حرکت کند، امیدوارم که خدا توفیق و صبر لازم را بدهد
پاسخ: در صورتیکه تعداد دانشچوی متقاضی در حد تشکیل یک کلاس باشد هر ترم ارایه میشود.
پاسخ: اگر من به كسي اهانت و يا بقول شما كسي را تحقير كردم حلاليت مي طلبم ولي در كلاس هم گفتم اميدوارم شما هم در موقعيتي مشابه قرار گيريد تا متوجه شويد بي تفاوتي و منفعل بودن دانشجو چقدر باعث افسردگي و احساس پوچي از كاري كه ميكنيد خواهد شد و خيلي موارد ديگر كه اگر دوست داريد ميتوانيد شخصا مراجعه فرماييد تا صحبت كنيم. در ضمن من هيچ وقت ادعاي با سوادي نداشته و ندارم فقط سعي ميكنم آنچه را ميدانم به بقيه منتقل كنم.
پاسخ: با سلام قبلا هم نوشتم در صورتيكه موضوعات محترمانه و طوريكه در انظار عمومي قابل ارايه باشد جواب داده ميشود.
پاسخ: اگر من به كسي اهانت و يا بقول شما كسي را تحقير كردم حلاليت مي طلبم ولي در كلاس هم گفتم اميدوارم شما هم در موقعيتي مشابه قرار گيريد تا متوجه شويد بي تفاوتي و منفعل بودن دانشجو چقدر باعث افسردگي و احساس پوچي از كاري كه ميكنيد خواهد شد و خيلي موارد ديگر كه اگر دوست داريد ميتوانيد شخصا مراجعه فرماييد تا صحبت كنيم. در ضمن من هيچ وقت ادعاي با سوادي نداشته و ندارم فقط سعي ميكنم آنچه را ميدانم به بقيه منتقل كنم.
پاسخ: با سلام از دانشجويان عزيز خواهشمندم كه موضوعات خود را بصورت محترمانه و در خور يك دانشجو مطرح كنيد تا قابل پاسخگويي در روي سايت كه هركسي مي‌تواند آنرا ببيند باشد. در غير اينصورت از دادن جواب معذور خواهم بود. اما مشكلات و توانايي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نقاط ضعف و قوت هر استاد را به خود آن شخص بطور محترمانه منعكس نماييد تا بتواند سئوالي را كه در معرض عموم قرار خواهد گرفت پاسخ دهد. در اينمورد هم انتقادي كه به اينجانب وارد است اعلام بفرماييد تا سعي در اصلاح آن داشته باشم و در صورت لزوم پاسخ مناسب به آن بدهم.
پاسخ: اميدوارم توانسته باشم به افزايش علم و دانش شما كمكي كرده باشم كه اگر درست باشد حتما شما را به راه درست نيز راهنمايي خواهد كرد. آرزوي سلامتي و موفقيت براي شما دارم.
پاسخ: با سلام و تشكر از توجه شما به درس و كلاس، خدمت شما عرض كنم كه كوئيز يعني امتحان بدون اعلام قبلي و فلسفه آن آمادگي و فعال نگهداشتن دانشجو براي مطالب گفته شده است. اميدوارم پاسخ قانع كننده بوده باشد.